Pagina 8 van 11

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 02:17
door dennistd
Station ziet er weer netjes uit hoor :?:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 03:00
door Aking
Hij doelt gok ik op de perronsoap waar in dat nieuwsbericht nog naar gelinkt wordt...

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 07:56
door T-hijs
Maar die soap heeft toch al een enorme baard? Ik was het in ieder geval alweer bijna vergeten!

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 08:05
door Suus
Het is ook allang opgelost. Stationsgebouw van Bad Bentheim is weer helemaal in orde en er zit nu ook een prettig winkeltje aan de zijkant van de gebouw, veel beter dan dat minihokje eerst.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 18:37
door Suus
Omdat Abellio Rail Baden-Württemberg volgende maand nog geen enkel toegelaten treinstel van Bombardier geleverd gekregen zal hebben, gaat Abellio van start met een volledig park vervangende voertuigen. Naast inzet van ouder materieel van DB Regio zullen Agilis en Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG) treinstellen aan Abellio uitlenen. Dit zal ook invloed hebben op de start van fase 2 in december, naar verwachting zullen dan 18 van de benodigde 25 treinstellen geleverd zijn.

Ook de treinstellen van Go Ahead zijn nog niet toegelaten, omdat ze blijkbaar fors afwijken van eerder geleverde FLIRT 3. De Eisenbahn-Bundesambt verwacht echter dat deze treinstellen nog deze maand worden toegelaten, en Go Ahead heeft daarom geen concept met vervangende voertuigen gepland.
Nog een korte presentatie van het verkeersministerie van Baden-Württemberg: https://vm.baden-wuerttemberg.de/filead ... V-Netz.pdf

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 21:20
door ArrivaBas
Eh. Wat voor tijdelijk materieel kan de AVG verhuren, met alleen maar tram-treinen en locs voor goederendienst?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 21:27
door Suus
AVG leent enkele GT8-100C/2S uit. Niet vreemd, een deel van de diensten van Abellio gaat over lijnen waar nu AVG de stoptreindienst uitvoert.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 23:20
door Meltrain
Maar de Talent 2 is toch al lang toegelaten in Duitsland? :? Of wijken deze stellen heel erg af van de eerder toegelaten stellen?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 23:45
door Suus
Softwarematig zijn dit Talent 3-stellen. Helaas is software en Bombardier niet zo’n goede combinatie.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: zo 26 mei 2019, 00:07
door Suus
De toelating van de FLIRT-treinstellen van Go Ahead in alle verschillende lengtes is vrijdag rondgekomen.

Bombardier heeft daarnaast de toelating van de vijfdelige Talent-treinstellen van Abellio rond. Abellio krijgt twee treinstellen geleverd als hun concessie van start gaat. Tot augustus worden er nog veertien stellen geleverd. De volgorde van leveren is ook aangepast. Omdat de vijfdelige stellen zijn toegelaten worden die nu als eerst geleverd en de driedelige stellen pas daarna, als de toelating hopelijk al rond is.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 16:37
door regenmaker
Het station in Elten wordt in Juli in gebruik genomen.

Bron

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 18:14
door SuperGhost
Waarom Emmerich-Elten i.p.v. Elten?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 18:18
door regenmaker
Nieuwe stations krijgen in NRW in ieder geval altijd Stadt/Gemeinde *streepje* Ort.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 18:28
door Suus
Op termijn is het de bedoeling dat alle stationsnamen in NRW de gemeentenaam bevatten. In sommige regio's (bijvoorbeeld in Euskirchen en Steinfurt) is men al verder dan andere regio's, en de officiële namen lopen soms achter op de naam die het station in de praktijk al heeft (Beckum-Neubeckum en Korschenbroich-Kleinenbroich bijvoorbeeld).

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 18:35
door regenmaker
Ik zag overigens dat Hamm (Westf.) per december officieel wordt hernoemd in Hamm (Westf.) Hbf.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 18:37
door Nitein-Repart
regenmaker schreef:Nieuwe stations krijgen in NRW in ieder geval altijd Stadt/Gemeinde *streepje* Ort.
In mijn ogen volkomen belachelijk. Naast de onnodige lange namen tast je hiermee naar mijn mening ook de eer van de dorpen aan. Rheden-Velp, Rheden en Rheden-Dieren bijv. zijn onnodig verwarrend en naar mijn mening ook respectloos naar de dorpen Velp en Dieren en de inwoners ervan. Elten is voor mij gewoon Elten en geen Emmerich-Elten. Het is geen stadsdeel van Emmerich, maar een zelfstandig dorp. Behandelt het ook zo.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 18:38
door regenmaker
Ach, bij lijn 94 heten de haltes officieel ook: Emmerich, Elten Zevenaarer Straße | Emmerich, Elten Markt etc. Ook als je de wiki leest: Elten ist ein Stadtteil der Stadt Emmerich am Rhein im Kreis Kleve in Nordrhein-Westfalen.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 22:00
door Vinny
Nitein-Repart schreef:
regenmaker schreef:Nieuwe stations krijgen in NRW in ieder geval altijd Stadt/Gemeinde *streepje* Ort.
In mijn ogen volkomen belachelijk. Naast de onnodige lange namen tast je hiermee naar mijn mening ook de eer van de dorpen aan. Rheden-Velp, Rheden en Rheden-Dieren bijv. zijn onnodig verwarrend en naar mijn mening ook respectloos naar de dorpen Velp en Dieren en de inwoners ervan. Elten is voor mij gewoon Elten en geen Emmerich-Elten. Het is geen stadsdeel van Emmerich, maar een zelfstandig dorp. Behandelt het ook zo.
Het is een poging tot het doorvoeren van eenduidige reisinformatie.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 22:29
door julsteren
Suus schreef:Op termijn is het de bedoeling dat alle stationsnamen in NRW de gemeentenaam bevatten. In sommige regio's (bijvoorbeeld in Euskirchen en Steinfurt) is men al verder dan andere regio's, en de officiële namen lopen soms achter op de naam die het station in de praktijk al heeft (Beckum-Neubeckum en Korschenbroich-Kleinenbroich bijvoorbeeld).
Wat achterlijk _O- maar toch in enig opzicht geniaal *O*

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 22:37
door Suus
Tot nu toe wordt het alleen in Nordrhein-Westfalen en Hessen doorgevoerd. In de NVV is het hernoemen zelfs al afgerond, zie hun spoorkaart (PDF). In de RMV zijn ze ook al bezig, daar ontstond de leuke situatie dat een paar gemeentes fuseerde en een nieuwe naam kreeg, waarna drie stations ook een nieuwe naam moesten krijgen: Hesseneck Kailbach, Hesseneck Schöllenbach en Beerfelden Hetzbach werden respectievelijk Oberzent Kailbach, Oberzent Schöllenbach en Oberzent Hetzbach.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 23:45
door dennistd
Als we dat ook door gaan voeren in Nederland:
  • Het Hogeland - Bedum
  • Het Hogeland - Sauwerd
  • Het Hogeland - Winsum
  • Het Hogeland - Baflo
  • Het Hogeland - Warffum
  • Het Hogeland - Usquert
  • Het Hogeland - Uithuizen
  • Het Hogeland - Uithuizermeeden
  • Het Hogeland - Roodeschool
  • Het Hogeland - Eemshaven
:X

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: di 28 mei 2019, 23:51
door cassie127
Haha ja... Ik durf ook wel te wedden dat Heino (wat vroeger een eigen gemeente was) ook niet zo blij zou worden van de naam Raalte-Heino

Rest mij wel de vraag... Gemeente Olst-Wijhe hoe komt dat op de borden?
Olst-Wijhe- Olst? Olst-Wijhe-wijhe? :')

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: wo 29 mei 2019, 09:16
door Meltrain
En dan te bedenken dat in België en Engeland soms niet eens de plaatsnaam vermeld wordt. :')

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: wo 29 mei 2019, 10:21
door Daniel
Zelfs in Nederland gebeurt dat af en toe niet ;)

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Geplaatst: wo 29 mei 2019, 10:25
door Dennenboom
Is er in Duitsland ook een regel voor het wel of niet gebruiken van het streepje? In Nederland geeft het streepje juist aan dat het een "combi" station is. Zo hebben we in Nederland wel een station met een gemeentenaam: Lansingerland-Zoetermeer, maar Zoetermeer is echt geen plaats in die gemeente.