Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
ChrisEastWest
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 apr 2019, 11:32
Locatie: Yorkshire

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ChrisEastWest »

en-es schreef:...Op balkons staan mensen en ik ben blij dat ik een plaatsreservering heb.
Staan op balkons* en zitten in de bagagereks is normaal voor Crosscountry, vooral in de zentralen gebieden tussen Exeter-Birmingham-Leeds-York. Een beetje beter in de extremiteiten.

*Of 'in the vestibule ends' in het Engels - een raar woord.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Het is inderdaad bizar hoe weinig bakken de Crosscountry treinen hebben voor de lange reis tussen Zuid Engeland en Noord Schotland. En in de standard class is het behoorlijk krap.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Maar wel "Scotch" onderweg. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

ArrivaBas schreef:
Aking schreef:Mjah Geldermalsen en Den Bosch zijn gepland geloof ik, maar de stops tussen Venlo en Mönchengladbach herinner ik me niet.
Stops zijn tussen Dülken en Kaldenkirchen onvermijdelijk wegens enkelspoor.
Die herinner ik me niet van eerdere tripjes over deze route, maar ik geef onmiddellijk toe dat ik niet altijd aan het raam gekluisterd zit om elke centimeter elke minuut in de gaten te houden :mrgreen:

Maargoed, ondertussen ben ik met een kosteloze ersatzreservierung onderweg naar mijn favoriete hotel in ICE 29 *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Nou, het avontuur ging nog even verder. En hoe...

Nadat RailJet 61 met ongeveer 10 minuten vertraging uit Wenen vertrok, was het feest op het grensstation van Hegyeshalom afgelopen. +20 werd +40 en toen rond +60 zou er op de volgende RailJet gewacht worden (+120) en zou het geheel gekoppeld door gaan.

Uiteraard sprak het personeel nauwelijk Engels en Duits, dus heb ik maar even aangeboden om een omroepje te doen. Waarna ik vervolgens met een vestje aan de hele trein door liep om te vertalen voor de Mikos van dienst.

Zonder stroom is er geen airco, en het combineren ging in 1,5u tijd wel-niet-wel-niet-wel door, dus de chaos lie flink op. maar uiteindelijk werd er toch gecombineerd, en kwamen we met ongeveer +180 in Boedapest aan.

Dus nu maar eens bier opzoeken, en morgen naar het meisje *O*
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Lijkt wel de op de dagelijkse praktijken van DB Fernverkehr, maar de ÖBB is ook niet de punctueelste, of kwam het vooral door de MAVvia?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Wat een ordinair volk loopt er rond op een zaterdagavond in en rond Cardiff Central.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Nitein-Repart schreef:Lijkt wel de op de dagelijkse praktijken van DB Fernverkehr, maar de ÖBB is ook niet de punctueelste, of kwam het vooral door de MAV?
Grappenmaker. _O-

MAV-start is de schuldige hier. Vanaf Hegyeshalom hebben zij verantwoordelijkheid. Of ze die nemen is een tweede.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

De MAV inderdaad, en we zijn de hele trein door gelopen om te vertellen dat demense geld terug konden krijgen. Volgens mij namen ze dus hun verantwoordelijkheid :Y
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten vanuit de GWR-lounge op platform 1 van Cardiff Central. Wel nogal klein en geen zelfbediening. Straks naar Paddington.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

De langeafstandstreinen van GWR zijn toch van een lager serviceniveau dan die van LNER of Virgin. De Pullman is leuk, maar wel prijzig (niet inbegrepen in de eerste klas) en beperkt verkrijgbaar. Dan heb ik toch liever LNER, die zelfs in het weekend meer bieden dan GWR doordeweeks.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

... en in de tweede klas gruwelijk oncomfortabel, die treinen van GWR. :N
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Zit nu in de Eurostar naar Amsterdam ergens tussen Calais en Lille. Prima eten gehad. Behoorlijk druk in het 1e klasse rijtuig.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Mazzel. In Rotterdam krappe aansluiting naar Utrecht gehaald. In die IC naar Leeuwarden zit iemand op luide toon constant te telefoneren.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

18 euro te weinig aan wisselgeld terug gekregen van de DB-automaat in de RB51. Gooide er dus een 50 in voor een NRW-ticket, komt er 1 zielige kuteuro uit gerold. Ja f*ckzooi -o-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Wauw, dat is wel heel sneu. Ik gok zo dat die automaat nog weinig munten over had. Kon je niet met pinpas betalen?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

Ik heb juist specifiek voor contant gekozen, omdat pinnen in Duitsland geen zekerheid is _O- :')

Inmiddels al aan het bier. Het werd me toch aangeboden *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Bij de DB-automaten kan je pinnen, dus ga ik niet met contact geld rotzooien. Al koop ik tegenwoordig ook steeds vaker tickets voor regionaal treinvervoer in Duitsland via de app. Even creditcard fotograferen (mijn iPhone vult dan de code in - creditcard nooit opslaan bij bedrijven), CCV invoeren en binnen een paar seconden staat de barcode op mijn telefoon.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

Ich habe keine kreditkarte :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

PayPal kan ook en op die rekening kun je gewoon geldstorten met iDeal. En als ik met de RB 51 of RB 64 reis Koop ik over het algemeen een kaartje bij de Duitse automaat op het perron. Dat gaat prima in de 7 minuten overstap vanuit de Blauwnet trein.

Overigens ervaar ik in Duitsland met een Nederlandse bankpas bijna nergens meer echt problemen met betalingen. Of ze moeten Maestro niet accepteren, maar dat is tegenwoordig ook steeds meer een uitzondering aan het worden.
Alle DB automaten slikken in ieder geval mijn Rabobank pas
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

Afbeelding

3mm koptelefoon-aansluiting om radio te luisteren *O* en dat in een simpel keolis-talentje :shock:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

julsteren schreef:Ich habe keine kreditkarte :Y
Even je bank bellen. Nu je een werkend mens bent kan je er vaak één goedkoop in een pakket krijgen met maandelijkse (directe) afbetaling. Handig voor bijvoorbeeld hotels etc.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De Eurobahn Venlo a 9:55, v 10:05 is tussen Venlo en Kaldenkirchen uitgevallen. Ik heb maar de stadsbus genomen, zodat ik kon toeschouwen hoe in Kaldenkirchen de inhoud van een vijfdelige FLIRT in een 10m E-Citea werd gepropt (past niet).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

cassie127 schreef:PayPal kan ook en op die rekening kun je gewoon geldstorten met iDeal. En als ik met de RB 51 of RB 64 reis Koop ik over het algemeen een kaartje bij de Duitse automaat op het perron. Dat gaat prima in de 7 minuten overstap vanuit de Blauwnet trein.

Overigens ervaar ik in Duitsland met een Nederlandse bankpas bijna nergens meer echt problemen met betalingen. Of ze moeten Maestro niet accepteren, maar dat is tegenwoordig ook steeds meer een uitzondering aan het worden.
Alle DB automaten slikken in ieder geval mijn Rabobank pas
Afgelopen April is het mij niet gelukt om in Offenburg bij een DB te pinnen (een dagkaart voor Straatsburg + Kehl), dus toen maar contant betaald. Enkele weken geleden kon ik toch al in een aantal zaken in Thüringen + Leipzig pinnen, bijv. bij Nordsee, Kamps en nog wat andere dingen. Maar contanten zijn in DE toch echt heel hard nodig helaas.
julsteren schreef:Afbeelding

3mm koptelefoon-aansluiting om radio te luisteren *O* en dat in een simpel keolis-talentje :shock:
Wat voor trein is dat, herken het niet.

Zo maar even een paar Bayern-Tickets bestellen op Bahn.de, want eind augustus ga ik een paar dagen naar München.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Ach ik heb afgelopen weken in Duitsland (waar ik dan met de pin kon betalen) geen problemen gehad met mijn Rabobank pas/betalen via mobiel. Enige vervoerder waar het bij mij niet werkt is bij de balie van het MVG in München

Die trein die je ziet is een Keolis Talentje... Enkele NordWestBahn Talentjes hebben die dingen ook
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten