Pagina 17 van 46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 02 jan 2020, 13:04
door Daniel
Maar ook in de RE13? Gezien het tijdstip van de spot is 'ie trouwens al in Nederland geweest...

Van DSO:
02.01.20, 07:56 [KD] Düsseldorf Hbf Ex-WFB Flirt 1/2 als RE13 mit +7 KD->XNVL!
Volgens de dienstregeling is die rit om 8.56 uur in Venlo en de kerende 20073 heeft volgens treinposities.nl met +7 gewoon gereden. Veel andere treinen in de RE13 zie ik, aannemelijk door de stakingen, wel als uitgevallen staan trouwens.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 02 jan 2020, 13:10
door marvinkok
Gaat ook nog wel even duren...
Werkplaats staakt nog altijd, en de EVG beweegt geen millimeter..
Vanochtend ook uitval op de 61, een Bielefelder besloot te staken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 03 jan 2020, 20:05
door marvinkok
En nog meer aanpassingen per 6 januari bij Eurobahn...
Naast beperkte materieel inzet (kortere treinen, andere treinen) het volgende :
- RB59 en RB65 rijden een uursdienst, ipv halfuursdienst
- RB66 rijdt geheel niet (snel- en stopbussen ingezet)
- RE78 rijdt alleen in de nachten van vrijdag op zaterdag, en van zaterdag op zondag. Voor Minden-Nienburg rijden bussen, verder wordt gebruikt van andere lijnen geadviseerd.
- RB89 rijdt op Münster-Paderborn een uursdienst ipv halfuursdienst, op het stuk Paderborn-Warburg rijden bussen, en men kan gebruik maken van de andere lijnen.

Er wordt op 6 januari wel weer door de EVG en Keolis gesproken..

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 03 jan 2020, 21:02
door Suus
Het gerucht gaat dat als de staking niet snel stopt in de loop van volgende week de inzet van FLIRT1 niet meer mogelijk is. Er wordt nu 1 trein per week bij Abellio in Hagen onderhouden, de Westfalenbahn in Rheine heeft medewerking geweigerd omdat EVG (de stakende vakbond) daar de grootste vakbond is.

Volgend probleem: als Eurobahn stopt met rijden mogen de opdrachtgevers de betroffen concessies zonder opzegtermijn beëindigen :X

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 03 jan 2020, 22:05
door cassie127
Ik kreeg net bijna een hartverzakking toen ik net de RB 61 naar Hengelo wou nemen van 21:33 naar Hengelo. Daar staat overal aangegeven dat ie tot Bad Bentheim gaat nergens staat vervolgens aangegeven dat de trein omnummert en dan verder gaat naar Hengelo. Ook niet in de trein of op de schermen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 03 jan 2020, 22:48
door marvinkok
21:33 vanaf...?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 03 jan 2020, 23:21
door cassie127
Vanaf Herford. Zowel Op de trein als op de schermen op het perron stond als eindbestemming Bad Bentheim. Binnen Nederland bestaat de gehele trein zelfs niet in de actuele vertrektijden. Wat ik zo uit het raam kon zien stond het ook niet in Oldenzaal als vertrekkende trein op het scherm. Als je dan je reis plant vanaf Oldenzaal zie je hem wel weer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 04 jan 2020, 00:22
door dennistd
Dat zal komen omdat die rit in eerste instantie als LM gepland was. Maar omdat ie in Hengelo toch al langs het perron kwam was het net zo makkelijk om er maar gewoon een reizigersrit van te maken. Alleen is dat pas vrij laat geregeld waardoor niet alle reisinformatie die rit al kent.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 04 jan 2020, 09:06
door marvinkok
Klopt.
De DB app kent hem wel met "rijdt na Bentheim verder als 20356 naar Hengelo"
Ook de eerste rit uit Hengelo komt niet in de reisinfo voor in Nederland, maar met eenzelfde opmerking in de DB app.
Dat het niet goed op de trein zelf staat ligt aan de machinist, niet iedereen heeft schijnbaar nog in de gaten dat die trein na Bentheim onder een ander nummer (vandaar ook deels de onwetendheid) doorrijdt naar Hengelo.
Ik heb begrepen dat het vanaf het wijzigingsblad februari opgelost zou moeten zijn...

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 04 jan 2020, 13:03
door Meltrain
Ik heb het een beetje gemist, maar de uitgedunde dienstregeling bij Eurobahn komt doordat leden van een bepaalde vakbond van machinisten (EVG) staken?
Maar hoe komt het dan dat de FLIRT 1 dan binnenkort niet meer ingezet kan worden?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 04 jan 2020, 13:05
door marvinkok
Omdat een groot deel van de werkplaats Hamm-heessen daardoor stil ligt.
Een groot deel van de Flirt1 vloot staat daarom stil omdat ze geen onderhoud krijgen
EVG is voor al het spoor personeel, niet alleen machinisten.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 04 jan 2020, 13:31
door Durashift
Suus schreef: (..). Er wordt nu 1 trein per week bij Abellio in Hagen onderhouden, de Westfalenbahn in Rheine heeft medewerking geweigerd omdat EVG (de stakende vakbond) daar de grootste vakbond is.

Volgend probleem: als Eurobahn stopt met rijden mogen de opdrachtgevers de betroffen concessies zonder opzegtermijn beëindigen :X
En dan? Opdrachtgever mag dan (tijdelijk?) een andere vervoerder inschakelen.. zonder tijdrovende aanbesteding?

Lijkt mij dat er toch wel enige 'overmacht' situaties denkbaar zijn?
Als er door weersomstandigheden nergens een trein kan rijden.. zal de opdrachtgever dan ook de concessie per direct beëindigen?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 04 jan 2020, 21:00
door Suus
Van beide VRR-kaartautomaten in Venlo is de pin nog steeds stuk, eentje is helemaal buiten dienst. Ik heb inmiddels Transdev gemaild over de storingen, eens kijken wat ze gaan doen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 06 jan 2020, 19:08
door ICE11
Volgens verslaggeving in de lokale krant is EVS van plan om misschien nog dit jaar het kortje traject tussen Alsdorf Kellersberg en Mariagrube te heropenen en tot 2022 het traject van Mariagrube tot Siersdorf.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 06 jan 2020, 19:17
door Suus
Het is toch Siersdorf geworden? Ik had gehoopt dat het het traject via Aldenhoven naar Jülich zou worden.

Hoe staat het eigenlijk met de verlenging naar Breinig?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 06 jan 2020, 22:37
door ICE11
Suus schreef:Het is toch Siersdorf geworden? Ik had gehoopt dat het het traject via Aldenhoven naar Jülich zou worden.
Van Aldenhoven en Jülich was in de tekst geen sprake meer, wel van een eventuele verlenging van Siersdorf naar Baesweiler (wat volgens mij in verband met de plannen voor de "RegioTram" onzin is).
Suus schreef:Hoe staat het eigenlijk met de verlenging naar Breinig?
Dit jaar zullen de verbouwing van Stolberg-Altstadt en de bouw van een perron in Breinig beginnen, opening is gepland in verband met het 20e verjaardag van de Euregiobahn volgend jaar. Aansluitend wil EVS de spoorlijn van Breinig tot aan de grens opknappen.

Overigens zijn er ook plannen voor een nieuwe perron in Herzogenrath (spoor 5/6) voor de RE18.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 00:03
door Suus
Er lijkt een akkoord te zijn tussen vakbond EVG en Eurobahn, aldus een bericht op Drehscheibe. Er moet nog wel over gestemd worden door de achterban, maar tot dat de uitslag bekend is gaan de vakbondsleden weer aan het werk. Dit voorkomt mogelijk dat over enkele dagen de volledige treindienst van Eurobahn als een kaartenhuis in elkaar zakt.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 04:38
door marvinkok
Volgens interne berichten is er inderdaad een overeenkomst en is momenteel de staking voorbij. Details volgen later vandaag.
De nooddienstregeling blijft voorlopig nog wel van kracht, meer dan helft van de Flirt1 vloot staat aan de kant, dat is maar zo niet opgelost.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 19 jan 2020, 00:57
door Suus
Er weer een reactiveringsproject in Nordrhein-Westfalen. Men hoopt nu de Walsumbahn vanaf Oberhausen Hbf te kunnen heropenen voor reizigersvervoer: https://rp-online.de/nrw/staedte/duisbu ... d-48403531

Afbeelding

Voor de Tweede Wereldoorlog werd er een met een relatief hoge frequentie reizigersvervoer tussen Oberhausen en Wesel aangeboden, maar al direct na de oorlog verdween de treindienst tussen Wesel en Spellen doordat de brug over het Wesel-Datteln-Kanal was opgeblazen. In 1963 werd vervolgens het reizigersvervoer tussen Walsum en Spellen opgeheven. Door een toename van het kolenvervoer naar de energiecentrale in Voerde werd het resterende reizigersvervoer in 1976 geminimaliseerd totdat het in 1983 volledig werd opgeheven.

Er zijn nog sporen te zien van het vroegere vervoer. Het perron van station Oberhausen-Buschhausen lijkt er nog te liggen. Het behoorlijk grote stationsgebouw van Duisburg-Hamborn staat nog altijd bij de tramhalte Morian-Stift (lijn 901). In de Kaiser-Friedrich-Straße in Duisburg zit naast het spoorviaduct nog altijd een trap voor het vroegere station Duisburg-Marxloh. Achter deze ijssalon staat het voormalige station Walsum nog. De tunnel naar het perron is nog goed zichtbaar. Het stationsgebouw van Möllen (Niederrhein) wordt wat overschaduwd door de elektriciteitscentrale. En ook in Spellen staat het stationsgebouw nog. Al verwacht ik eerlijk gezegd niet dat men de lijn helemaal tot Spellen gaat heropenen, daar is namelijk niet zo veel.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 19 jan 2020, 09:04
door en-es
Weer een lijntje om af te strepen tijdens een dagje NRW :pos:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 19 jan 2020, 10:07
door Tom024
Hoho, we hebben het over Duitsland. Voordat hier weer treinen rijden is het zeker 2030... :)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 19 jan 2020, 21:05
door Hainje
Na 2030 rijden er geen treinen meer, want dan heeft de klimaatcrisis in volle hevigheid toegeslagen en staan we op randje van uitsterven.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 19 jan 2020, 21:05
door Lijn 45
Bron? (A)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 19 jan 2020, 21:08
door Hainje
Greta Thunberg.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 22 jan 2020, 22:30
door marvinkok
Ongeveer de helft van alle eurobahn stellen zijn weer in gebruik, wat betekent dat vanaf morgen vrijwel alle verbindingen weer worden bedient. Enkele tussenslag en vervallen nog en het rijdt nog niet op volle lengte, maar er rijdt weer wat. Het tvv blijft nog tot vrijdag rijden voor de zekerheid, ook om te zorgen dat iedereen goed geïnformeerd is over het weer rijden van de Treinen. Het gaat nog wel enkele weken duren voor aalles weer op volle sterkte is