Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 725
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor ICE11 » di 07 jul 2020, 20:27

Nu moet het werken, en ja, ik had het eerder per ongeluk in een foute onderwerp geplaatst.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 8879
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Z2N » di 07 jul 2020, 21:35

Ik weet het, 1x raden welke trein ik samen met Plan-V444 (met +55) tegenkwam in Wuppertal en daarop nam tot Mönchengladbach. :D
Afbeelding
Everyone has a Plumbus in their home.
Flickr!

Plutona
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Plutona » wo 08 jul 2020, 14:29

Ik zag dat al sinds maart het noordelijke deel van de Rurtalbahn tussen Tetz en Linnich voor langere tijd stilligt, blijkbaar door schade aan een brug.
Weet iemand hier meer van? Het gaat blijkbaar om langdurige vertragingen, maar ik kan de desbetreffende brug niet vinden!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44075
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » wo 08 jul 2020, 14:57

Rame à l'approche

Plutona
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Plutona » wo 08 jul 2020, 15:25

Thanks! Weet je ook meer over de duur? Een brug over dat beekje kan toch nooit net zoveel werk zijn als de Friesenbrücke?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44075
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » do 09 jul 2020, 22:02

Franse vakbond: Keolis Duitsland is een bodemloze put.

Keolis maakt in Duitsland al dertien jaar verlies, dat daardoor al is opgelopen tot tientallen miljoenen. De activiteiten in Duitsland lijken ook een belangrijke rol te spelen in het totale verlies van 72 miljoen dat Keolis in 2019 leed. Geen enkele van de vier concessies in Duitsland is winstgevend, terwijl ze samen goed zijn voor meer dan 200 miljoen euro omzet per jaar. Uitbreiding van de activiteiten in Duitsland staat op pauze, maar de contracten vereisen een aanwezigheid in Duitsland tot 2032.

Bron: https://www.ville-rail-transports.com/n ... allemagne/ (Franstalig).
Rame à l'approche

dennistd
Berichten: 3743
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor dennistd » do 09 jul 2020, 22:28

Geld dat anders natuurlijk besteed had kunnen worden aan Franse vakbonden :')

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13278
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Aking » do 09 jul 2020, 22:30

Maar, ze zijn toch zelf het avontuur aangegaan in Le land du Deutz en hebben toch zelf tegen deze tarieven op concessies ingeschreven?

Waarom nu dan huilie doen? :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

CamilleKreemers
Berichten: 3153
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor CamilleKreemers » vr 10 jul 2020, 02:09

wat ze zeggen klopt anders wel. Overheden daar trekken heel makkelijk concessies in als er niet genoeg personeel is voor de uitvoer van de concessie.

Tom024
Berichten: 1161
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Tom024 » vr 10 jul 2020, 08:32

Het lijkt me niet iets negatiefs dat een concessie wordt ingetrokken als blijkt dat een vervoeder een paar maanden vantevoren ruimschoots onvoldoende personeel heeft om alle treinen te rijden, toch?

Feit is wel dat de Eurobahn al jarenlang onbetrouwbaar is en men de problemen ook niet onder controle kan of wil krijgen. Het blijft halfslachtig aanmodderen.

De ingetrokken gunning van de S-Bahn lijnen in het Roergebied zal inderdaad wellicht de druppel zijn geweest.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44075
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » vr 10 jul 2020, 09:10

CamilleKreemers schreef:wat ze zeggen klopt anders wel. Overheden daar trekken heel makkelijk concessies in als er niet genoeg personeel is voor de uitvoer van de concessie.

Dat is nu één keer gebeurd zover ik weet. Het blijft vreemd dat Abellio wel van start mocht op het andere deelnet van de S-Bahn Rhein-Ruhr, want dat is ook niet bepaald soepel van start gegaan. Zou het arbeidsverleden bij Abellio van de directeur van de VRR daar een rol spelen?

Het annuleren van de concessie kwam Eurobahn ook helemaal niet zo slecht uit, het gerucht ging dat Frankrijk helemaal niet blij was met de vijfde concessie. Het nieuw verworven personeel voor de S-Bahn mocht ook nog blijven bij Eurobahn waardoor ze nu ruim in het personeel zitten.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44075
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » wo 22 jul 2020, 22:49

Er is onderzoek gedaan naar de rendabiliteit van verschillende klimaatvriendelijkere aandrijfvormen voor treinen nu dieseltreinstellen in de komende decennia gaan verdwijnen. Daarbij het het Netz Düren (RB 21 en RB 28) in het jaar 2026 als studieobject gebruikt. Het onderscheid in de exploitatiekosten tussen de duurste aandrijfvorm (waterstof, een HEMU) en de goedkoopste aandrijfvorm (bovenleiding, een EMU) is bij deze concessie maar liefst 59 miljoen euro verspreid over 30 jaar. Een trein die zowel van de bovenleiding gebruik kan maken en dankzij accumodules ook op stukken spoor zonder bovenleiding kan rijden (een BEMU) is bijna net zo efficiënt als een normaal elektrisch treinstel. Exploitatie met een BEMU zou zelfs iets goedkoper zijn dan een DMU.

Persbericht met link naar het volledige rapport hier: https://www.vde.com/de/presse/klimaneut ... riebzuegen
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44075
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Berichtdoor Suus » do 23 jul 2020, 12:51

Op een opstelterrein in Wustermark nabij Berlijn staan vier wit-rode FLIRT XL's al meer dan een half jaar niets te doen. Eind dit jaar dreigen deze treinen gezelschap te krijgen van zes extra exemplaren. Dit zijn namelijk de treinstellen die de VRR voor de Regiobahn Kaars - Neuss - Düsseldorf - Mettmann - Wuppertal heeft besteld. Helaas is de aanbesteding voor de elektrificatie van de twee zijtakken van de Regiobahn nu al twee keer mislukt, waardoor de nieuwe treinen voorlopig niet kunnen rijden. De VRR gaat nu op zoek naar alternatieve inzetmogelijkheden voor deze treinen, waarbij er misschien wat extra dieseltreinstellen vrij komen die versterking kunnen bieden aan het bestaande park van twaalf twintig jaar oude Talent-tweetjes.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten