Pagina 18 van 46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 23 jan 2020, 00:12
door Suus
Van 1 februari tot 17 mei kan wegens de bouw van een nieuwe spoorbrug de RB36 Oberhausen - Duisburg-Meiderich Süd - Duisburg-Ruhrort niet rijden tussen Meiderich Süd en Ruhrort. Eigenlijk zouden het twee weken in mei zijn, maar omdat het goedkoper blijkt een brug direct op de juiste plek te bouwen in plaats van deze naar de juiste plek te schuiven mogen de reizigers voor Ruhrort nu bijna vier maanden met de bus :')

De NWB heeft nog meer nieuws. Er is nu voldoende personeel zodat de RE44 bijna twee maanden eerder dan verwacht al vanaf 3 februari op werkdagen van/naar Moers kan rijden :Y

De NWB heeft trouwens zes LINT-treinstellen van de Harz-Elbe-Express (ook Transdev) overgenomen nadat Abellio in 2018 alle diensten van dit bedrijf overnam. Deze zijn naast de nummers uit de serie 361 t/m 369 te herkennen aan minder geel in de kleurstelling.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 23 jan 2020, 00:15
door cassie127
Als het niet meer maanden gaan worden... Ga ik toch maar even kijken of ik de RB 36 voor volgende week woensdag nog in mijn geplande rondje door NRW kan proppen

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 23 jan 2020, 09:00
door Chrysa
Suus schreef:twee weken in mei zijn, maar omdat het goedkoper blijkt een brug direct op de juiste plek te bouwen in plaats van deze naar de juiste plek te schuiven mogen de reizigers voor Ruhrort nu bijna vier maanden met de bus :')
Alsof de Duitsers in 4 maanden een brug kunnen bouwen. :')

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 23 jan 2020, 09:16
door ICE11
Ons leger kan dat binnen minuten! :P

https://www.shz.de/lokales/militaerisch ... 62521.html

(Maar je heeft gelijk, ik denk niet dat het met een spoorbrug in vier weken gedaan is......zeg maar beter vier jaar..... _O- )

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 23 jan 2020, 09:20
door Wannes
ICE11 schreef:(Maar je heeft gelijk, ik denk niet dat het met een spoorbrug in vier weken gedaan is......zeg maar beter vier jaar..... _O- )
En bij een voor de Duitsers irrelevant stuk spoor een jaar of acht -o-

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 23 jan 2020, 18:03
door ICE11
En 2024 is ook nog niet zeker, want het goedkeuringsproces voor de plannen is nog niet afgesloten. En tijdens deze procedure wordt bij dergelijke projecten altijd van iemand een klacht ingediend. In verband met de Friesenbrücke hebben milieuorganisaties dit al aangekondigd.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 23 jan 2020, 18:14
door dennistd
Waarom zijn milieu-organisaties tegen een spoorbrug? Hebben ze liever daar iedereen met de auto gaat of zo? :')

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 23 jan 2020, 19:21
door ICE11
De brug ligt in een vogelbeschermingsgebied.....

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 24 jan 2020, 08:12
door trolly
ICE11 schreef:In verband met de Friesenbrücke hebben milieuorganisaties dit al aangekondigd.
Heb je daar een bron voor?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 24 jan 2020, 09:46
door ICE11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 24 jan 2020, 12:00
door reisthijs
De milieu-organisaties hebben dus niet een bezwaar tegen de spoorbrug an sich, ze willen alleen niet dat er een grote bouwplaats komt bij de locatie van de brug.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 24 jan 2020, 20:45
door Jeroen78
Chrysa schreef:
Suus schreef:twee weken in mei zijn, maar omdat het goedkoper blijkt een brug direct op de juiste plek te bouwen in plaats van deze naar de juiste plek te schuiven mogen de reizigers voor Ruhrort nu bijna vier maanden met de bus :')
Alsof de Duitsers in 4 maanden een brug kunnen bouwen. :')
Ze doen al 15 jaar over de nieuwe luchthaven van Berlijn. Dus nee..

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 24 jan 2020, 22:55
door Durashift
Natuurlijk, Duitsland heeft een bepaalde infra reputatie qua doorlooptijden.. maar hé.. in Nederland (regio R'dam) werden reizigers van een railverbinding ook voorgespiegeld dat er na 5 maanden busvervoer een prachtige metro zou rijden.. Dát werd ook ruim 2 jaar.. :wink:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 25 jan 2020, 12:31
door Mdk
Of die ene tramlijn naar een bepaalde campus die er ook een dik jaar te lang over heeft gedaan.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 25 jan 2020, 13:22
door MetroRET
En iets van een geboorde metro die wat verzakkinkjes veroorzaakte :lol:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 26 jan 2020, 00:56
door Meltrain
Van dat laatste hebben ze in Duitsland ook wel een goed voorbeeld.... :X

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 28 jan 2020, 00:12
door Suus
De lijn Bielefeld - Lage - Lemgo zou binnen nu en vijf jaar geëlektrificeerd moeten worden, aldus NWL. De RB73 en RE82 kunnen dan met volledig elektrisch materieel gereden worden. Zeker voor de RE82 geen slechte keuze, deze dieselt nu een behoorlijke afstand onder de draad.

Voor de RB74 Bielefeld - Paderborn, RB75 Bielefeld - Osnabrück en RB 61/71 Münster - Bielefeld - Rahden denkt men aan treinstellen met een batterij, die onder bovenleiding opgeladen kan worden.

Hoe dit precies in nieuwe concessies gegoten gaat worden weet ik nog niet, ik kan mij een reorganisatie van een paar netten voorstellen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 31 jan 2020, 20:10
door Vinny
reisthijs schreef:De milieu-organisaties hebben dus niet een bezwaar tegen de spoorbrug an sich, ze willen alleen niet dat er een grote bouwplaats komt bij de locatie van de brug.
Precies. Ze willen gewoon dat er bij Goddelijke Beschikking een brug uit de hoge hoed wordt getoverd die vervolgens panklaar gebruikt kan worden.

Episch :evil:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 02 feb 2020, 21:54
door ICE11
"Nieuw" materieel voor de RE44 vanaf morgen: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,9199987

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 02 feb 2020, 23:07
door Suus
Ik ben bij donkergekleurde treinen altijd bang dat ze in de zomer heel heet worden van binnen :')

Wel een gave kleur blauw op een dubbeldekker, al had ik het nog leuker gevonden als SRI hun rood-grijze linten nog op de trein verwerkt hadden, net zoals bij hun locomotieven.. En zoals ook daar becommentarieerd ziet het logo er zo nog wat opgepropt uit, naast de bestemmingsdisplays is inderdaad een betere plek (maar minder symmetrisch).

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 10:09
door en-es
Suus schreef:Van beide VRR-kaartautomaten in Venlo is de pin nog steeds stuk, eentje is helemaal buiten dienst. Ik heb inmiddels Transdev gemaild over de storingen, eens kijken wat ze gaan doen.
Ik was gisteren in Venlo en een van de automaten deed het niet. Wat pinnen betreft weet ik niet want ik heb de automaat niet gebruikt. Zijn trouwens dezelfde groen-witte automaten van Abellio die je ook tussen Emmerich en Oberhausen ziet.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 10:28
door Suus
Alle groen-witte kaartautomaten in de VRR zijn van Transdev. Waarom er heel groot Abellio op staat weet ik niet.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 11:14
door Meltrain
ICE11 schreef:"Nieuw" materieel voor de RE44 vanaf morgen: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,9199987
Leuk. :D
Wat wordt de trekkracht van deze rijtuigen? Want de RE44 rijdt toch deels op ongeëlektrificeerde baanvakken?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 13:16
door reisthijs
Trekkracht is de 111 067, het traject van de RE44 (Moers-Bottrop) is geheel geëlektrificeerd.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 27 feb 2020, 20:01
door Suus
De opening van het perron voor regionale treinen van Düsseldorf-Bilk wordt een jaar uitgesteld naar december 2021. Er zijn verkeerde berekeningen gemaakt voor de fundering van de perronranden en de viaducten...


https://rp-online.de/nrw/staedte/duesse ... d-49211755