Pagina 7 van 46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 17 mar 2019, 08:43
door waldo79
In hoeverre zijn de huidige prestaties van de RE1 representatief voor de toekomst? Ik kan jouw gedachtegang werkelijk niet volgen -o-

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 17 mar 2019, 09:07
door Nitein-Repart
Wat ik wil aangeven is dat DB minder presteert doordat het de meest lastige lijnen van NRW exploiteert (samen met NationalExpress) en niet omdat DB haar zaakjes niet goed op orde heeft.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 17 mar 2019, 09:58
door Suus
De RE11 is ook punctueler geworden nadat Abellio deze lijn overnam en Dortmund - Düsseldorf is ook geen gemakkelijke lijn :)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 17 mar 2019, 10:00
door Daniel
En wat denk je van de RE19: met tricourant materieel, twee spanningssluizen, op sommige momenten een inhaling door een ICE en over een druk traject dat nog een bouwput is voor het derde spoor. Dat is ook niet echt een makkelijk lijntje.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 17 mar 2019, 12:03
door Meltrain
Verder gaat op de RE1 ook nieuw materieel rijden, wat over het algemeen een positief effect heeft op de waardering door reizigers.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 17 mar 2019, 19:27
door Suus
Geen treinverkeer tussen Neuss en Düsseldorf vanaf 13 april t/m 23 april en op 8 mei vanaf 16:00. Er rijden bussen, een aantal treindiensten worden bovendien omgeleid.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 20 mar 2019, 20:38
door Suus
Als je nog met de trein naar Duisburg-Entenfang wil voor de dienst wordt opgeheven moet je even geduld hebben, tot 29 augustus rijdt er een vervangbus in verband met spoorwerkzaamheden.

De elektrificatie van Wesel - Bocholt is opnieuw vertraagd, een nieuwe termijn kan niet gegeven worden omdat er nieuw onderzoek moet worden gedaan aan de medebenutting van de bovenleidingsmasten op het emplacement van Wesel. De geplande sluiting van enkele maanden die in april zou beginnen is daarmee afgeblazen.

De elektrificatie van Mettmann-Stadtwald - Wuppertal-Vohwinkel is nog steeds niet goedgekeurd in de ruimtelijke plannen. De verwachting is dat later dit jaar besloten zal worden dat de opening van deze lijn moet worden uitgesteld tot december 2020.

Door problemen met het goedgekeurd krijgen van de bouwplannen zal de introductie van de S9 naar Recklinghausen Hbf aanstaande december wel plaatsvinden, maar zonder tussenstops tot Gladbeck West. Herten-Mitte, Herten-Westerholt en het extra perron voor Gelsenkirchen Buer-Nord kunnen daardoor pas in december 2022 in gebruik worden genomen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 21 mar 2019, 07:29
door waldo79
Ongelooflijk, wat een gestuntel :')

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 21 mar 2019, 08:59
door Meltrain
Suus schreef:De elektrificatie van Wesel - Bocholt is opnieuw vertraagd, een nieuwe termijn kan niet gegeven worden omdat er nieuw onderzoek moet worden gedaan aan de medebenutting van de bovenleidingsmasten op het emplacement van Wesel. De geplande sluiting van enkele maanden die in april zou beginnen is daarmee afgeblazen.
Wat bedoel je met medebenutting?
Door problemen met het goedgekeurd krijgen van de bouwplannen zal de introductie van de S9 naar Recklinghausen Hbf aanstaande december wel plaatsvinden, maar zonder tussenstops tot Gladbeck West. Herten-Mitte, Herten-Westerholt en het extra perron voor Gelsenkirchen Buer-Nord kunnen daardoor pas in december 2022 in gebruik worden genomen.
Hoe lang was al bekend dat deze stations er zouden komen? :?
En waarom moet de ingebruikname dan gelijk met drie jaar vertraagd worden?! :shock:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 21 mar 2019, 10:28
door Suus
Door de komst van het derde spoor moet de bovenleiding rondom Wesel aangepast worden. Men wil nu onderzoeken hoe de electrificatie van de lijn naar Bocholt daarbij meegenomen kan worden, zodat niet na enige jaren de nog nieuwe bovenleiding van de lijn naar Bocholt weer deels vervangen/verplaatst moet worden.

Voor de stations in Gelsenkirchen en Herten verwacht men pas aan het einde van 2020 een bouwvergunning te krijgen, daarna moet een treinvrije periode voor de spoorlijn worden aangevraagd en daarna kunnen de werkzaamheden pas starten. Om de opening te voorspoedigen is het station Herten-Disteln alvast geschrapt.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 21 mar 2019, 11:19
door Durashift
Suus schreef:Door de komst van het derde spoor moet de bovenleiding rondom Wesel aangepast worden. Men wil nu onderzoeken hoe de electrificatie van de lijn naar Bocholt daarbij meegenomen kan worden, zodat niet na enige jaren de nog nieuwe bovenleiding van de lijn naar Bocholt weer deels vervangen/verplaatst moet worden.

(..).
Bizar.. dit leest alsof men in het werkveld met de elektrificatie voor het derde spoor bezig is.. en dan denkt: goh, wel handig zo'n draad boven het spoor.. zou dat ook op dat andere stuk rails naar Bocholt kunnen? Gaan we uitzoeken.. Jongens en meiden: stop maar met werken totdat wij een plan hebben gemaakt..

of zoiets..

:roll: :X (A)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 21 mar 2019, 12:49
door Meltrain
Suus schreef: Voor de stations in Gelsenkirchen en Herten verwacht men pas aan het einde van 2020 een bouwvergunning te krijgen,
Geldt hier niet gewoon de wettelijke termijn van 8 weken voor? :o Of is dat in Duitsland weer anders geregeld?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 21 mar 2019, 13:28
door waldo79
Sowieso zijn zwaardere vergunningen (met meer activiteiten) in Nederland ook deels in de uitgebreide procedure van 26 weken ondergebracht. In Duitsland werkt dat weer anders.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 28 mar 2019, 06:55
door Suus
Bij het altijd gezellige nooit saaie Eurobahn werd gisterenochtend een korte staking gehouden bij de standplaatsen Hamm, Bielefeld, Düsseldorf en Mönchengladbach: https://www1.wdr.de/nachrichten/streik- ... n-100.html

De onderhandelingen tussen de vakbond en Eurobahn over de arbeidsvoorwaarden zijn afgelopen zondag voor de derde keer mislukt, dus ik sluit niet uit dat het de komende tijd nog vaker gaat rommelen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 28 mar 2019, 09:00
door cassie127
Abellio is begonnen met het moderniseren van het materieel dat op het Ruhr-Sieg Netz rijdt, aangezien ze het huidige materieel nog tot 2034 gaan inzetten.
https://www.abellio.de/de/nordrhein-wes ... ierter-zug

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 28 mar 2019, 20:58
door Suus
De eerste dienstregelingsplannen voor 2020 in Duitsland stromen binnen. Ik heb nog niet genoeg informatie voor een nieuw topic, maar een ding vind ik wel interessant om alvast te delen:

Er komt als proef voor twaalf zaterdagen een "skitrein" Oberhausen - Winterberg. Deze krijgt speciaal een dienstregeling waarbij er goed wordt aangesloten op de RE19 uit Arnhem, Nederlanders worden zelfs als doelgroep van de trein genoemd. Spijtig is wel dat de trein al om 7:15 uit Oberhausen vertrekt, waardoor alleen aansluiting op de trein van 5:45 uit Arnhem wordt gegeven. De trein stopt verder nog in Mülheim, Essen, Bochum, Witten, Schwerte (aansluiting trein uit Venlo) en Bestwig om vervolgens als stoptrein naar Winterberg te rijden met een aankomst rond 10:00. Rond 17:00 rijdt de trein weer terug naar Oberhausen, waardoor je om 21:15 weer in Arnhem bent.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 28 mar 2019, 21:09
door en-es
Net als vroeger toen er vanuit diverse plaatsen in het Roergebied in de weekends speciale wintersporttreinen naar Winterberg reden.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 28 mar 2019, 21:10
door Nitein-Repart
Suus schreef:Bij het altijd gezellige nooit saaie Eurobahn werd gisterenochtend een korte staking gehouden bij de standplaatsen Hamm, Bielefeld, Düsseldorf en Mönchengladbach: https://www1.wdr.de/nachrichten/streik- ... n-100.html

De onderhandelingen tussen de vakbond en Eurobahn over de arbeidsvoorwaarden zijn afgelopen zondag voor de derde keer mislukt, dus ik sluit niet uit dat het de komende tijd nog vaker gaat rommelen.
7,5% loonverhoging is ook wel erg fors. Eigenlijk is het best ontfatsoenlijk, onbeschoft zelfs: hoge eisen stellen en gaan staken (dus de reiziger in de kou laten staan) als je je zin niet krijgt.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 28 mar 2019, 21:26
door PHS
Het is altijd wel grappig hoe dit soort dingen werken. Als het slecht gaat met de markt, zeggen werkgevers tegen hun personeel dat ze geen loonsverhoging krijgen/loon (al dan niet in de vorm van secundaire/tertiaire arbeidsvoorwaarden) moeten inleveren. Nu gaat het goed met de economie en is er een enorm tekort aan machinisten, maar geven de werkgevers niet thuis. If you pay peanuts, you get monkeys.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 28 mar 2019, 21:27
door Hainje
Concessies doen kan altijd nog. En ja, bij staken staat de reiziger even in de kou, maar de hypotheek/huur moet ook ergens van betaald worden.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 28 mar 2019, 21:27
door Z2N
Er is een tekort aan machinisten in Duitsland, dus kunnen de machinisten die er zijn om hoger loon vragen. Als dat dan niet gehonoreerd wordt kan er gestaakt worden. Dat recht hebben ze, en er zullen ongetwijfeld onderhandelingen aan vooraf gegaan zijn.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 28 mar 2019, 22:04
door Suus
NordWestBahn koos voor minder loonsverhoging maar meer vrije tijd voor de machinisten. De effecten daarvan kan je nu lezen op https://www.nordwestbahn.de/de/niederrh ... ensterland

Denk dat wat meer loonsverhoging en dan wat minder toegeven op de wensen voor vrije tijd niet eens zo'n slechte keuze zal zijn voor Eurobahn (A)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 28 mar 2019, 22:49
door marvinkok
Mwoah, als ik zie wat er aan nieuw personeel rondloopt momenteel bij eurobahn... Al is dat vooral rond Rheine...

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 07 apr 2019, 12:16
door Suus
De spoorlijn Münster - Lünen - Dortmund moet tussen Münster en Lünen gedeeltelijk op een vernieuwde spoordam gelegd worden, omdat de bestaande over een lengte van vijf kilometer is verzakt. Deze werkzaamheden zullen in 2020 worden uitgevoerd. De spoorlijn is daarom van januari 2020 tot na de zomervakantie van 2020 volledig gesloten. Eurobahn zorgt voor vervangbussen. Mogelijk rijden er op een deel van de lijn nog treinen, maar in ieder geval Werne en Ascheberg zullen onbereikbaar zijn per trein.

DB zou DB niet zijn als ze voor die tijd al werkzaamheden voor spoorvernieuwing hadden gepland die niet verzet kunnen worden, dus als voorproefje rijden er van 14 oktober t/m 4 november 2019 ook geen treinen tussen Lünen en Werne.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 07 apr 2019, 12:23
door Nitein-Repart
Ik zou zeggen: mooi moment om gelijk een tweede spoor aan te leggen tussen Lünen en Münster, zijn we gelijk van die enorme flessenhals af.