Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor ICE11 » Ma 17 Jun 2019, 13:31

Er staat niet dat ze ook op tijd gereed zijn....... :wink:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40538
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Do 04 Jul 2019, 21:30

Suus schreef:Op 3 juli wordt besloten of een deel van de Teutoburger-Wald Eisenbahn in 2023 heropend wordt voor reizigersvervoer. Het gaat om het deel van Harsewinkel via Gütersloh naar Verl (zie afbeelding).

Afbeelding

Artikel: https://m.westfalen-blatt.de/OWL/Kreis- ... m-Minister

De afbeelding is een uitsnede van de European Rail Atlas Regional Series, editie Germany 2019.

De reactivatie gaat door: https://www.haller-kreisblatt.de/owl/22 ... viert.html
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor ICE11 » Ma 15 Jul 2019, 21:09

In Bubenheim heeft vandaag de officiele ceremonie (wij noemen dat "erster Spatenstich", is er een NL-woord voor?) voor de volledige reactivering van de "Bördebahn" Düren-Euskirchen plaatsgevonden. Volledig, omdat de treinen tot nu toe alleen in het weekend rijden, vanaf december dagelijks:

https://www.radioeuskirchen.de/artikel/ ... 57752.html

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32246
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Daniel » Ma 15 Jul 2019, 21:14

ICE11 schreef:(wij noemen dat "erster Spatenstich", is er een NL-woord voor?)

Het blijkt dat de letterlijke vertaling "eerste schep" ook bestaat, die kende ik zelf ook nog niet :P Gebruikelijker in het Nederlands bij de start van een bouwproject is een ceremonie voor de eerste paal, maarja, aan een spoorproject komen lang niet altijd heipalen te pas.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9859
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Hainje » Ma 15 Jul 2019, 21:39

"De eerste steen is gelegd" is er ook een in die categorie.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
quakkerillo
Berichten: 38
Lid geworden op: Do 23 Aug 2018, 00:15
Locatie: Breda / Brussel

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor quakkerillo » Ma 15 Jul 2019, 22:32

De eerste spadesteek is alleszins in Vlaanderen zeer gebruikelijk.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 10683
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Aking » Ma 15 Jul 2019, 22:39

"de eerste schep de grond in" is volgens mij toch wel redelijk normaal, want voor die eerste paal heb je een gat nodig, en voor de eerste steen een fundering. Dus de schep komt eerst :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9859
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Hainje » Ma 15 Jul 2019, 22:45

Naar mijn weten zijn er voor hunebedden anders geen funderingen gelegd.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40538
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Vr 19 Jul 2019, 06:01

Na een aanbesteding met slechts één inschrijver wordt de RE14 Essen-Steele - Dorsten - Borken/Coesfeld tot december 2028 door de NordWestBahn gereden. NordWestBahn is sinds december 2006 de exploitant van deze lijn.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2772
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Nitein-Repart » Vr 19 Jul 2019, 07:04

NordWestBahn is nou niet een vervoerder die er positief uitspringt. Er is veel ellende rond uitval in Bremen en nog steeds planmatige uitval op Duisburg-Xanten en Oberhausen-Bottrop-Dorsten. Had liever DB Regio of Abellio gezien als concessiewinnaar.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7019
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Z2N » Vr 19 Jul 2019, 07:24

Want zij bieden wel een oplossing voor het algemene personeelstekort bij het Duitse spoor?
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14524
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Meltrain » Vr 19 Jul 2019, 08:01

Blijven de huidige Talenten dan ook tot en met 2028 rijden?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40538
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Vr 19 Jul 2019, 08:03

Denk het wel. Dat is geen probleem, die van de NordWestBahn zijn comfortabel en goed onderhouden.
Rame à l'approche

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10913
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Ardan » Vr 19 Jul 2019, 13:47

Suus schreef:RE14 Essen-Steele

Ding wordt doorgetrokken ja?
Hier had een onderschrift kunnen staan.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40538
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Vr 19 Jul 2019, 14:43

Ja, volgens mij aanstaande december al, maar niet op alle tijden volgens mij.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2772
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Nitein-Repart » Vr 19 Jul 2019, 18:23

Z2N schreef:Want zij bieden wel een oplossing voor het algemene personeelstekort bij het Duitse spoor?

De ene vervoerder gaat er wel beter mee om dan de andere vervoerder en NordWestBahn gaat toch wel redelijk slecht om met het probleem van personeelstekort. Daarom is NordWestBahn niet mijn favoriete Duitse vervoerder.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2293
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor marvinkok » Vr 19 Jul 2019, 18:44

Kun je dat toelichten?
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2772
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Nitein-Repart » Vr 19 Jul 2019, 18:51

De ene vervoerder heeft meer uitval door personeelsproblemen dan de ander en aangezien NordWestBahn zowel in het VRR-gebied veel uitval heeft als in de regio Bremen veel uitval kan het toch niet geheel berusten op toeval. Vervoerders als Abellio en DB Regio doen het toch echt een stuk beter dan NordWestBahn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2293
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor marvinkok » Vr 19 Jul 2019, 20:01

Maar waarom is dat dan? Je brengt het alsof je precies weet hoe het zit, maar als dan uitleg gevraagd wordt komen er alleen een paar aannames naar boven.
Ben niet bekend met de genoemde gebieden, maar als bijvoorbeeld nordwestbahn een concessie heeft overgenomen van DB, dan hebben ze ook vrijwel 100% nieuw personeel moeten aantrekken. Er komt amper wat over van DB, want ambtenaren... Datzelfde probleem heeft bijvoorbeeld eurobahn ook bij de S-Bahn Rhein-Ruhr..
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12353
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Vinny » Vr 19 Jul 2019, 20:21

Daniel schreef:
ICE11 schreef:(wij noemen dat "erster Spatenstich", is er een NL-woord voor?)

Het blijkt dat de letterlijke vertaling "eerste schep" ook bestaat, die kende ik zelf ook nog niet :P Gebruikelijker in het Nederlands bij de start van een bouwproject is een ceremonie voor de eerste paal, maarja, aan een spoorproject komen lang niet altijd heipalen te pas.

Off topic: het kan ook om 'piketpaaltjes' gaan, dat was bij infrastructuurprojecten wel gebruikelijk, maar tegenwoordig door betere GPS-positionering niet altijd meer nodig.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40538
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Za 20 Jul 2019, 01:39

Nitein-Repart schreef:
Z2N schreef:Want zij bieden wel een oplossing voor het algemene personeelstekort bij het Duitse spoor?

De ene vervoerder gaat er wel beter mee om dan de andere vervoerder en NordWestBahn gaat toch wel redelijk slecht om met het probleem van personeelstekort. Daarom is NordWestBahn niet mijn favoriete Duitse vervoerder.

Je moet echt eens stoppen met dit soort bral op het forum te plaatsen, het is nog erger dan wat kamerlid Koerhuis aan onzin op de Twitters knalt.

Bij NordWestBahn is er overleg geweest tussen vakbonden en vervoerder. Daarbij kwam de keuze tot een forse loonsverhoging of een lagere loonsverhoging en meer vrije tijd. Het personeel heeft toen gekozen voor een lagere loonsverhoging en meer vrije tijd. Het gevolg is dat er vrij abrupt een personeelsprobleem is ontstaan omdat de vervoerder zich houdt aan de gemaakte afspraken met de vakbond.

Andere vervoerders hebben dit gezien en proberen nu te voorkomen dat hun personeel ook kiest voor meer vrije tijd. Maar die forse loonsverhoging willen ze dan eigenlijk ook niet. Toen er bij Eurobahn werd gestaakt om 8% loonsverhoging was Nitein-Repart ook al boos, maar wat dan wel zijn oplossing is om nieuw personeel te werven en de structurele personeelsproblemen op het Duitse spoor op te lossen is mij niet duidelijk :')
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40538
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Za 10 Aug 2019, 14:40

In het oosten van Nordrhein-Westfalen gaat men een poging wagen de Almetalbahn tussen Paderborn en Brilon Stadt te reactiveren. De CDU-fracties van meerdere aanliggende gemeentes hebben zich positief uitgesproken over heropening van de volledige lijn van 50 kilometer.

Zie https://www.wp.de/staedte/altkreis-bril ... 62581.html
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2772
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Nitein-Repart » Za 10 Aug 2019, 16:05

Die lijn is wel interessant voor wie een rondje Hagen-Brilon-Paderborn-Dortmund(-Hagen) wilt doen. Brilon Wald-Paderborn rechtstreeks over Brilon Stadt zou wellicht sneller zijn dan de huidige route via Warburg die ruim anderhalf uur bedraagt en je ook nog eens rekening moet houden met gaten in de dienstregeling tussen Warburg en Paderborn. Helaas is alleen de Sauerlandstrecke niet zo leuk meer als een paar jaar geleden met de 612 en 628 die elkaar ieder uur afwisselde.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7019
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Z2N » Za 10 Aug 2019, 16:13

Want dat is ook echt de reden om een spoorlijn te heractiveren. :')
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40538
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » Za 10 Aug 2019, 16:18

Er rijdt nu al een snelbus tussen Paderborn en Brilon Stadt die er (van station tot station) 69 minuten over doet. Dat is dus al veel sneller dan bestaande treinverbinding, maar de wens is dat het via de heropende spoorlijn nog sneller kan.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten