Spoordienstregeling Duitsland 2019

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Kolade78
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 08 Mar 2019, 15:11

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Kolade78 » Vr 08 Mar 2019, 15:19

Z2N schreef:Wanneer is dat opgeschoven dan? In december was het nog komende juni. Linkje


In Nordrhein-Westfalen weet je nooit zeker wanneer een station gebruikt gaat worden. Het OV heeft absoluut geen prioriteit daar, getuige de staat van de stations en de vele vertragingen die er zijn.

Sowieso zijn infrastructurele zaken in Nordrhein-Westfalen een issue. Vorig jaar en in 2017 had je op instorten staande bruggen op belangrijke snelwegen in het Ruhrgebied. Dan mag je blij zijn dat je in Nederland woont.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 6866
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Z2N » Vr 08 Mar 2019, 15:23

Dat is geen antwoord op de vraag. (A)
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor ICE11 » Vr 08 Mar 2019, 18:17

Kolade78 schreef:Sowieso zijn infrastructurele zaken in Nordrhein-Westfalen een issue. Vorig jaar en in 2017 had je op instorten staande bruggen op belangrijke snelwegen in het Ruhrgebied. Dan mag je blij zijn dat je in Nederland woont.

Niet alleen in NRW, maar in heel West-Duitsland. Sinds 1990 is heel veel geld naar Oost-Duitsland gegaan (trefwoord "Aufbau Ost") en dit geld heeft men bij de onderhoud van infrastructuur in het westen bespaard. Ok, misschien behalve Bayern (maar wij haaden ook meerdere ministers van verkeer afkomstig van daar - honi soit qui mal y pense......).

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40238
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Do 21 Mar 2019, 14:27

Met ingang van maandag 1 april een paar veranderingen in Berlijn en Brandenburg.

De RE 7 Dessau – Bad Belzig – Berlin – Wünsdorf-Waldstadt gaat voortaan met gekoppelde treinstellen TALENT2 rijden, in plaats van losse treinstellen. Daarnaast komt er een spitstrein met dubbeldeksmaterieel, 's ochtends van Bad Belzig naar Berlin-Schönefeld Flughafen en 's middags terug vanaf Ostkreuz. En ook op zaterdag komt er een extra retour bij, dan 's ochtends van Berlijn en 's middags vanaf Bad Belzig.

De RB 10 Berlin - Nauen gaat volledig met dubbeldekkers rijden.

De RE6 rijdt tussen 18 april t/m 6 oktober met alle ritten van/naar Gesundbrunnen en ipv 1x/2 uur nu 1x/uur tussen Neuruppin West en Wittenberge. De RB55 rijdt in deze periode in het weekend eveneens 1x/uur ipv 1x/2 uur. Ook komt er een late rit naar Berlijn rond 22 uur vanaf Wittstock. Dit alles in verband met de Landesgartenschau.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40238
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Ma 13 Mei 2019, 08:46

Op 9 juni 2019 zijn er op diverse plekken grote wijzigingen in de dienstregeling. Het bericht is nog aan wijzigingen onderhevig.

Nordrhein-Westfalen
Vanaf 9 juni neemt National Express de exploitatie van de RE5 Wesel - Duisburg - Düsseldorf - Köln - Koblenz over. Na een last-minute aanpassing van de plannen door bezwaar van de Eisenbahn-Bundesambt zal er niet gesplitst en gecombineerd gaan worden in Remagen. Over de volledige route zullen de treinen dus gaan rijden met twee Desiro HC-treinstellen.

Baden-Württemberg
In deze deelstaat gaan op 9 juni vier concessies van start. Ook wordt een langzaam begin gemaakt met de invoering van lijnnummers in deze deelstaat.

De concessie Ulmer Stern gaat over naar de Hohenzollerische Landesbahn, na ingrijpen van de deelstaat nu een dochterbedrijf van de SWEG. De HzL zet treinstellen type LINT 54 in, getooid in de huisstijl van Bwegt. De lijnen RE57 Ulm – Aalen, de RB57 Ulm – Langnau en de RB56 Ulm – Munderkingen gaan over, met in principe dezelfde dienstregeling maar met vroegere en latere ritten en betere frequenties in het weekend.

De Schwäbische-Alb-Bahn mag haar diensten tussen Amstetten en Gerstingen en tussen Ulm en Engstingen voortzetten. Dit betreft vooral scholierenvervoer en toeristenvervoer. Ingezet worden motorwagens type T6 en NE81.

Abellio Baden-Württemberg start met de eerste fase van de concessie Neckartal, die bestaat uit twee diensten die elk 1x/2 uur rijden. Abellio zet treinstellen type Talent 2 in getooid in de huisstijl van Bwegt.
  • RB17A/RB17C: Stuttgart Hbf - Ludwigsburg - Bietigheim-Bissingen en dan alle stations tot Mühlacker. Daar wordt de trein gesplitst. Deel A gaat verder naar Pforzheim Hbf. Deel C gaat verder naar Bruchsal.
  • RB17A/RE17B: Stuttgart Hbf - Ludwigsburg - Bietigheim-Bissingen en dan alle stations tot Mühlacker. Daar wordt de trein gesplitst. Deel A gaat verder naar Pforzheim Hbf en Bad Wildbad Bahnhof. Deel B gaat verder naar Bruchsal en Heidelberg Hbf.

Go-Ahead start eveneens met de eerste fase van haar concessies en is een nieuwe vervoerder in Duitsland. De volgende diensten worden gereden met treinstellen type FLIRT 3 getooid in de huisstijl van Bwegt.
  • RB13 Stuttgart Hbf - Aalen Hbf - Ellwangen (1x/uur) - Crailsheim (1x/2 uur)
  • IRE1 Aalen Hbf (1x/2 uur) - Stuttgart Hbf - Pforzheim - Karlsruhe Hbf (circa 2x/2 uur)

Bayern:
De nieuwe concessie Dieselnetz Nürnberg gaat van start. Opdrachtnemer blijft DB Regio, die het bestaande wagenpark meeneemt en met 8 LINT 54 uitbreidt. Gereden worden de diensten Steinach (b Rothenburg) – Neustadt (Aisch), Steinach (b Rothenburg) – Rothenburg o. d. Tauber, Nürnberg – Fürth – Siegelsdorf – Markt Erlbach, Fürth – Zirndorf – Cadolzberg, Nürnberg-Nordost – Heroldsberg – Gräfenberg, Nürnberg – Lauf (r. Pegnitz) – Simmelsdorf-Hüttenbach, Nürnberg – Lauf (r. Pegnitz) – Neuhaus (Pegnitz), Roth – Hilpoltstein, Pleinfeld – Gunzenhausen en Winklesgreuth – Windsbach.

Ook in december 2019 belooft er weer een hoop te gaan gebeuren, over enige tijd zal ik daarvoor een nieuw topic openen.
Rame à l'approche

en-es
Berichten: 1005
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor en-es » Ma 13 Mei 2019, 09:10

Hoe zit het nu met Elten en Nordhorn? Zijn die plaatsen per 9 juni ook te bereiken per trein? Of is dat weer uitgesteld.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40238
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Ma 13 Mei 2019, 09:18

Elten vind ik nog niet terug in de reisplanner, dus daarvan weet ik nog geen openingsdatum. Ook de treindienst van de Bentheimer Eisenbahn heeft nog geen startdatum, omdat er nog steeds problemen met vergunningen zijn.
Rame à l'approche

en-es
Berichten: 1005
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor en-es » Ma 13 Mei 2019, 09:20

Jammer, ik wilde ze volgende maand uitproberen. Zit er dus niet.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2105
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor julsteren » Ma 13 Mei 2019, 09:36

Quendorf en Nordhorn-Blanke zijn op wat perronmeubels na af, met Nordhorn Bf waren ze nog bezig, Neuenhaus niet geweest, op een donderdag 2 weken terug even gekeken (wou nog een oude lijnnetkaart van VGB).

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3979
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor cassie127 » Ma 13 Mei 2019, 09:42

Nog maar eens even een rondje door BW plannen voordat het 9 juni is :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 22232,5 km, Bus: 2027,7 km, Metro: 71,1 km, Tram: 35,6 km 13-05

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40238
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Ma 13 Mei 2019, 10:16

julsteren schreef:Quendorf en Nordhorn-Blanke zijn op wat perronmeubels na af, met Nordhorn Bf waren ze nog bezig, Neuenhaus niet geweest, op een donderdag 2 weken terug even gekeken (wou nog een oude lijnnetkaart van VGB).

Perronmeubels zullen pas een week voor opening geplaatst worden om geen vandalisme uit te lokken.
Rame à l'approche

dennistd
Berichten: 3276
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor dennistd » Ma 13 Mei 2019, 12:40

en-es schreef:Hoe zit het nu met Elten en Nordhorn? Zijn die plaatsen per 9 juni ook te bereiken per trein? Of is dat weer uitgesteld.

De RB56 Bad Bentheim - Neuenhaus zou ergens in juli van start moeten gaan hoorde ik.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2252
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor marvinkok » Ma 13 Mei 2019, 16:05

Volgens mij is Bentheim ook nog niet helemaal klaar, zag vandaag in ieder geval nog een afgekruist sein staan richting Gleis 3.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10851
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Ardan » Ma 13 Mei 2019, 16:33

Suus schreef:Vanaf 9 juni neemt National Express de exploitatie van de RE5 Wesel - Duisburg - Düsseldorf - Köln - Koblenz over. Na een last-minute aanpassing van de plannen door bezwaar van de Eisenbahn-Bundesambt zal er niet gesplitst en gecombineerd gaan worden in Remagen. Over de volledige route zullen de treinen dus gaan rijden met twee Desiro HC-treinstellen.

De RE5 wordt dan onderdeel van het RRX-netwerk, al ben ik er nog niet helemaal achter wat dat precies inhoudt. Ik kan me bedenken dat er bij hoort dat alle stations rolstoeltoegankelijk zijn met gelijkvloerse instap. Station Voerde is nu half verbouwd naar RRX-standaard, volgens het bouwbord. Zeker 's avonds is het verschil duidelijk te zien met schimmige Duitse gele verlichting op het perron naar Oberhausen en frisse nieuwe verlichting op het perron naar Wesel.
Afbeelding
Net als in Friedrichsfeld en Elten ligt hier een tijdelijk ijzeren perron, aannemelijk omdat het over dertig jaar toch weer wordt omgebouwd voor het derde spoor.
Hier had een onderschrift kunnen staan.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40238
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Ma 13 Mei 2019, 16:56

Yup, alle aanpassingen ten noorden van Oberhausen zijn tijdelijk zodat de treinen wel toegankelijk zijn. Volgens mij is aanstaand weekend de lijn weer gesperd vanwege o.a. Voerden.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2724
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Nitein-Repart » Ma 13 Mei 2019, 18:57

dennistd schreef:
en-es schreef:Hoe zit het nu met Elten en Nordhorn? Zijn die plaatsen per 9 juni ook te bereiken per trein? Of is dat weer uitgesteld.

De RB56 Bad Bentheim - Neuenhaus zou ergens in juli van start moeten gaan hoorde ik.

Ik hoop dat niemand van die onzintrein gebruik gaat maken, zodat die trein binnenkort weer opgeheven kan worden.

Het Grafschaft Bentheim heeft juist behoefte aan (spits)snelbussen, niet aan trage dieseltreinen die niet eens verder rijden dan Bad Bentheim.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5317
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 13 Mei 2019, 19:07

Hoe weet je zo zeker dat een snelbus de doelgroep beter bereikt als de RB56?
20-06-2019: Trein 298,4 km, Bus 8 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

dennistd
Berichten: 3276
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor dennistd » Ma 13 Mei 2019, 19:10

Nitein-Repart schreef:
dennistd schreef:
en-es schreef:Hoe zit het nu met Elten en Nordhorn? Zijn die plaatsen per 9 juni ook te bereiken per trein? Of is dat weer uitgesteld.

De RB56 Bad Bentheim - Neuenhaus zou ergens in juli van start moeten gaan hoorde ik.

Ik hoop dat niemand van die onzintrein gebruik gaat maken, zodat die trein binnenkort weer opgeheven kan worden.

Het zit je wel hoog he...

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3979
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor cassie127 » Ma 13 Mei 2019, 19:12

Je standpu tis inmiddels al wel duidelijk geworden in 2 a 3 topics :roll:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 22232,5 km, Bus: 2027,7 km, Metro: 71,1 km, Tram: 35,6 km 13-05

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12105
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Wubbo » Ma 13 Mei 2019, 21:52

Suus schreef:De HzL zet treinstellen type LINT 54 in, getooid in de huisstijl van Bwegt.
Bwegt? Is dat de Duitse variant van Breng of RRRRRRRRRRRreis?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40238
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Ma 13 Mei 2019, 22:14

Yup, uiteindelijk moet al het OV in de volledige deelstaat Baden-Württemberg dezelfde huisstijl krijgen. Er is ook nog een filmpje:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3979
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor cassie127 » Ma 13 Mei 2019, 22:33

Ach er is ook al kritiek hoor op deze huisstijl
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 22232,5 km, Bus: 2027,7 km, Metro: 71,1 km, Tram: 35,6 km 13-05

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5317
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor ArrivaBas » Di 14 Mei 2019, 07:03

Ik vind zelf Bwegt veel sterker klinken als dat RRRRRRRRREis. De huisstijl in de kleuren van de vlag spreekt mij op zich wel aan. :)
20-06-2019: Trein 298,4 km, Bus 8 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

dennistd
Berichten: 3276
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor dennistd » Do 16 Mei 2019, 22:47

Op 7 juli gaat de RB56 Bad Bentheim - Nordhorn - Neuenhaus met ruim een half jaar vertraging eindelijk rijden: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... rn778.html

en-es
Berichten: 1005
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor en-es » Vr 17 Mei 2019, 00:59

Volgens mij is er wat mis gegaan bij de verbouwing in Bad Bentheim.


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast