Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3092
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor cassie127 » Wo 18 Jul 2018, 01:53

In dit topic kun je de laatste berichten kwijt over de treindiensten in NRW zoals werkzaamheden, cijfers maar ook aanbestedingen en andere berichten.
Ik miste eigenlijk hier op het forum nog een algemeen topic over de treindiensten in NRW vandaar dit topic.

Naast dit centrale topic zijn er nog aparte topics voor sommige concessies:
Teutoburger-Wald-Netz: viewtopic.php?f=37&t=13031
Niederrhein-Netz: viewtopic.php?f=37&t=13029
S-Bahn Rhein Ruhr 2019: viewtopic.php?f=37&t=11851

Wil ik gelijk even kwijt dat er op dit moment werkzaamheden zijn tussen Hamm en Dortmund Hbf waardoor enkele treinen momenteel over routes rijden waar anders geen passagierstreinen horen te komen zoals de goederenstrecke tussen Hamm en Preussen en een boogje tussen Dortmund Hörde en Bochum Hbf

De gevolgen van deze werkzaamheden zijn dat de RE 6 eindigt in Dortmund en de RE 11 na Bochum via Unna naar Soest gaat
De RE 1 zal vanuit Dortmund via Preussen naar Hamm gaan en de RE 3 zal dit via de zelfde route doen maar stopt dan op Dortmund Derne ipv Preussen.

Tussen Dortmund en Kamen, Hamm en Kamen & Kamen en Unna rijden vervangende bussen
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10538
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Ardan » Wo 18 Jul 2018, 13:36

Reizigers die over Arnhem met de RE19 willen gaan toeren: die rijdt van vandaag tot 29 juli niet door werkzaamheden tussen Arnhem en Mehrhoog.
2018 (30-7):
Trein 6732 km · S-Bahn 314 km · Metro 303 km · Zweeftrein 14 km · (Snel)tram 331 km · Bus 417 km · Veer 7.0 km

Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 336
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2014, 23:09

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Visgraatmodel » Zo 29 Jul 2018, 14:59

Zou iemand mij kunnen/willen helpen met betrekking tot buitenlandse kaartjes? In september moet ik voor een afspraak een dagje in Dusseldorf zijn en sinds ik dan nog 100% gratis in NL reis is een retourtje ICE €40,-/Keolis sneltrein via Venlo ~€26,-. Kan dit nog goedkoper of zijn dit al bodemprijzen?
OV-Flipkaart

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3092
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor cassie127 » Zo 29 Jul 2018, 15:51

Voor €30,50 kan je een dagkaart NRW kopen welke geldig is in alle snel- en stoptreinen (niet in de ICE) met dit kaartje mag je ook gebruik maken van de Metro, bussen en trams. Dan kan je dus zelf bepalen welke route je wil nemen. Dagkaart is ook geldig op de grenstrajecten Heerlen - Herzogenrath, Venlo - Kaldenkirchen, Arnhem - Emmerich en Enschede - Gronau naast alle busverbindingen die de grens oversteken.

Als ik verder kijk zit je inderdaad al richting de bodemprijzen. Bij de Duitse automaten zul je al meer moeten betalen.
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

dennistd
Berichten: 2695
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor dennistd » Zo 29 Jul 2018, 18:51

Goedkoper dan via Venlo ga je het niet vinden, 2x €13,70 via NS International. Mocht je nog andere ritten in Verkehrsverbund Rhein-Ruhr willen doen dan kan een 24 uurs-ticket VRR Preisstufe D ook nog aantrekkelijk zijn voor €29,10. Voordeel t.o.v. het NRW-ticket is naast de prijs ook de geldigheid voor 9 uur.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

en-es
Berichten: 605
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor en-es » Zo 29 Jul 2018, 19:47

IC bus van/naar Eindhoven: vanaf 9 euro enkele reis.

Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 336
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2014, 23:09

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Visgraatmodel » Do 02 Aug 2018, 11:58

ICE wordt het, ik ben vergeten dat ik tegen die tijd geen recht meer heb op 100% in NL (ik slaag eerder) en dus ook geen recht meer op dat 26-eurotarief. :')
OV-Flipkaart

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 274
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor ICE11 » Do 02 Aug 2018, 20:54

cassie127 schreef:Voor €30,50 kan je een dagkaart NRW kopen welke geldig is in alle snel- en stoptreinen (niet in de ICE) met dit kaartje mag je ook gebruik maken van de Metro, bussen en trams. Dan kan je dus zelf bepalen welke route je wil nemen. Dagkaart is ook geldig op de grenstrajecten Heerlen - Herzogenrath, Venlo - Kaldenkirchen, Arnhem - Emmerich en Enschede - Gronau naast alle busverbindingen die de grens oversteken.


Op grensoverschrijdende buslijnen vanuit Zuid-Limburg zijn de NRW-Tickets alleen op Arriva-lijn 27 en ASEAG-lijnen 25, 33, 34 en 44 geldig!

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3092
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor cassie127 » Do 02 Aug 2018, 21:32

Nee hoor, dat is recentelijk veranderd...
viewtopic.php?f=37&t=13646#p585159
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2433
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Nitein-Repart » Za 04 Aug 2018, 17:19

Waarom duurt de elektrificatie van Bocholt-Wesel zo lang eigenlijk, het is slechts een enkelsporig lijntje van 20 kilometer zonder fratsen? De elektrische treindienst zou aanvankelijk einde dit jaar starten, maar dat is een jaar verschoven. Niet fraai gezien de huidige boemel aansluit op de RE5 die erg onbetrouwbaar is (vandaag twee keer gezien dat hij niet reed, ingekort, om 11 en 12 uur).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 274
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor ICE11 » Za 04 Aug 2018, 17:44

cassie127 schreef:Nee hoor, dat is recentelijk veranderd...
viewtopic.php?f=37&t=13646#p585159


Ik citeer van www.arriva.nl/nrw :

"Welke vervoersmiddelen kan ik gebruiken en waar is het ticket geldig?

In Zuid-Limburg:

op de grensoverschrijdende buslijn 44 (Aachen - Heerlen)
de grensoverschrijdende treindienst Heerlen - Herzogenrath (de toekomstige euregionale trein Maastricht - Aachen
en het voor- en natransport met alle Arriva-bussen in de gemeentes Heerlen, Landgraaf en Kerkrade"


Dus geen Arriva-lijnen 21 en 350 maar alleen de door mij boven genoemde! :wink:

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10538
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Ardan » Zo 05 Aug 2018, 02:14

Nitein-Repart schreef:Waarom duurt de elektrificatie van Bocholt-Wesel zo lang eigenlijk

Omdat bouwproject, omdat Duitsland. Bij Wesel zie ik zelfs nog steeds geen enkele voorbereiding op wat dan ook. Op de hele Hollandstrecke zelfs nog niks van driesporigheid, en in Nederland strak tot de grens ligt de boel er al :')
2018 (30-7):
Trein 6732 km · S-Bahn 314 km · Metro 303 km · Zweeftrein 14 km · (Snel)tram 331 km · Bus 417 km · Veer 7.0 km

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2433
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Nitein-Repart » Zo 05 Aug 2018, 08:09

Is die driesporigheid tussen Zevenaar en Emmerich echt nodig? Tussen Emmerich en Wesel kan ik mij zo voorstellen dat de RE19 die flink wat haltes heeft een stuk slomer is dan de ICE dat driesporigheid handig kan zijn en tussen Wesel en Oberhausen is driesporigheid al helemaal handig met de ICE en drie regionale treinen per uur, maar tussen Emmerich en Zevenaar kun je de goederentreinen toch wel tussen de ICE en RE19 proppen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11574
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Wubbo » Zo 05 Aug 2018, 09:25

Ja. Er kan een goederentrein minder rijden als er een ICE rijdt, door het grote verschil in rijtijd en doordat de tijdsligging van goederen op die manier uitkomt (die wordt gedomineerd door het uittakken van de Betuweroute bij Meteren en de ligging op de Kijfhoek).

playertwo
Berichten: 1046
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor playertwo » Zo 05 Aug 2018, 19:26

Dat niet alleen. Het geeft ook een stuk meer capaciteit. Zowel goederenvervoer als de ICE zijn nu niet de meest punctuele treinen, zodat vertragingen een stuk minder worden doorgegeven. In theorie zou je verkeerd spoor kunnen rijden bij vertraging, maar dat is meteen zo'n 15 kilometer en of je dat op een grensoverschrijdend baanvak wil is natuurlijk ook even afwachten.

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2433
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Nitein-Repart » Za 11 Aug 2018, 16:52

Ik wil niet zuur overkomen, maar ik vind dat Keolis nog steeds vrij veel treinen laat uitvallen op de RB61 van Hengelo naar Bielefeld en ook andere lijnen worden weleens getroffen door uitval. Nu gaat het omschakelen in Bad Bentheim van spanning en beveiliging wel prima, want ik zie nauwelijks meer "Fahrzeugstörung" staan, maar de reden "Störung im Betriebsablauf" vind ik opmerkelijker. Onder deze reden vallen regelmatig een aantal treinen in een regelmatig patroon uit of worden ze ingekort tot meestal Rheine of zelfs Osnabrück, waardoor ook binnenlandse reizigers last hiervan hebben. Zijn er soms problemen met personeel of iets dergelijks? Nu ik werk heb en vanaf september geen Studenten-OV meer heb, stel ik het uittesten van de RB61 uit tot 2019, vanwege de onregelmatige uitval. Op sommige dagen rijdt alles prima, maar op andere dagen vallen drie of meer retourritten uit.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2021
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor marvinkok » Za 11 Aug 2018, 19:27

We hebben een topic voor deze lijn, maar goed..
Grootste probleem zit hem in de infra, met name het enkelsporige stuk bij Herford zorgt voor vertraging. IC's en Cargo gaan voor, de RB61 bungelt onderaan de priolijst. Bij grote vertraging kiest men dan liever voor keren in Odz en de reizigers met ZHO mee, om zo de trein weer een beetje op tijd in Bh terug te hebben. Bh-Hgl wordt zoals je weet gereden door een machinist van Keolis Nederland, dus met grote vertraging doorrijden geeft een dominoeffect. Op het moment dat (zeg) trein 1 uit Oldenzaal vertrekt had trein 2 uit Bh moeten vertrekken, dat wordt lastig zonder mcn.
Machinisten zijn in Duitsland dun gezaaid, en de meesten worden al snel weggekocht door cargoboeren, die zitten ook te springen en gezien de huidige economische groei zit ook die sector flink in de lift.
Er zal verbetering komen in de personeelsinzet, maar dan ben je zo een jaar verder ivm opleidingen etc.
En het is lang niet altijd Keolis die bepaalt tot opheffen/inkorten, daar heeft DBNetz en ProRail ook een dikke vinger in de pap. Bh is ook een bottleneck door het wisselen van spanning en evt tractie..
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten