Materieelaanschaf in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5323
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door umbusko »

Met de wifi had ik overigens totaal geen probleem vandaag. Die werkt in de huidige rijtuigen meestal al vrij aardig. (Alleen niet in het restauratierijtuig, maar ach, daar kom je om te eten, niet om te internetten.)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Milco »

Weet je dat laatste zeker? Als ik ergens een eetgelegenheid binnenloop zitten veel mensen naar beneden te kijken naar een mobiel... Gezellig!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Maar wie gebruikt tegenwoordig nog wifi? Gewoon een goede databundel nemen. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MetroRET
Berichten: 3825
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door MetroRET »

Met het gemiddelde bereik wat er in Duitsland wordt aangeboden, is wifi haast wel een vereiste in Duitse trein om te gebruiken.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door TffpaA »

Je kunt ook gewoon ouderwets gebruiken met een naald hoor.

Maar serieus: is wifi al beschikbaar in Duitsland? Ik dacht dat ze daar net begonnen waren met de uitrol van kermit?
🗣
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door en-es »

Zelfs in de DDR hebben ze wifi :Y
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door hauptbahnhof »

MetroRET schreef: vr 05 apr 2024, 19:44 Met het gemiddelde bereik wat er in Duitsland wordt aangeboden, is wifi haast wel een vereiste in Duitse trein om te gebruiken.
Maar de wifi maakt ook gebruik van mobiel netwerk dus is net zo kut. :N
umbusko
Donateur
Berichten: 5323
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ook in Tsjechië had ik toch echt de indruk dat de wifi stabieler was dan het mobiele netwerk. Wellicht is dat systeem beter geschikt in het omgaan met verschillende zendmasten van verschillende aanbieders.
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door cassie127 »

MetroRET schreef: vr 05 apr 2024, 19:44 Met het gemiddelde bereik wat er in Duitsland wordt aangeboden, is wifi haast wel een vereiste in Duitse trein om te gebruiken.
Ligt er ook heel erg aan welke Provider je gebruikt. Ik heb in de trein op veel treintrajecten over het algemeen weinig problemen met het Telekom netwerk, waar ik bij de netwerken van Vodafone/O2 voor mijn gevoel vaker geen bereik heb.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Ik moet dit beeld toch wel bijstellen. Het bereik en de kwaliteit van de internetverbindingen in Duitsland verbetert. Met name bij Deutsche Telekom en ik meen Vodafone. Er zitten nog wel dips in, maar 4 of zelfs 5G wordt aangeboden.

Zoals cassie127 al stelt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Ja bij ik heb zelf weinig problemen in Duitsland. :)
Vroeger was het veel slechter met name op het platteland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5323
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door umbusko »

cassie127 schreef: vr 05 apr 2024, 21:41
MetroRET schreef: vr 05 apr 2024, 19:44 Met het gemiddelde bereik wat er in Duitsland wordt aangeboden, is wifi haast wel een vereiste in Duitse trein om te gebruiken.
Ligt er ook heel erg aan welke Provider je gebruikt. Ik heb in de trein op veel treintrajecten over het algemeen weinig problemen met het Telekom netwerk, waar ik bij de netwerken van Vodafone/O2 voor mijn gevoel vaker geen bereik heb.
Bij mij werkt O2 dan weer verreweg het beste. Vodafone gaat nog, maar Telekom is echt een drama.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

Bereik in Duitsland is vooral een probleem in grensgebieden en flink geaccidenteerde landschappen, er zit nog steeds een zwart gat ergens tussen Emmerich en Wesel en in de Vulkaneifel is het ook weinig soeps.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5323
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door umbusko »

In de trein tussen Aachen en Mönchengladbach zit je inderdaad ook nog vaak zonder bereik.
Nitein-Repart
Berichten: 3559
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Er zijn beelden opgedoken van de nieuwe vijfdelige Soko-treinen die over enkele jaren op het traject tussen Budapest en Beograd gaan rijden, zie hier: https://n1info.rs/biznis/foto-kako-ce-i ... u-iz-kine/

Vanaf december 2024 gaat een nieuwe HSL open tussen Novi Sad en Subotica, waardoor de reistijd tussen Novi Sad en Subotica van 4 uur daalt naar 1,5 uur. Mogelijk komt er vanaf december 2024 ook een aantrekkelijker verbinding tussen Budapest en Beograd, als de trein Subotica-Szeged betere aansluitingen zou krijgen. Over enkele jaren zou er rechtstreeks gereden moeten tussen Budapest en Beograd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MaartenD
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door MaartenD »

1,5 uur voor 100 km? Dat is niet erg HSL dan. :lol:
Als dat de reistijd wordt dan gaan ze niet harder dan 160 rijden (wat nog altijd een record is voor Servië).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13206
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Z2N »

Ik neem aan dat dat inclusief grenscontrole is, dan is 1,5 uur namelijk best een vooruitgang.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MaartenD
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Maar Subotica is in Servië, een binnenlandse trein heeft daar geen grenscontrole nodig.
DDietzen
Berichten: 1322
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Het lijkt mij logischer dat die 1,5 uur is voor de reistijd Belgrado-Subotica. Belgrado-Novi Sad is nu 36 minuten, voor Novi Sad-Subotica lijkt me uit de losse pols 50 minuten een voor de hand liggende rijtijd, plus nog een paar minuten voor de haltering in Novi Sad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten