Pagina 2 van 2

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 00:24
door Stadsbus
dylanwild94 schreef:De Lijn heeft ook een grote bestelling bij vdl neergelegd. Voor 6 elektrische bussen. :')

Via vtn.

Volgens dit linkje zijn het zelfs zeven volledig elektrische bussen :o :shock:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 21:01
door Meltrain
Er is een tweede vervoerder gevonden die treinen Class 230 D-Train wil inzetten.
Eerder was al bekend geworden dat West Midlands Trains deze treinen, die zijn gevormd uit oude metro's type D Stock van de London Underground, vanaf december gaat inzetten op de lijn Bletchey - Bedford en vandaag werd bekend dat KeolisAmey vanaf 2019 een aantal van deze treinen gaat inzetten op landelijke lijnen in het noorden van Wales, waar ze met name treinen Class 150 en 153 zullen vervangen.
Bron: Railway Gazette

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 22:15
door Mdk
Die renders zien er weinig professioneel uit, dat kan ik volgensmij ook nog wel als ik een paar dagen de tijd heb. Laten we voor de reizigers hopen dat er wat meer aandacht aan de techniek besteed is.

Ik heb ook ooit een video van Geoff Marshall gezien over oude Underground treinen waar dieseltreinen van gemaakt werden, zijn dat deze of is dat weer een ander project?

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 22:43
door Meltrain
Het zijn inderdaad die treinen / metro's. :Y
Ik hoop wel dat de stoelen iets comfortabeler worden dan hoe ze op de foto lijken.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Vr 08 Jun 2018, 09:06
door Suus
De Lijn heeft een grote bestelling gedaan bij VDL Roeselare:

Het Vlaamse personenvervoersbedrijf De Lijn heeft een bestelling van 146 bussen bij VDL Bus & Coach geplaatst. De order bestaat uit 3 verschillende typen, namelijk 7 Citea’s SLF-120 Electric, 84 Citea’s SLE-120 Hybrid en 55 gelede Citea’s SLFA-180 in dieseluitvoering. VDL gaat met deze order voor het eerst elektrische bussen leveren aan De Lijn. De 84 hybride bussen zijn een vervolgorder op de 66 Citea’s SLE Hybrid die in oktober 2017 besteld zijn. De bussen worden in de eerste helft van 2019 geleverd.

[url]http://www.vdlbuscoach.com/News/News-Library/2018/146-VDL-Citea’s-voor-het-Vlaamse-personenvervoersb.aspx[/url]

Volgens diverse media zullen het de laatste dieselbussen zijn die VDL zal bouwen in Roeselare, in 2019 wil men alleen nog maar elektrische bussen bouwen.

Daarnaast heeft Van Hool tegelijkertijd een order voor 36 hybride City-bussen ontvangen.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Vr 08 Jun 2018, 12:56
door Michael 1988
Staat een paar berichten hier boven ook al vermeld.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Za 09 Jun 2018, 00:20
door Durashift
^^^ alleen is dat bericht (mij) onduidelijk. De quote spreekt slechts over elektrische bussen.

Suus vertelt het volledige verhaal, vind ik. :pos:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Vr 22 Jun 2018, 13:19
door Suus
Na 7 elektrische midibussen bij Solaris, 110 hybride standaardbussen bij Volvo, 25 elektrische gelede bussen bij Solaris en 5 elektrische standaardbussen doet de MIVB nu ook een bestelling de deur uit voor 141 hybride gelede bussen van Iveco: http://www.stib-mivb.be/article.html?l= ... 7c2cca8b26

Dat houdt in dat tussen 1 januari 2018 en 31 december 2019 nu 288 nieuwe bussen worden afgeleverd bij de MIVB, waarvan de 7 elektrische midibussen nu al in dienst zijn.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Ma 27 Aug 2018, 20:24
door Meltrain
KeolisAmey heeft voor de nieuwe Wales & Borders concessie elektrische treinen bij Stadler besteld:


In et filmpje zijn alleen de FLIRTs te zien, maar er zijn ook tram-trains besteld voor enkele lijnen rond Cardiff.
De volledige bestelling staat te lezen in dit artikel.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Ma 27 Aug 2018, 20:53
door Visgraatmodel
Is er een bepaalde reden waarom front-treinontwerpen van het Europese vasteland nauwelijks overwaaien naar de Britten/Schotten? 'I mean', stadstrein of regionale trein: het front lijkt allemaal zo robuust. Waarom een apart VK-ontwerpen hebben terwijl je ook het standaard Flirt 3-front kan gebruiken? Of kom ik nu in de buurt van botsveiligheidregels?

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Ma 27 Aug 2018, 20:57
door Suus
Britse treinen hebben een totaal ander profiel van vrije ruimte. Smaller, lager en hogere perrons.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: Di 11 Sep 2018, 23:07
door Meltrain
Vandaag is de eerste elektrische standaardbus van Brussel gepresenteerd:
https://www.bruzz.be/videoreeks/dinsdag-11-september-2018/video-mivb-stelt-nieuwe-elektrische-bus-voor

Het is een bus van Bluebus en vanaf 1 oktober gaat hij rijden op lijn 13. In de loop van oktober volgen nog 5 bussen.

Het front van de bussen is anders dan we tot nu toe gewend zijn, maar ik vind het zeker niet lelijk. :)