Spoordienstregeling Duitsland 2019

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Zo 08 Jul 2018, 07:12

De PESA LINK van DB gaan vanaf aanstaande woensdag met reizigers proefrijden.

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,8611403
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Ma 09 Jul 2018, 21:15

Aanvullingen: De ICE Berlijn - Wenen wordt geen sprinter en gaat ook in Coburg stoppen. Later komt er ook een stop in Straubing bij.

Er is een akkoord bereikt over station Treysa. Men gaat nog dit jaar een noodconstructie plaatsen zodat de ICE er ook kan stoppen. Alleen het treinpaar van/naar Westerland blijft een klassieke IC.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3188
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor cassie127 » Di 16 Okt 2018, 01:03

De dienstregelingen zijn inmiddels te vinden op de website van DB.
De RB 37 van NRW staat er ook gewoon tussen, dus dat contract zal wel weer eens verlengt zijn.
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2461
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 16 Okt 2018, 21:30

De RE5 rijdt vanaf juni 1x/dag van/naar Emmerich met stops in Empel-Rees en Mehrhoog. Vertrek om 5:39 (ma-vr), aankomst om 23:16 (zo-do) in Emmerich.

Tussen Altenbeken en Warburg helaas nog steeds geen RB/RE-uursdienst, ik zie wel dat de RE17 wel vaker door gaat rijden naar Kassel. Blijft de BR612 op de ritten naar Kassel rijden, of worden alle ritten van de RE17 vervangen door PESA Link?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Di 16 Okt 2018, 21:48

Laatste mij bekende planning was dat in maart 2019 alle treindiensten van het Sauerland-Netz, inclusief RE17, met LINK-treinstellen gereden moeten worden.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2461
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 16 Okt 2018, 22:03

Nee, waarom moet BR612 weg op de ritten naar Kassel?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Di 16 Okt 2018, 22:42

Omdat DB Regio de concessie heeft gewonnen met een belofte om alle diensten met gloednieuw materieel met een zoveel mogelijk gelijkvloerse instap te rijden en daar moeten ze zich dan ook aan houden. Omdat DB Regio die belofte uit het contract nog altijd niet nakomt heeft opdrachtgever Nahverkehr Westfalen-Lippe zelfs al de eerste voorbereidingen getroffen voor een nieuwe aanbesteding.

Zover ik weet zijn bij het Sauerland-Netz op dit moment van de LINK-treinstellen zes van de twintig tweedelige stellen en zestien driedelige stellen nog niet afgeleverd door Pesa.

DB heeft ook in de andere concessies problemen met deze treinstellen. Voor de Dreiechbahn in Hessen is nu slechts één van de negen stellen afgeleverd en bij het Dieselnetz Allgäu missen alle 26 stellen nog. Daarna is DB (wijselijk) gestopt met het bestellen van treinen bij Pesa en voor dieseltreinstellen weer teruggekeerd bij Alstom.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11982
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Vinny » Di 16 Okt 2018, 22:59

Nitein-Repart schreef:De RE5 rijdt vanaf juni 1x/dag van/naar Emmerich met stops in Empel-Rees en Mehrhoog. Vertrek om 5:39 (ma-vr), aankomst om 23:16 (zo-do) in Emmerich.

Tussen Altenbeken en Warburg helaas nog steeds geen RB/RE-uursdienst, ik zie wel dat de RE17 wel vaker door gaat rijden naar Kassel. Blijft de BR612 op de ritten naar Kassel rijden, of worden alle ritten van de RE17 vervangen door PESA Link?

Dit ziet er zo bijzonder vreemd uit. Ik neem aan dat de treinen bedoeld zijn om in de vroege ochtendspits en de late avondspits een versterkingsdienst te rijden, klopt dat?
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

RobertT
Berichten: 159
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor RobertT » Di 16 Okt 2018, 23:17

Dan toch alleen in de ochtendspits,een aankomst na 23.00 is niet echt een avondspits meer,meer een uitloper

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 5316
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Z2N » Di 16 Okt 2018, 23:19

Misschien is er geen opstelruimte meer voor die stam in Wesel door de werkzaamheden aan de Hollandstrecke?
Watch a sunrise at least once a day. ~ Phil's-osophy

Flickr!

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2461
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Nitein-Repart » Wo 17 Okt 2018, 06:01

Suus schreef:Omdat DB Regio de concessie heeft gewonnen met een belofte om alle diensten met gloednieuw materieel met een zoveel mogelijk gelijkvloerse instap te rijden en daar moeten ze zich dan ook aan houden. Omdat DB Regio die belofte uit het contract nog altijd niet nakomt heeft opdrachtgever Nahverkehr Westfalen-Lippe zelfs al de eerste voorbereidingen getroffen voor een nieuwe aanbesteding.

Zover ik weet zijn bij het Sauerland-Netz op dit moment van de LINK-treinstellen zes van de twintig tweedelige stellen en zestien driedelige stellen nog niet afgeleverd door Pesa.

DB heeft ook in de andere concessies problemen met deze treinstellen. Voor de Dreiechbahn in Hessen is nu slechts één van de negen stellen afgeleverd en bij het Dieselnetz Allgäu missen alle 26 stellen nog. Daarna is DB (wijselijk) gestopt met het bestellen van treinen bij Pesa en voor dieseltreinstellen weer teruggekeerd bij Alstom.

Ik heb toch plannen om in het voorjaar van 2019 een paar dagen naar Bayern of Baden-Württemberg te gaan om treinen als de BR612 te bewonderen. Die gelijkvloerse lichtgewicht-treinen zijn echt een plaag voor de treinliefhebber. Gelukkig doen een aantal Europese landen niet mee aan deze hype, maar in bijv. NRW rijden straks nauwelijks meer treinen die niet gelijkvloers zijn. Erg jammer in mijn ogen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
erjeebee
Berichten: 668
Lid geworden op: Do 07 Jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor erjeebee » Wo 17 Okt 2018, 06:38

Mijn 85-jarige tante uit Wuppertal is er redelijk blij mee, met die lagevloer-krengen
Today's (15-10-2018) google result for Queensland Rail fail: 1420000 results. (nieuw record)

en-es
Berichten: 636
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor en-es » Wo 17 Okt 2018, 10:41

Ik begrijp dat de drielandentrein voorlopig de tweelandentrein blijft? Op de DB dienstregeling staat RE18 als Maastricht-Aachen en terug. Terwijl de Belgische treinen Maastricht-Luik-Hasselt voorlopig blijven rijden.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Wo 17 Okt 2018, 10:50

Nitein-Repart schreef:Ik heb toch plannen om in het voorjaar van 2019 een paar dagen naar Bayern of Baden-Württemberg te gaan om treinen als de BR612 te bewonderen. Die gelijkvloerse lichtgewicht-treinen zijn echt een plaag voor de treinliefhebber. Gelukkig doen een aantal Europese landen niet mee aan deze hype, maar in bijv. NRW rijden straks nauwelijks meer treinen die niet gelijkvloers zijn. Erg jammer in mijn ogen.

Een flinke verbetering voor de reiziger die wat minder soepel door het leven gaat. Treinen met een gelijkvloerse instap zijn hier om te blijven en zullen steeds meer oude treinen van het spoor verbannen, ook in Centraal- en Oost-Europa. Het gaat alleen niet overal even snel door de financiële situatie van de spoorwegen in die landen.

en-es schreef:Ik begrijp dat de drielandentrein voorlopig de tweelandentrein blijft? Op de DB dienstregeling staat RE18 als Maastricht-Aachen en terug. Terwijl de Belgische treinen Maastricht-Luik-Hasselt voorlopig blijven rijden.

Stadler is nog bezig met de toelatingstesten voor België (er staan een aantal FLIRT's van Arriva in Schaarbeek), dus de kreet eerder deze maand van Arriva dat in december 2018 alles geregeld zou zijn vond ik sowieso voorbarig.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Berichtdoor Suus » Wo 17 Okt 2018, 15:45

Updates: nieuwe lijn S6 van de S-Bahn Rhein-Neckar ter vervanging van de RB Mainz - Mannheim. Een nieuwe uurlijkse RE tussen Mainz en Frankfurt via F-Höchst, meer treinen tussen Aschaffenburg en Miltenberg en een aantal Talent2-treinstellen verhuizen van NRW naar Bayern voor de nieuwe treindienst tussen Landshut en München Flughafen.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast