Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 39695
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Zo 07 Apr 2019, 20:17

Suus schreef:Sinds vorige week zijn de eerste driedelige Pesa Link actief op de RE57. Naar verwachting moet in maart al het oude materieel van de RE17 en RE57 vervangen zijn.

Het is gelukt! Op een stel na zijn nu alle Link-treinstellen geleverd, alle 612, 643 en 648 zijn uit dienst gehaald.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 409
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor ICE11 » Zo 07 Apr 2019, 20:33

Had deze week in Dortmund voor het eerst een Link "live" gezien. Zien toch echt vreselijk uit..... :?

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2632
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Nitein-Repart » Zo 07 Apr 2019, 21:08

De hamvraag: zijn de PESA's een beetje comfortabel? Je moet toch wel wat comfort hebben op de ritten van Dortmund naar Winterberg en van Hagen naar Warburg.

DB heeft in korte tijd zowel de BR628 als de BR612 uit NRW verbannen, toch wel opvallend.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Durashift
Berichten: 3207
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Durashift » Zo 07 Apr 2019, 22:58

Piept en kraakt wel een beetje, volgens Juliën.

Vanaf minuut 5:40
https://www.youtube.com/watch?v=cKd4ULG0ZEg

Ik vind het ook maar raar design. Is dat lage deel over 2 bakken noodzakelijk voor de technische ruimte onder het dak ofzo?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 39695
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Zo 07 Apr 2019, 23:54

Ik heb geen ervaring met de driedelige, misschien dat de middenbak nog het beeld kan verbeteren, maar ik ben zelf niet daverend enthousiast over de Link. De vloer in het lagevloersgedeelte is lager dan de vloer bij de ingangen, waardoor een korte rolbaan aanwezig is, waar je overigens perfect over kan struikelen. Ik vond de toiletingang ook wat onhandig gepositioneerd, vraag mij af of het daardoor wel toegankelijk is voor mensen in een rolstoel. Er klinkt veel en een vrij diep motorgeluid in de trein, bij de driedelige Talent heb je dat niet in de middenbak waardoor misschien een driedelige Link ook wat comfortabeler voor het gehoor is. De extra geluidjes die in het omroepsysteem zitten werkten behoorlijk op mijn zenuwen, het lichtkrantsysteem in de Talent2 en nieuwste generatie LINT is ook beter. De beenruimte in de tweezitters vond ik ook bedroevend. Wel zitten de stoelen goed en staan ze redelijk goed in verhouding tot de ramen, dat is sinds de klassieke Talent (met alleen maar vierzitters) een waar unicum voor Duitse dieseltreinstellen.
Rame à l'approche

Durashift
Berichten: 3207
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Durashift » Ma 08 Apr 2019, 00:35

^^ okay, dus de 3 delige Link is intussen wel toegelaten?

(uit de video begreep ik dat die middenbak 1 mm te breed zou zijn.. in oktober vorig jaar was dat dus)

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 409
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor ICE11 » Di 09 Apr 2019, 19:41

Nu in het juiste thema.... ;)

Om aan de eisen van NWL te voldoen heeft DB de driedelige PESA zonder uitgebreide tests in de gewone dienstregeling ingezet. Hadden ze maar beter niet gedaan, vanwege diverse problemen moeten de stellen namelijk nu allemaal voor nadere onderzoek buiten dienst. Voor enkele maanden zijn daarom nu weer de oude Talent-treinstellen ter vervanging in het Sauerland-Netz ingezet. En het zal ook niet de DB zijn, als zij de oude stellen serie 612 niet al afgevoerd had in plaats van te wachten tot dat de nieuwe stellen hun kinderziektes achter de rug hebben. Dus deze zijn niet meer beschikbaar.... Nouja, tenminste waren de PESA-stellen goedkoop..... :roll:

Link naar de locale pers (een keer lezen zal gratis zijn):
https://www.ikz-online.de/staedte/mesch ... 80349.html

Overigens noemen wij dat hier in Duitsland "Bananenware". Dus een product zoals een banaan, die ook pas rijpt als ze al bij de klant is.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 39695
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Di 09 Apr 2019, 20:02

Er zouden zes of zeven stellen 612 in Kassel staan die nog niet naar het stillstandmanagement in Mukran op Rügen zijn afgevoerd, die zouden dus vrij eenvoudig weer inzetbaar moeten zijn.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14227
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Meltrain » Di 09 Apr 2019, 20:34

De NS houdt, door schade en schande wijs geworden, in het eerste jaar na de introductie van nieuw materieel ook altijd het oude materieel als "warme reserve" achter de hand. Blijkbaar doet DB dat dus niet?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 39695
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Di 09 Apr 2019, 21:37

De Talent-stellen stonden nog warm, die zijn dan nu ook als eerste ingezet :Y

Voor de meeste Talent-stellen was ook nog geen nieuw inzetgebied gevonden, eigenlijk al niet sinds de LINT 54/81 voor het Dieselnetz Köln in dienst zijn gekomen. Ze waren bedacht voor Ulm - Aalen, maar daar neemt in juli van dit jaar na een aanbesteding de HzL de diensten over.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2632
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Nitein-Repart » Wo 10 Apr 2019, 07:17

Veel plezier in een Talent als je van Hagen naar Warburg moet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 39695
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Ma 29 Apr 2019, 15:29

De problemen bij de NordWestBahn zijn niet opgelost per 1 mei. Daarom worden de meeste maatregelen verlengd tot 31 augustus:

RB36 Oberhausen - Ruhrort volledig verbust
RB44 Oberhausen - Dorsten rijdt 1x/2 uur
RB45 Dorsten - Coesfeld rijdt niet tussen Maria Veen en Coesfeld

Op de RB31 Duisburg - Xanten rijden op werkdagen alle treinen weer. In het weekend blijft vooralsnog geheel mei een gedeeltelijke busdienst bestaan voor diverse korttrajectritten Duisburg - Moers.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten