Spoordienstregeling Duitsland 2019

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Chrysa

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Chrysa » Do 15 Aug 2019, 19:22

ArrivaBas schreef:Autobahn A5. De A5 staat regelmatig vast voor de grens wegens de grenscontroles van vooral vrachtwagens, omdat men de EU verlaat.

Valt meestal wel mee hoor, LKW-stau betekent dat de linkerstrook met personenauto's nog wel doorrijdt.

gpvos

Berichtdoor gpvos » Ma 19 Aug 2019, 14:56

gpvos schreef:Vanaf 7 september tot tenminste 14 december wordt de RE4 van Stettin naar Lübeck tussen Stavenhagen en Teterow vervangen door een bus. Weet iemand waarom?
Even mijzelf beantwoorden nu ik de juiste zoektermen heb gevonden: niet alleen spoorvernieuwing zoals Suus schreef, maar vooral ook een brug die vervangen moet worden. Blijkbaar is het niet mogelijk om 'm ernaast te bouwen en dan in een weekend erin te schuiven... Maar rond december zouden ze wel klaar moeten zijn. Jammer dat ik dan weer voorlopig niet in die buurt ben. https://www.nordkurier.de/mecklenburgis ... 0634761803

gpvos

Berichtdoor gpvos » Ma 19 Aug 2019, 15:08

Afgelopen zaterdag heb ik een paar intercity's genomen die vanwege werkzaamheden omgeleid waren via goederenlijnen, zoals ik had gevonden op de website van EGTRE.[1] De informatie op die pagina klopte niet helemaal, maar het was toch leuk om eens via de Schinkel-Kurve bij Osnabrück, de goederenomleidingslijn bij Münster, langs rangeerterrein Oberhausen-West en over het goederenspoor langs de buitenkant van Duisburg Hbf te rijden. Helaas bleek de IC2405 niet via Duisburg Wedau - Düsseldorf Rath te rijden, maar tot mijn blije verrassing deed de RE19 Düsseldorf-Arnhem die ik op de terugweg nam dat wel, dus die kan ik ook weer afstrepen. :-)

A.s. donderdag doe ik Oberhausen-Moers-Krefeld. :-)

[1] https://www.egtre.info/wiki/Germany_(Nordrhein-Westfalen)_-_Lines_with_Obscure_or_Sparse_passenger_services#Obscure_services:_Lines_used_on_an_occasional_basis_for_engineering_work_diversions

ArrivaBas

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 19 Aug 2019, 18:43

In Duitsland worden bruggen altijd op hun eigenlijke plek gebouwd in hun eigen tempo. Bij een dubbele brug kan dat nog, maar bij een enkele brug wordt de overlast uiteraard erg groot.
17-09-2019: Trein 1.703 km, Bus 159 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Suus

Berichtdoor Suus » Ma 19 Aug 2019, 21:42

De Duitsers hebben nog heel wat te leren over de bouw van infrastructuur. In Hannover was een verhoogde tramhalte al sinds half mei buiten dienst omdat deze gesaneerd moest worden. Aan de overkant van de kruising lag een noodhalte waar je doormidden van drie klaptredes de tram in kon klimmen. Ter vergelijking: station Waddinxveen Noord in Nederland wordt op dit moment in in drie weken tijd volledig gesloopt en opnieuw gebouwd.
Rame à l'approche

Suus

Berichtdoor Suus » Ma 26 Aug 2019, 10:30

Vanaf 14 oktober t/m 14 december is de spoorlijn tussen Münster en Osnabrück steeds gedeeltelijk afgesloten wegens werkzaamheden. Dit start precies nadat de werkzaamheden bij Bielefeld zijn afgerond.

Eurobahn rijdt met treinvervangend vervoer op de volgende data op de volgende trajecten:
14/10 tot 28/10 bussen tussen Lengerich en Osnabrück
28/10 tot 04/11 bussen tussen Münster und Lengerich
04/11 t/m 14/12 bussen tussen Kattenvenne und Osnabrück

Fernverkehr wordt omgeleid via Rheine (met kopmaken) of vanaf Hamm via Hannover, met een uur extra reistijd tot gevolg. Diverse treinen vervallen compleet tussen Münster en Hamburg.
Rame à l'approche

Terug naar “OV in het buitenland”