Grensoverschrijdende trein Emmen-Rheine komt dichterbij

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Vinny

Re: Grensoverschrijdende trein Emmen-Rheine komt dichterbij

Berichtdoor Vinny » Do 27 Sep 2018, 20:07

Ze hebben daar onlangs een nieuwe spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer:
https://goo.gl/maps/qavERGbuQQU2
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

dennistd

Berichtdoor dennistd » Do 27 Sep 2018, 20:30

Dat klopt, die zorgt ervoor dat er rechtstreeks vanaf de Bentheimer Eisenbahn richting Zwolle gereden kan worden. De oude brug leidt komt uit richting station Coevorden, waardoor er altijd kopgemaakt moest worden. Die oude brug is gewoon blijven liggen, dus die kan prima voor het personenverkeer gebruikt worden.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

erjeebee

Berichtdoor erjeebee » Vr 28 Sep 2018, 06:14

Als er echt een vervoersvraag op Nordhorn-Neuenhaus-Emlichheim-Coevorden/Emmen zou zijn dan was de 100 toch allang doorgetrokken geweest naar Emmen/Coevorden? Of had een NL vervoerder ingesprongen en een lijn a la de voormalige lijn 24 in het leven geroepen.

U merkt het, ik ben sceptisch.
Ben het eens met regenmaker dat het een goed idee zou zijn om bij het in dienst gaan van Neuenhaus-Bentheim het vrijgekomen busmaterieel te gebruiken om het restant van lijn 100 (Neuenhaus-Emlichheim) door te trekken naar Emmen of Coevorden (moet het dienstregelingtechnisch wel mogelijk zijn om zowel in Coevorden als Neuenhaus goede treinaansluitingen te realiseren)
En laat die lijn zich dan eerst maar eens bewijzen.
Today's (16-11-2018) google result for Queensland Rail fail: 1390000 results.

Vinny

Berichtdoor Vinny » Vr 28 Sep 2018, 08:39

Volgens mij is de redenatie omgekeerd: Er ligt een spoorlijn, goederenmeuk gaat nu over de nieuwe brug dus we bellen een potentiële vervoerder en laten deze wat hobby-boemelen over de grens en kijken of het wat wordt.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

regenmaker
OVNL-beheerder

Berichtdoor regenmaker » Vr 28 Sep 2018, 10:37

Ik lees overigens net wel het volgende: Tussen Coevorden en Emlichheim gaat een grensoverschrijdende belbus rijden. Het verbaasd me overigens niets als ze dit uitstellen tot december als toch al het hele netwerk op de schop gaat.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke dienstregelingswijzigingen NRW (update 12 november 2018)
Wuppertal 25 november 2018
Lohmar 9 december 2018

Suus

Berichtdoor Suus » Vr 28 Sep 2018, 12:05

De spoorbrug die nu buiten gebruik is ziet er niet goed uit op de foto's, ik vraag mij af of er überhaupt nog beweging in te krijgen is.

Vinny schreef:Volgens mij is de redenatie omgekeerd: Er ligt een spoorlijn, goederenmeuk gaat nu over de nieuwe brug dus we bellen een potentiële vervoerder en laten deze wat hobby-boemelen over de grens en kijken of het wat wordt.

De potentiële vervoerder en de eigenaar van de spoorlijn zijn in dit geval hetzelfde bedrijf. De investeringen in de lijn (snelheidsverhoging, beveiligde overwegen) komen bovendien ook het goederenvervoer op de lijn ten goede.
Rame à l'approche

Terug naar “OV in het buitenland”