Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Hm, dat is eigenlijk niet het antwoord waar ik op hoopte, maar vooruit.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanaf 21 oktober zal National Express één omloop met de RE6 met Desiro HC gaan rijden. Mogelijk wordt dit in de aanloop naar december nog meer.
Edit1: Het gaat om de omloop die om 5:14 start in Düsseldorf naar Köln/Bonn Flughafen.
Edit2: Al op 28 oktober komt er een tweede omloop bij.
Edit3: De omloop wordt als volgt:
05:14 Düsseldorf Hbf - Köln/Bonn Flughafen 06:11
06:48 Köln/Bonn Flughafen - Minden (Westf) 10:30
11:28 Minden (Westf) - Köln/Bonn Flughafen 15:05
15:48 Köln/Bonn Flughafen - Minden (Westf) 19:30
20:28 Minden (Westf) - Köln/Bonn Flughafen 00:10
00:48 Köln/Bonn Flughafen - Düsseldorf Hbf 01:47
Edit1: Het gaat om de omloop die om 5:14 start in Düsseldorf naar Köln/Bonn Flughafen.
Edit2: Al op 28 oktober komt er een tweede omloop bij.
Edit3: De omloop wordt als volgt:
05:14 Düsseldorf Hbf - Köln/Bonn Flughafen 06:11
06:48 Köln/Bonn Flughafen - Minden (Westf) 10:30
11:28 Minden (Westf) - Köln/Bonn Flughafen 15:05
15:48 Köln/Bonn Flughafen - Minden (Westf) 19:30
20:28 Minden (Westf) - Köln/Bonn Flughafen 00:10
00:48 Köln/Bonn Flughafen - Düsseldorf Hbf 01:47
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Qua Duisburg-Entenfang: van de zomer werd de RE19 langs dezelfde route omgeleid, en aan de site van Abellio te zien gebeurt dat waarschijnlijk weer in het weekend van 8-11 november. Dan rij je toch op een paar meter langs station Entenfang en krijg je er nog een stukje goederenroute bij. :)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ah kijk, daar hebben we wat aan! Het weekend ervoor van 1 tot 4 november ook, als ik goed kijk.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Uit een persbericht over het "Mobilitätskonzept für den Kreis Borken":
Laat maar komen die doorgaande IC Zwolle-Münster *O*"Wichtig ist uns schließlich auch eine ganz intensive Lobbyarbeit für die Bahnvorhaben in der Region", erläuterte Dr. Schwenzow. So dränge der Kreis bei der Strecke Bocholt – Wesel (RB 32) auf die Umsetzung der Elektrifizierung. Anschließend werde es darum gehen, den Bedien-Takt auf dieser Verbindung zu erhöhen. Bei der Strecke Münster – Enschede (RB 64) stehe ebenfalls die Elektrifizierung auf der Agenda. Außerdem habe die EUREGIO mit den zuständigen Verkehrsträgern ein INTERREG-Projekt beantragt, um hier mit EU-Mitteln die Planung einer durchgehenden Verbindung bis nach Zwolle (NL) voranzutreiben. Im Fokus stehe zudem die Einrichtung eines Bahnhofes "Gronau-Ost". Generell forderte die Verkehrsdezernentin für alle hiesigen Bahnstrecken eine Taktverdichtung. " Zunächst Halbstunden-, später dann 20-Minuten-Takt", brachte sie es auf den Punkt. Für die Strecke Dortmund – Legden – Ahaus – Gronau (RB 51) werde bereits in Kürze ein entsprechendes Gutachten vorgelegt.
https://kreis-borken.de/de/service/aktu ... 1191425b07
-
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik hoop dat ze een doorgaande trein Zwolle-Münster nooit gaan doordrukken, want ik zie er geen enkel voordeel in. Enkel nadelen (meer vertragingen en uitval, opnieuw Flirts voor een internationale verbinding). Overstappen in Enschede zijn één van de beste overstappen die je in Nederland hebt, alles is gelijkvloers. Maar ja, zul je net zien, net als Zwolle Stadshagen wordt dit er ook doorheen gedrukt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er ligt maar een station in tussen Enschede en Münster in Kreis Borken. Is dit samen opgesteld met Kreis Steinfurt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Voordeel: aantrekkelijkere verbinding van/ naar Duitsland en elektrische omleiding mogelijk van personentreinen*.Nitein-Repart schreef:Ik hoop dat ze een doorgaande trein Zwolle-Münster nooit gaan doordrukken, want ik zie er geen enkel voordeel in. Enkel nadelen (meer vertragingen en uitval, opnieuw Flirts voor een internationale verbinding).
Internationale FLIRTjes zijn voor mij geen probleem, ik zit zelfs liever op de voorgevormde Keolis stoelen, dan op een strijkplank van de TALENT. Vertragingen zullen waarschijnlijk wel opgevangen met de dienstregeling: lange stop voor systeemwissel in Enschede (of Gronau) en lange kering in Zwolle en Münster. Sowieso moet de huidige dienst op het Duitse deel een paar keer wachten.
*Ik ben er van op de hoogte dat Enschede-Gronau express licht gebouwd is tegen goederenvervoer.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het mag niet, want Ernotje wilt het niet :XNitein-Repart schreef:Ik hoop dat ze een doorgaande trein Zwolle-Münster nooit gaan doordrukken, want ik zie er geen enkel voordeel in. Enkel nadelen (meer vertragingen en uitval, opnieuw Flirts voor een internationale verbinding). Overstappen in Enschede zijn één van de beste overstappen die je in Nederland hebt, alles is gelijkvloers. Maar ja, zul je net zien, net als Zwolle Stadshagen wordt dit er ook doorheen gedrukt.
Maar serieus, de tricourante Flirts kunnen mits er naar kinderziektes wordt gekeken prima functioneren, daarnaast zijn de paden in Nederland al beschikbaar en scheelt het weer een stuk lopen op Enschede en krijg je een stuk meer verbindingen. Ik zie enkel voordelen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De reden dat elektrificatie van Münster - Enschede de voorkeur geniet is de inzet van treinen met een hogere capaciteit, niet zozeer de inzet van treinen die de dienstregeling beter halen. Een veel betere of snellere dienstregeling dan nu (halfsuursdienst Münster - Gronau met combinaties van twee tot drie treinstellen) is door het enkelspoor moeilijk te realiseren. Er zijn echter een aantal jaar geleden proeven gedaan met een diesellocomotief met een Dosto, die wel een betere vervoerscapaciteit heeft maar die haalde de dienstregeling niet, waardoor elektrificatie op tafel is gekomen. Qua reizigerscapaciteit liggen Talent en Flirt niet echt ver uit elkaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Je kunt ook Enschede-Münster met enkel 15 kV AC electrificeren tot aan Enschede. In Enschede een spoor 5 bijbouwen die te bereiken is door een looproute te creeëren tussen de sporen 4a en 4b. Als het ILT niets te zeggen heeft over Gronau-Enschede of gewoon ieder soort Duits materieel wil accepteren open je wel veel meer mogelijkheden om materieel in te zetten en zit je niet vast aan (bi-)courante Flirts. Bovendien kun je een wellicht een E-lok met Dosto-stam, Twindexx of Stadler KISS inzetten op Enschede-Münster mocht enkeldels-materieel niet voldoen aan de vervoersvraag. Kortom er zijn veel meer mogelijkheden als je het NL-spoor en Duits spoor in Enschede gescheiden houdt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Moeilijk doen terwijl het niet hoeft én dan heb je nog steeds de overstap op Enschede(én je gaat dan terug naar de situatie van vóór de laatste verbouwing van Enschede). Daarnaast, je zit niet "vast" aan bi-courante FLIRTs, aangezien er meerdere fabrikanten zijn die bi-courant materieel leveren.
Grt. Stefan
-
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Misschien was ik een beetje onduidelijk, maar de oude situatie waar je voor de Duitse trein eerst spoor 4 helemaal moet aflopen om vervolgens de overweg over te steken wil ik beslist niet terug hebben.
Ik zie liever dat de Duitse zijde van station Enschede twee perronsporen krijgt (spoor 4b en spoor 5) waarbij spoor 5 te bereiken is door middel van een looppad dat tussen het Nederlandse spoor 4a en het Duitse spoor 4b ligt.
Twee Duitse perronsporen in Enschede maakt de exploitatie van treinen naar Münster en Dortmund net wat makkelijker. Door ook het gat tussen spoor 4a en 4b iets te vergroten maak je het makkelijker om Münster-Gronau-Enschede te electrificeren met 15 kV AC.
Ik zie liever dat de Duitse zijde van station Enschede twee perronsporen krijgt (spoor 4b en spoor 5) waarbij spoor 5 te bereiken is door middel van een looppad dat tussen het Nederlandse spoor 4a en het Duitse spoor 4b ligt.
Twee Duitse perronsporen in Enschede maakt de exploitatie van treinen naar Münster en Dortmund net wat makkelijker. Door ook het gat tussen spoor 4a en 4b iets te vergroten maak je het makkelijker om Münster-Gronau-Enschede te electrificeren met 15 kV AC.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Waarom 2 sporen naar Duitsland? Je komt aan, keert en gaat weer terug...
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Zo lang het in Nederland ligt heeft ILT er wat over te zeggen. Nou is de situatie totaal onvergelijkbaar met die in Roosendaal waar je ongetwijfeld aan refereert (want er ligt geen ATB en de kans dat je vanuit Gronau een rood sein mist en tegenover een andere trein staat is kleiner dan in het geval-Roosendaal), maar het is niet zo dat ILT niets te zeggen heeft.Nitein-Repart schreef:Als het ILT niets te zeggen heeft over Gronau-Enschede of gewoon ieder soort Duits materieel wil accepteren open je wel veel meer mogelijkheden om materieel in te zetten en zit je niet vast aan (bi-)courante Flirts.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het hele stuk tot aan Enschede ligt gewoon pzb als ik me niet vergis...
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
PZB met Nederlandse seinen inderdaad
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Maar ligt er een toelatingsvraagstuk? Het is wel Nederlands grondgebied natuurlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Doek is definitief gevallen, DB heeft vandaag aangekondigd dat er geen treinen meer rijden t/m 14 december.umbusko schreef:Weet iemand wat de status is van de RB37 Duisburg Hbf - Duisburg-Entenfang? Als ik de komende dagen een reis probeer te plannen staat er een verbinding per trein met opmerking dat er vervangend busvervoer is, van 12 t/m 27 oktober staan er vervangende bussen in, en daarna weer treinen zonder opmerking. (En in december houdt de verbinding er uiteraard mee op.) Bij de werkzaamheden op de website van DB kan ik helemaal niks vinden.
Gaan er nog een maandje treinen rijden of is het doek definitief gevallen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Watwat? Geen treinen meer naar Entenfang? En Ruhrort dan?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Iets heel anders, ik was vorige maand onderweg met RE19 van Düsseldorf naar Arnhem met Schöner Tag Ticket NRW, komt zo'n pennenlikker me vertellen dat we extra kaartjes vanaf Emmerich naar Arnhem moeten kopen. Wat dus gewoon een grove leugen blijkt te zijn. Heb nu een soort GtbV claim lopen bij Abellio. Zal mij benieuwen of ik er ooit wat van hoor.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Inderdaad geen Entenfang meer. Maar wel elk kwartier lijn 928 naar Bissingheim ter compensatie! *bus* Die Ruhrort express blijft helaas voorlopig.Fles schreef:Watwat? Geen treinen meer naar Entenfang? En Ruhrort dan?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
:D fuckheads :D gewoon het Baureihenummer overgenomen als buslijnnummer _O-
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Zo jammer. Ik neem u nog even mee naar 2009 :) viewtopic.php?f=8&t=2684
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Sinds augustus rijden er weer treinen naar Ruhrort, nadat er bijna een half jaar een busdienst heeft gereden wegens een tekort aan machinisten, ontstaan door een hoog ziekteverzuim en een nieuwe CAO met meer verlofdagen.Fles schreef:Watwat? Geen treinen meer naar Entenfang? En Ruhrort dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten