Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2258
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor marvinkok » Ma 24 Jun 2019, 20:16

Gooi dan gewoon de boel een week plat en doe het in een keer rigoureus denk ik dan... Het zijn ook 3 bruggen naast elkaar die allemaal moeten (1 is er gedaan) dus dat duurt echt lang...
Toen ik m'n Duitse collega's vertelde dat we heel Enschede (ja oké, de sporen en perrons dan..) hebben gesloopt en nieuw opgebouwd in 6 weken begrepen ze niet dat het zo snel kon...
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

dennistd
Berichten: 3283
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor dennistd » Ma 24 Jun 2019, 20:21

Probleem is dat het beton voor de landhoofden goed uit moet harden, dat kan volgens mij weken duren. Maar het zou wel iets sneller kunnen dan het nu gebeurt ja, dat zeker

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 5048
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor trolly » Ma 24 Jun 2019, 20:32

Voor zover ik weet is het inschuiven van het brugdeel in de Zuidas niet vertraagd geraakt doordat het beton niet op wilde schieten. Ik heb me ook afgevraagd of een week uitharden afdoende zou zijn, maar het kan dus kennelijk wel.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32032
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Daniel » Ma 24 Jun 2019, 20:36

Beton heeft inderdaad pas na ca. 28 dagen zijn eindsterkte bereikt, maar op zich is het al na een paar dagen voldoende uitgehard om erop te gaan werken (bv. de rest van de brug te bouwen)
Maar precies die 28 dagen zullen de reden zijn dat we in Nederland over het algemeen brugdelen prefabriceren naast het spoor en die vervolgens inchuiven in plaats van ze te storten op de plek waar ze moeten komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40279
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Suus » Ma 24 Jun 2019, 23:32

En vandaag dag twee van de tweedaagse bordjestrip naar Frankfurt.

Vandaag geen enkele serieuze vertraging gehad met regionale treinen. De S2 van Frankfurt naar Niedernhausen reed op tijd, de RB22 naar Limburg had twee minuutjes die geen naam mochten hebben. Zowel heen als terug reed de RB29 Limburg - Siershahn strak op tijd. Deze reed met een oud GTW’tje van de HLB. In Limburg stond vanmiddag ook nog een Baureihe 629 (een 628 maar dan met twee motorwagens ipv één met een aanhanger).

De RB23 van Limburg via Koblenz naar Mayen Ost, gereden met een Talent, vertrok vanwege een vertraagde IC vijf minuten te laat in Koblenz, maar in Mayen Ost kwamen we op tijd aan. De trein naar Kaisersesch en weer terug naar Andernach reed met een baby-LINT. In Kaisersesch had de machinist door dat het warm was binnen, dus ging de airco keihard aan. Dat hielp zeker :pos:

Terug in Andernach had ik de vertraagde RE5 naar Keulen kunnen halen, maar ik wou met de RB26 mee vanwege de tussenstations. De airco in de Desiro ML was heerlijk. Pas na Bonn Hbf werd het druk in deze spitstrein. In Brühl maakte de machinist bekend dat er een defecte goederentrein voor ons stond, maar dat we hem zouden inhalen. Zo kwamen we in Hürth-Kalscheuren via een zeldzaam boogje op het spoor afkomstig uit Euskirchen terecht. Het hele gebeuren leverde geen noemenswaardige vertraging op :pos:

Van de ICE 104 had ik al gezien dat deze in Freiburg was begonnen met +20. Onderweg naar Keulen liep dat alleen maar op. Uiteindelijk vertrok de trein met vijftig minuten vertraging in Keulen. De restauratie was kapot. De inhoud van het treinstel was eerder tijdens de rit gewisseld met het andere stel, en in Keulen was een rondje gereden in plaats van kop te maken. Vlak na Düsseldorf kwamen we terecht in een wisselstoring, zodat we Oberhausen met een uur vertraging verlieten. Tot vlak voor Utrecht haalden we veel in, maar omdat de IC naar Enkhuizen in Utrecht in de weg stond liepen we daar toch weer meer vertraging op.
Rame à l'approche

umbusko
Berichten: 541
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor umbusko » Di 25 Jun 2019, 05:58

Suus schreef: De inhoud van het treinstel was eerder tijdens de rit gewisseld met het andere stel

Wat bedoel je daarmee?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40279
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Suus » Di 25 Jun 2019, 06:00

De treinen 104 en 204 rijden samen tussen Freiburg en Keulen. Halverwege de rit is besloten van het stel dat de 104 reed de 204 te maken en andersom.
Rame à l'approche

umbusko
Berichten: 541
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor umbusko » Di 25 Jun 2019, 06:52

Inclusief verplaatsing van alle reizigers met een al dan niet gereserveerde zitplaats? :shock: Dat klinkt wat omslachtig.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40279
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Suus » Di 25 Jun 2019, 07:00

Yup, alle reizigers met een reservering of een bestemming verder dan Keulen moesten van stel wisselen begreep ik van reizigers die eerder dan in Keulen waren ingestapt.
Rame à l'approche

Durashift
Berichten: 3436
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Durashift » Wo 26 Jun 2019, 00:56

De Duitse brandweer werd bij twee DB regiotreinen geroepen nadat die een tijdlang met uitgevallen airco in de brandende zon hebben gestaan vanwege een wisselstoring.

(..) Weil mitten in der größten Hitze die Klimaanlagen in zwei Regionalzügen ausfielen, hat die Deutsche Bahn am späten Dienstagnachmittag Rettungskräfte zum Düsseldorfer Flughafen-Bahnhof gerufen. Verletzte gab es nach ersten Erkenntnissen aber nicht.

"Wir hatten selbst die Rettungskräfte informiert. Wir machen das vorsorglich." Sprecher Deutsche Bahn

Die Reisenden konnten laut Bahn eigenständig am Bahnhof aussteigen und die nächsten Züge nutzen. Wegen einer Weichenstörung habe einer der beiden Züge eine Zeit lang auf der Bahnstrecke gestanden, ehe er habe weiterfahren können.

Bron: https://www.br.de/nachrichten/bayern/me ... ke,RUQpkGw
(ff naar beneden scrollen )

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7189
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor regenmaker » Vr 28 Jun 2019, 14:49

Zit je rustig in de S5 op spoor 12 naar Dortmund te wachten tot hij vertrekt. Staat er opeens een andere trein op spoor 14 met S5 Dortmund erop. Het enige manier dat je het kan zien dat het de juiste trein is dat er op het bord van perron 12 staat dat de trein opeens van spoor 14 vertrekt, enkele minuten voor vertrek. Ook geen omroep in de trein op spoor 12 helemaal niets verder, vreemd. Had nog net genoeg tijd om daarheen te gaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen

RobertT
Berichten: 198
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor RobertT » Di 02 Jul 2019, 00:39

Vandaag vanuit Wenen terug gekomen naar Nederland,ICE 28 uit Hbf was goed gevuld,airco werkte prima,op tijd vertrokken.Door wat langzaamaanrijden een vertraging van 10 minuten onderweg.In Passau nog drukker in de trein,buiten was het inmiddels 35 graden.Door goed doorrijden en optimaal hangen in de bochten(ICE-T)in Hanau nog slechts 3 minuten te laat binnen.Helaas werd het toen verprutst:We bleven meer als 5 minuten staan,en vervolgens zijn we langzaamrijdend richting Frankfurt geslopen.Paar keer stil staan,dan weer wat rijden,weer een rood sein.
Frankfurt uiteindelijk aangekomen met +20 minuten.
Wel ruim op tijd voor mijn volgende rit:ICE 122 naar Arnhem.Even snel nog wat eten halen,want de ICE 28 had helemaal niets(apparatuur was kapot,dus alleen drankjes en repen)
De 122 rijdt tot Köln gecombineerd met de 12 naar Brussel.Laat dat stel nou meer dan een uur te laat zijn!!Uiteindelijk kwam het stel voor ICE 12 om 1627(onze vertrektijd)binnen in Frankfurt.Goed,koppelen en hopen dat de vertaging meevalt.
10 minuten bij vertrek,dus dat viel nog mee.In Köln waren het er weer 20 geworden.Gelukkig konden we overal vlot doorrijden,zodat er in Arnhem nog een minuut of 5 opstond.Kon ik in ieder geval nog makkelijk de trein naar Roosendaal halen.
Op de heenweg afgelopen donderdag had mijn ICE naar Wenen al 42 minuten vertraging in Frankfurt,in Wenen nog 23.
Ligt het aan mij,of worden de vertagingen bij DB Fernverkehr steeds groter de laatste tijd?Zie vaak dikke plussen als ik er ben

en-es
Berichten: 1013
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor en-es » Di 02 Jul 2019, 05:17

Vertragingen zijn inderdaad schering en inslag bij DB Fernverkehr. En het is inderdaad erger geworden de laatste jaren.

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2729
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 02 Jul 2019, 07:25

Ook DB Regio heeft veel last van vertragingen, aangezien het Fernverkehr vaak in de weg zit. Maar goed, ik denk dat het grootste probleem de lange afstanden zijn die DB treinen overbruggen. Als er iets tussen München en Nürnberg gebeurt hebben reizigers op Hannover-Hamburg een paar uur later nog steeds last van. Ik denk wel dat andere grote landen (Frankrijk, VK, Spanje, Italië, Polen) vergelijkbare problemen hebben met massale vertragingen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40279
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Suus » Di 02 Jul 2019, 07:48

Dat DB Regio, bestaat dat eigenlijk nog? Je kan van Hengelo naar de Harz, van Venlo naar Leipzig of van Arnhem naar Frankfurt reizen met regionale treinen zonder ook maar een keer in een trein van DB Regio te stappen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2258
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor marvinkok » Di 02 Jul 2019, 09:48

Ze schijnen nog van Enschede naar Münster en Dortmund te rijden, maar hoe lang nog....
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2729
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 02 Jul 2019, 18:41

In ieder geval tot 2026 dacht ik.

Suus schreef:Dat DB Regio, bestaat dat eigenlijk nog? Je kan van Hengelo naar de Harz, van Venlo naar Leipzig of van Arnhem naar Frankfurt reizen met regionale treinen zonder ook maar een keer in een trein van DB Regio te stappen.

Volgens mij kun je de Poolse en Tsjechische grens bereiken vanuit Hengelo, Arnhem of Venlo zonder ook maar één DB Regio-trein aangeraakt te hebben. Eerst naar Hamm (met de RB61, RE15 en RB67 vanuit Hengelo of met de RE19 en RE11 vanuut Arnhem), daarna naar Kassel met de RE11, vervolgens naar Bebra en Eisenach met Cantus, RB20 naar Leipzig, MRB naar Chemnitz, RE3 naar Dresden en Trilex naar Liberec (CZ)/Ost-Görlitz (PL).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

en-es
Berichten: 1013
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor en-es » Di 02 Jul 2019, 19:32

Toen ik anderhalve week geleden naar Keulen ging toen heb ik in een aantal DB Regio treinen gezeten.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Wubbo » Di 02 Jul 2019, 22:08

Nitein-Repart schreef:Ik denk wel dat andere grote landen (Frankrijk, VK, Spanje, Italië, Polen) vergelijkbare problemen hebben met massale vertragingen.
Maar heb je daar ook een bron van? Wat ik met Google kan vinden is dat de Spaanse hogesnelheidstreinen (op hun eigen netwerk, dat wel) juist heel hoog scoren (met een punctualiteit van 99,6% op 5 minuten in 2005). Zie dit artikel op Treinreiziger.nl. Deze vergelijking is ook wel aardig, al mist Duitsland hierin.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40279
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Suus » Wo 03 Jul 2019, 01:09

Bij Trenitalia vertrokken in 2018 89,4% van de binnenlandse langeafstandstreinen op tijd (norm is minder dan 10 minuten te laat) en waren 98,4% van de binnenlandse langeafstandstreinen op tijd gearriveerd (norm is 60 minuten). De gemiddelde vertraging van een binnenlandse langeafstandstrein was 7,7 minuten. Grootste probleem bij de Italiaanse punctualiteit zijn echter de nachttreinen, die niet de neiging hebben ook maar enigszins op tijd te rijden. De Frecciarossa en Frecciargento over de direttissima's rijden daarentegen zeer stipt. Slechts 0,76% van de langeafstandstreinen was in 2018 opgeheven om een andere reden dan staking.

Bij het regionale vervoer is Trenitalia zeer stipt: 94,4% van de treinen vertrok in 2018 minder dan tien minuten te laat en waren voor 99,9% minder dan 60 minuten te laat gearriveerd, met een gemiddelde vertraging van 1,8 minuut. 0,16% van de regionale treinen reden om een andere reden dan staking in 2018 niet.
Rame à l'approche

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 2269
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Delft
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Gekko123 » Wo 03 Jul 2019, 08:14

Is het verschil tussen Duitsland en landen als Spanje en Italië misschien niet dat de langeafstandstreinen in Duitsland beduidend meer kilometers afleggen over sporen die ze delen met overige treinen (dus regionale treinen en goederentreinen)? Dat zou zomaar eens een groot deel van het verschil kunnen verklaren.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14467
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Meltrain » Wo 03 Jul 2019, 09:41

Suus schreef:Bij Trenitalia vertrokken in 2018 89,4% van de binnenlandse langeafstandstreinen op tijd (norm is minder dan 10 minuten te laat) en waren 98,4% van de binnenlandse langeafstandstreinen op tijd gearriveerd (norm is 60 minuten).

Ja, met die norm haalt NS ook wel de 99%. :')
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 10448
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Aking » Wo 03 Jul 2019, 09:48

Eeeeen we staan al een minuut of 20 stil in Emmerich met de 105, hoor ik daar mijn hotel in Wenen roepen? :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

dennistd
Berichten: 3283
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor dennistd » Wo 03 Jul 2019, 10:34

Met de 141 (die sowieso al pas in Bentheim startte door problemen bij Weesp, het materieel uit de richting Amsterdam opgeheven 242) staan we al een half uur in Velpe (Ibbenbüren-Osnabrück) aan de kant vanwege een bovenleidingsstoring. Loc zou gaan omlopen en dan terug naar Ibbenbüren, maar inmiddels zit de loc weer gewoon aan de voorzijde gekoppeld. De lijn zou weer enkelsporig te berijden zijn, nu wachten alleen nog ergens (?) op. Ook nog geen tegentreinen gezien.

Gelukkig had ik een overstap van 3,5 uur in Berlijn naar Praag, maar het Spy Museum aldaar bezoeken (wat eigenlijk de planning was) kan ik wel vergeten nu...

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 10448
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Aking » Wo 03 Jul 2019, 10:38

Wij zijn net met +37 uit Oberhausen vertrokken, dus zo het hostel in Budapest maar eens contacten dat ze me niet meer hoeven te verwachten *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stadsbus en 1 gast