Spoordienstregeling Duitsland 2019
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Wacht maar tot de dochters in de puberteit komen: dan worden er allemaal treinvervangende brommers ingezet om de reizigers naar hun bestemming te vervoeren ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Och, de merknaam "Mitteldeutsche Regiobahn" wordt door twee bedrijven gebruikt, namelijk Transdev Regio Ost en Bayerische Oberlandbahn, die beide weer 100% eigendom van Transdev zijn.RobertT schreef:Fijn,weer een dochteronderneming erbij.Het wordt zo langzamerhand onoverzichtelijk
Om het nog wat lastiger te maken, voert Bayerische Oberlandbahn dan ook weer treindiensten uit onder zijn eigen naam en onder de naam "Meridian". :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Je vergeet de BRB nog... https://www.meridian-bob-brb.deMeltrain schreef:Och, de merknaam "Mitteldeutsche Regiobahn" wordt door twee bedrijven gebruikt, namelijk Transdev Regio Ost en Bayerische Oberlandbahn, die beide weer 100% eigendom van Transdev zijn.RobertT schreef:Fijn,weer een dochteronderneming erbij.Het wordt zo langzamerhand onoverzichtelijk
Om het nog wat lastiger te maken, voert Bayerische Oberlandbahn dan ook weer treindiensten uit onder zijn eigen naam en onder de naam "Meridian". :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Nee, zo ver ik kan zien is de BRB "gewoon" een zusje van de BOB en Transdev Regio Ost.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
One happy Spoorfamily dus eigenlijk :D
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Het was spannend; maar... De Desiro HC is toegelaten in Duitsland! Een minpuntje, er mag vooralsnog slechts 140 km/uur worden gereden, niet 160 km/uur.
Abellio kan dus zoals gepland aanstaande zondag van start met de RE11 Düsseldorf - Paderborn (- Kassel).
Abellio kan dus zoals gepland aanstaande zondag van start met de RE11 Düsseldorf - Paderborn (- Kassel).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Dan binnenkort maar eens een kijkje nemen in die treinen. Ben reuze benieuwd *trein*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Niet helemaal de schuld van Duitsland, maar wel vreemd: het slaaprijtuig in de nieuwe nachttrein (of eigenlijk koerswagengroep) Berlin-Przemyśl is nog steeds niet open voor boeking, terwijl de trein vanaf zondag zou moeten gaan rijden. De zitrijtuigen zijn wel te boeken, maar het slaaprijtuig staat alleen bij de PKP in de reisplanner alleen nog zonder mogelijkheid tot boeking. Ik begin nu wel te vrezen dat het slaaprijtuig helemaal niet gaat rijden en we dus twee nachten mogen gaan zitten, want met Kerst ga ik met vriendinlief naar Polen en deze trein zou ideaal zijn voor ons. De aansluitende tickets naar en van Berlin hebben we in oktober al moeten kopen om het enigszins betaalbaar te houden. Lang leve het goed afgestemde spoorwegnet :')
De PKP verwijst me door naar een lijst met actualiteiten betreffende de boeking van (internationale) treinen:
https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pa ... odowe.html
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/ ... DIvt0_2mtM
De PKP verwijst me door naar een lijst met actualiteiten betreffende de boeking van (internationale) treinen:
https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pa ... odowe.html
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/ ... DIvt0_2mtM
Mijn Flickr account.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Polen is wel redelijk berucht als het aankomt op kaartverkoop. Ook met loketten die niet alle vervoerders kunnen verkopen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Spoordienstregeling Duitsland 2019
Ik heb vernomen dat de verkoop van plaatsen in het slaaprijtuig sinds 4 december mogelijk is bij loketten van DB.Timon91 schreef:Niet helemaal de schuld van Duitsland, maar wel vreemd: het slaaprijtuig in de nieuwe nachttrein (of eigenlijk koerswagengroep) Berlin-Przemyśl is nog steeds niet open voor boeking, terwijl de trein vanaf zondag zou moeten gaan rijden. De zitrijtuigen zijn wel te boeken, maar het slaaprijtuig staat alleen bij de PKP in de reisplanner alleen nog zonder mogelijkheid tot boeking. Ik begin nu wel te vrezen dat het slaaprijtuig helemaal niet gaat rijden en we dus twee nachten mogen gaan zitten, want met Kerst ga ik met vriendinlief naar Polen en deze trein zou ideaal zijn voor ons. De aansluitende tickets naar en van Berlin hebben we in oktober al moeten kopen om het enigszins betaalbaar te houden. Lang leve het goed afgestemde spoorwegnet :')
De PKP verwijst me door naar een lijst met actualiteiten betreffende de boeking van (internationale) treinen:
https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pa ... odowe.html
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/ ... DIvt0_2mtM
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 30,8762409
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Ik heb de melding gezien en meteen Bahnagentur Schöneberg gemaild en Treinreiswinkel gebeld. TRW meldde dat het slaaprijtuig inderdaad boekbaar is in de tegenrichting, maar voor mijn gewenste reisdatum al is uitverkocht. Heel capabel zijn ze niet, want niet veel later mailde Schöneberg dat ze probleemloos een retourtje Berlin-Jarosław konden boeken met een reservering in het slaaprijtuig. Het lijkt dus nu in beide richtingen wel te kunnen. Toch niet heel verkeerd, vier dagen voor het eerste vertrek :') Nu nog hopen dat de tickets niet kwijtraken in de post, maar verder zou het goed moeten komen :')
Het word je niet makkelijk gemaakt om met de trein te reizen, blijkt maar weer :')
Het word je niet makkelijk gemaakt om met de trein te reizen, blijkt maar weer :')
Mijn Flickr account.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Persbericht over de toelating: https://www.siemens.com/press/de/presse ... ntent[]=MOSuus schreef:Het was spannend; maar... De Desiro HC is toegelaten in Duitsland! Een minpuntje, er mag vooralsnog slechts 140 km/uur worden gereden, niet 160 km/uur.
Abellio kan dus zoals gepland aanstaande zondag van start met de RE11 Düsseldorf - Paderborn (- Kassel).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Een impressie van de eerste Intercity uit Gera, vorige week zondag:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Is er al eens wat bekend over de heropening tussen Bad Bentheim en Neuenhaus? Ergens staat voorjaar 2019 benoemd.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Het Planfeststellungsbeschluss waar het wachten op was ligt van 7-21 januari ter inzage: https://www.gn-online.de/grafschaft/per ... 73618.html
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
De gedeeltelijke vervanging van het materieel op de RE6 Leipzig - Chemnitz is vertraagd tot de zomer van 2019: http://www.lvz.de/Region/Geithain/Regio ... r-Geithain
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Iemand enig idee wanneer station Emerich-Elten open gaat?
De perrons liggen er inmiddels en de stations naamborden staan er ook. Zo te zien alleen nog wat straatwerk en een automaat plaatsen.
De perrons liggen er inmiddels en de stations naamborden staan er ook. Zo te zien alleen nog wat straatwerk en een automaat plaatsen.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Gepland is 9 juni, dat is een wijzigingsbladdag.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Geplande opening is 15 december. De start van dienstregelingjaar 2020.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Wanneer is dat opgeschoven dan? In december was het nog komende juni. Linkje
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Goede vraag, ik weet alleen dat DB Netz en ProRail van 15 december uit gaan.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
In dit artikel van 15 februari wordt ook nog over juni gesproken.
https://www.lokalkompass.de/emmerich/c- ... t_a1076103
https://www.lokalkompass.de/emmerich/c- ... t_a1076103
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Het station lijkt een beetje als een verrassing te komen, het was ook nog niet verwerkt op de spoorkaart van NRW terwijl het ver-RRX'en van de RE5 in juni er al wel op staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
In Baden-Württemberg dreigt een probleem te ontstaan voor Abellio, die daar in juni van start gaat. Bombardier heeft softwareproblemen. Abellio verwacht slechts 10 van de 16 treinstellen die benodigd zijn voor de eerste fase beschikbaar te hebben in juni.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019
Bombardier en software begint zo langzaam maar zeker een beruchte combinatie te worden :?
Grt. Stefan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten