Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Nitein-Repart

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Nitein-Repart » Za 10 Aug 2019, 16:24

Ik vraag me wel af of die vijf perronsporen in Paderborn dan nog een extra kerende treinserie kunnen verwerken. Paderborn HBF heeft in Westelijke richting te maken met de kerende RE11 (1x/2 uur met gaten), RB89 (3x/2 uur) en in Oostelijke richting te maken met de kerende RB74, RB84/RB85, RB72 en S5 uit Hannover en daarnaast ook nog een aantal doorgaande diensten van de RE11 en RB89, plus een klein beetje Fernverkehr.

Ik zie nu pas dat die snelbus S10 tussen Brilon en Paderborn maar enkele ritten per dag heeft. Misschien eerst maar eens de frequentie van deze bus opschroeven naar een uursdienst???
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Suus

Berichtdoor Suus » Za 10 Aug 2019, 16:37

Ik vind het wel wat vroeg om je daar druk over te maken, maar ik zie niet direct een probleem. Je zou een trein die lang langs het perron staat in Paderborn kunnen wegrangeren, de dienstregeling kan zo zijn dat de trein in Paderborn is terwijl er een vrij perronspoor is op 3/3West/4/5. Of je kan het kopspoortje tussen spoor 4 en 5 weghalen, het perron verlengen en spoor 5 in twee delen splitsen zoals nu dus al met spoor 3 is gedaan.
Rame à l'approche

Vinny

Berichtdoor Vinny » Ma 12 Aug 2019, 19:38

Andere vervoerders hebben dit gezien en proberen nu te voorkomen dat hun personeel ook kiest voor meer vrije tijd. Maar die forse loonsverhoging willen ze dan eigenlijk ook niet. Toen er bij Eurobahn werd gestaakt om 8% loonsverhoging was Nitein-Repart ook al boos, maar wat dan wel zijn oplossing is om nieuw personeel te werven en de structurele personeelsproblemen op het Duitse spoor op te lossen is mij niet duidelijk :')
Personeelskosten zijn een belangrijke kostenpost voor OV-bedrijven. Als er niet efficienter (goedkoper) gewerkt kan worden omdat bijvoorbeeld andere afspraken met de vakbond worden gemaakt dan moet het geld ergens anders vandaan komen - dan moeten de ticketprijzen omhoog.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Terug naar “OV in het buitenland”