Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Paar weken geleden (4 januari) had ik een normale flirt maar zag ik die kiss wel aan de kant richting Münster staan nabij station Osnabrück
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De VRR heeft NordWestBahn op het matje geroepen, die hebben op het moment te kampen met grootschalige uitval op de RE10, RB31, RB36 en RB44. Op maandag 14 januari viel zelfs 50% van de treinen uit. Volgens NWB komt het omdat 10% van de machinisten ziek thuis zit.
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... e-100.html
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... e-100.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
En waarom zijn die machinisten ziek? Griep?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De Kurhessenbahn zet inderdaad nog steeds 628 in op Erndtebrück - Marburg, zag hem gisteren nog staanSuus schreef:Daarmee is de inzet van de serie 628 in NRW nu verleden tijd (tenzij de Kurhessenbahn ze nog heel stiekem inzet op de dienst Erndtebrück - Marburg).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Tussen Köln en Lüdenscheid (voorheen eindpunt Meinerzhagen) wil men bij Overath-Vilkerath een nieuw station aanleggen voor de RB25. Ze weten alleen nog niet of het wel in de dienstregeling gaat passen. Omdat er geen vertrouwen is in simulaties gaat de trein een maand lang gedurende anderhalve minuut stoppen op de plaats van het mogelijke nieuwe station :')
https://www.ksta.de/region/rhein-berg-o ... t-31920686
https://www.ksta.de/region/rhein-berg-o ... t-31920686
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Sinds vorige week zijn de eerste driedelige Pesa Link actief op de RE57. Naar verwachting moet in maart al het oude materieel van de RE17 en RE57 vervangen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Zijn die dingen zowaar toegelaten ja?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanaf vanavond tot vermoedelijk zondag zijn er beperkingen in het materieelinzet bij de Eurobahn, omdat er bij elf van dertien Flirt3-treinstellen onmiddellijk onderzoek vanwege brandgevaar aan kabels nodig is. De van/naar Hengelo rijdende treinstellen zijn ook betrokken: https://www.nw.de/nachrichten/regionale ... n-aus.html
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Volgens mij lijken de problemen met de Flirt3-treinstellen opgelost te zijn, zie in ieder geval geen uitval meer op Hengelo-Bad Bentheim en ook geen capaciteitsvermindering op andere Keolis-lijnen. Hoop (als het weer meezit) volgend weekend een rondje NRW te kunnen doen. Dan kom ik ook langs Dortmund, wil daar wel de nieuwe Flirts van Keolis voor de RB50 zien.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
DB Regio krijgt een forse tik op de vingers van de VRR, omdat de dienstuitvoering op de S1, S8, S68 en RE6 abominabel te noemen is. Al vier kwartalen kennen deze lijnen te korte treinen, te grote vertragingen en te veel uitval.
https://mediencenter.vrr.de/presse/0502 ... b_1782.php
De RE11 stond ook bekend om deze problemen, maar omdat de exploitatie daarvan inmiddels is overgenomen door Abellio zal daarvoor wel geen aanmaning worden gegeven. Overigens lijkt het in NRW heel erg af te hangen van de werkplaats waar het materieel aan is toegewezen hoe goed het met de materieelinzet op de lijn gaat. DB Regio in Aachen zou stukken beter presteren dan de locatie Düsseldorf, met als gevolg dat de RE1 zelden te korte treinen heeft en de RE6 dus wel.
https://mediencenter.vrr.de/presse/0502 ... b_1782.php
De RE11 stond ook bekend om deze problemen, maar omdat de exploitatie daarvan inmiddels is overgenomen door Abellio zal daarvoor wel geen aanmaning worden gegeven. Overigens lijkt het in NRW heel erg af te hangen van de werkplaats waar het materieel aan is toegewezen hoe goed het met de materieelinzet op de lijn gaat. DB Regio in Aachen zou stukken beter presteren dan de locatie Düsseldorf, met als gevolg dat de RE1 zelden te korte treinen heeft en de RE6 dus wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ach nog een klein jaartje en DB Regio verliest een groot gedeelte van zijn werkgebied binnen de VRR.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Zag net voorbij komen dat er wat lintjes van het Sauerlandnetz naar de SüdOstBayernbahn zijn gegaan, en daar nu in iedergeval rondom Traunstein worden ingezet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De RE2 die vanaf december naar Osnabrück gaat rijden, gaat slechts 1x/2 uur stoppen in Kattenvenne en Natrup-Hagen. In de uren dat er niet wordt gestopt kan er daardoor in Osnabrück aansluiting worden gegeven op de RE60. In alle uren bestaat er aansluiting op de RE9.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De politiek in Duitsland kan wel snel bewegen. De S-Bahn in Keulen, waar het aantal reizigers al jaren explosief toeneemt krijgt een investering van mogelijk meer dan een miljard euro. En dat terwijl de prioriteit van deze investeringen in het Bondsverkeerplan pas eind vorig jaar verhoogd werd.
Wat houden de verbeteringen van de S11 in (kosten 370 miljoen euro):
Een extra eilandperron bij Köln Hansaring, Köln Hbf en Köln Messe/Deutz.
Dubbelspoor tussen Köln-Dellbrück en Bergisch Gladbach, inclusief nieuw seinhuis.
Nieuw station Köln-Kalk.
Wat wil men ook hebben:
Twee extra sporen tussen Köln Hansaring en Hürth-Kalscheuren, alleen voor de S-Bahn.
Elektrificatie van Bedburg - Horrem met verhoging van de snelheid naar 100 km/uur.
Nieuwe wissels bij Müngersdorf Technologiepark voor het verlengen van de S6 naar Mönchengladbach
Nieuw station Köln-Mülheim Berliner Straße
https://www.nvr.de/aktuelles-presse/pre ... fd8e297b6d
Oja, voor wie nu met de oren klapperen, met de komst van een extra perron bij Köln Hbf is zowaar rekening gehouden, een deel van de brugconstructie is al aanwezig: https://goo.gl/maps/pwKzz6FKvny. En kijk ook eens hoe mooi de afstand tussen het dak boven de ingang van metrostation Breslauer Platz en Köln Hbf is :Y
Wat houden de verbeteringen van de S11 in (kosten 370 miljoen euro):
Een extra eilandperron bij Köln Hansaring, Köln Hbf en Köln Messe/Deutz.
Dubbelspoor tussen Köln-Dellbrück en Bergisch Gladbach, inclusief nieuw seinhuis.
Nieuw station Köln-Kalk.
Wat wil men ook hebben:
Twee extra sporen tussen Köln Hansaring en Hürth-Kalscheuren, alleen voor de S-Bahn.
Elektrificatie van Bedburg - Horrem met verhoging van de snelheid naar 100 km/uur.
Nieuwe wissels bij Müngersdorf Technologiepark voor het verlengen van de S6 naar Mönchengladbach
Nieuw station Köln-Mülheim Berliner Straße
https://www.nvr.de/aktuelles-presse/pre ... fd8e297b6d
Oja, voor wie nu met de oren klapperen, met de komst van een extra perron bij Köln Hbf is zowaar rekening gehouden, een deel van de brugconstructie is al aanwezig: https://goo.gl/maps/pwKzz6FKvny. En kijk ook eens hoe mooi de afstand tussen het dak boven de ingang van metrostation Breslauer Platz en Köln Hbf is :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dus pas als het aantal reizigers op de S-Bahn stijgt komt er geld vrij om iets te doen aan de chronische overbelasting van Köln Hbf? Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat niet echt heel snel... (A)
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanaf vandaag tot 30 april (!) wordt de RB36 Oberhausen Hbf - Duisburg-Ruhrort vervangen door bussen. :')Suus schreef:De VRR heeft NordWestBahn op het matje geroepen, die hebben op het moment te kampen met grootschalige uitval op de RE10, RB31, RB36 en RB44. Op maandag 14 januari viel zelfs 50% van de treinen uit. Volgens NWB komt het omdat 10% van de machinisten ziek thuis zit.
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... e-100.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Volgens mij heeft zo'n beetje elke spoorweg-maatschappij in Duitsland te maken met zieke machinisten. Behalve misschien DB.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
DB Heeft de RB 37 de aatste tijd ook vaak laten uitvallen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er is sprake van een grootschalig personeelstekort in Duitsland, vandaar ook de nieuwe immigratiewet.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Niet alleen dat, op de RB31 (Duisburg-Xanten) veel SEV, de korttrajectdienst Duisburg-Moers valt haast volledig uit en op zaterdagochtend en een groot deel van de zondag is er zelfs een tweeuursdienst op de RB31 :')Suus schreef:Vanaf vandaag tot 30 april (!) wordt de RB36 Oberhausen Hbf - Duisburg-Ruhrort vervangen door bussen. :')Suus schreef:De VRR heeft NordWestBahn op het matje geroepen, die hebben op het moment te kampen met grootschalige uitval op de RE10, RB31, RB36 en RB44. Op maandag 14 januari viel zelfs 50% van de treinen uit. Volgens NWB komt het omdat 10% van de machinisten ziek thuis zit.
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... e-100.html
Op de RB44 (Oberhausen-Bottrop-Dorsten) valt 1x/2 uur een trein uit. Tussen Bottrop en Dorsten moeten reizigers gebruik maken van de RE14 en tussen Bottrop en Oberhausen rijdt er SEV.
Op de RB45 (Coesfeld-Dorsten) wordt er slechts tot Maria Veen gereden, van Maria Veen tot Coesfeld is er SEV geregeld.
Al het bovenstaande geldt tot 30 april :')
Hoop dat de VRR sancties gaat treffen tegen Nordwestbahn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik hoop dat de VVR zelf ook eens meer aandacht gaat stoppen in wervingscampagnes voor spoorpersoneel... Daardoor valt er zoveel uit in geheel Duitsland.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Met aantrekkelijker condities zal men ook meer sollicitanten hebben..... :Y En zolang er hier in Duitsland steens nog banen zijn (en dat zijn helaas exact de banen, waar onze dagelijks leven op steunt zoals verpleegkundigen of buschauffeurs), waar men 39 uren/week inclusief weekenden en feestdagen moet werken, meestal ploegenstelsel, en het resultaat aan het eind van de maand is, dat men dan niet heel veel meer geld opzij kan leggen als iemand, die de hele dag lekker thuis zit en zijn bijstandsuitkering ontvangt (ook van toepassing voor pensioenen), dan zal een immigratiewet ook niet helpen!
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Uitgebreide werkzaamheden tussen Düsseldorf en Duisburg tijdens de zomervakantie: https://www.deutschebahn.com/resource/b ... 1-data.pdf
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ook wel handig om juist de RE19 over Lintorf heen te sturen waardoor ie niet stopt op Düsseldorf Flughafen: zo krijg je Nederlanders natuurlijk nooit met de trein naar het vliegveld...
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Hé, het noordboogje van Düsseldorf Flughafen Terminal wordt in die tijd gebruikt volgens de tekst :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten