Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Ardan
OVNL-beheerder

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Ardan » Di 14 Mei 2019, 23:17

Keurig op tijd meldde ik me vanavond om 19u op spoor 12 van Hannover Hbf, gewapend met smakelijk warm broodje en een rugzak Duitse boodschappen om de lange zit naar huis mee uit te houden. De RE60 naar Rheine had ietsje vertraging, maar dat gaf niet. Tussen Kirchlengern, waar de RB61 invoegt, en eindstation Rheine kun je op eender welk station naar keuze uitstappen en een half uurtje wachten op de laatste RB61 naar Nederland, ruim zat.

Op station Bückeburg bleven we echter lang staan vanwege een 'Streckensperrung' verderop, en station Minden stond al vol. Toen we weer door konden rijden hadden we +37 opgelopen, in plaats van een half uur vóór de laatste RB61 naar huis zou ik er nu juist net áchter terecht komen! De vertraging werd niet ingelopen door goederentreinen op de baan. Dus na Osnabrück toch maar de HC opgezocht en verteld hoe het zat. Of de RB61 in Rheine een paar minuutjes kon wachten tot wij er waren, omdat die maar kort voor ons reed. Dus de HC bellen naar de trdl. Ik vertelde dat ik in Hannover was ingestapt, 'ah, dus je hebt de ellende meegekregen? Dat is al de tweede vandaag..'
Terwijl we wachtten op telefoon terug van de trdl of de RB61 vastgehouden kon worden vertelde hij verder. Het was een aanrijding tussen Porta Westfalica en Bad Oeynhausen, waarbij de springer het heeft overleefd. Eerder op de dag had deze conducteur er al eentje te pakken die het niet had overleefd. 'Je krijgt er een beetje galgenhumor van', zei hij, die uitdrukking hebben ze dus in het Duits ook.
'U kijkt er niet meer van op, nee?'
'Nee. In het voorjaar en vlak voor kerst is het hoogseizoen. Het is hier zo enorm druk met dat goederenverkeer naar Nederland, springers hebben de treinen voor het uitkiezen. En door die drukte blijft het een puinhoop omdat geen enkele trein de dienstregeling weer op kan pakken. Ik woon zelf in Minden en moet straks na Rheine nog terug, elke keer hopen dat ik het haal zonder dat er wat gebeurt.'

Intussen meldde een andere reiziger zich die ook naar Nederland moest. De trdl belde vlak daarna ook terug, de RB61 zou op ons wachten. 'Je hebt wel honderd Hollanders blij gemaakt! Sie wollen in die Heimat, nach Hause und ins Bett!'.
En daarna tegen ons: 'Ja, als je de trdl vertelt dat er maar twee overstappers zijn doen ze niks, je moet altijd wat overdrijven, haha!'
Wij reden al niet op volle snelheid, maar de RB61 bleek voor ons te zitten en daarvoor een goederentrein waar we dus beide achteraan zaten te eiern.

In Rheine gauw het perron oversteken en op naar Mein Heimat. Groetjes uit de IC naar Devsko :pos:
Hier had een onderschrift kunnen staan.

Z2N

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Z2N » Wo 15 Mei 2019, 00:13

Netjes opgelost zo! :pos:
Journey of a night time

Flickr!

Terug naar “OV in het buitenland”