Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Dat gesleep met treinstellen binnen DB Regio is soms ook niet te volgen. Nu moet ik dus weer gaan zoeken waar ze die stellen vandaan hebben gehaald, ik dacht dat de overbodige LINT'jes van DB Regio NRW naar de Eifel-Lahn-Bahn waren verhuisd, verder weet ik niet zo goed waar recentelijk LINT-stellen van DB Regio overbodig zijn geworden :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Suus schreef:Nu moet ik dus weer...
Je moet niks natuurlijk, maar als jij daar je bevrediging uit haalt is er niemand die je tegenhoudt *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Dat gesleep met treinstellen binnen DB Regio is soms ook niet te volgen. Nu moet ik dus weer gaan zoeken waar ze die stellen vandaan hebben gehaald, ik dacht dat de overbodige LINT'jes van DB Regio NRW naar de Eifel-Lahn-Bahn waren verhuisd, verder weet ik niet zo goed waar recentelijk LINT-stellen van DB Regio overbodig zijn geworden :|
Ik heb het even opgezocht in een oude Op de Rails: er zijn (in december 2016) 14 stellen Baureihe 648 overgekomen uit het Sauerland.
(Al is in de praktijk wellicht een deel van de stellen later gekomen als gevolg van de problemen met de PESA in Sauerland.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Die Lintjes komen inderdaad uit NRW. De stellen BR 646 die daar eerst reden zijn volgens mij in het Stillstandsmanagement terecht gekomen, Mukran aannemelijk?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Die rijden dus nu bij CD in Tsjechië, daar begon de discussie mee :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

En daar eindigt ie ook mee? *O*
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit de Thalys die een half uur geleden uit Parijs Noord vertrok. In datzelfde Parijs Noord nog een oude Eurostar gezien die als IZY naar Brussel gaat. Er lopen douaniers door de Thalys en ze hadden belangstelling voor iemand in mijn rijtuig. Ik begrijp dat er problemen zijn tussen Rotterdam en Utrecht?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Ik vind het erg onaardig om Gouda ala een probleem af te schilderen. :D

Vandaag een reis Bialystok - Goch en alles volgens plan. Alleen de ICE uit Berlijn had tien minuten vertraging, maar dat maakte voor de overstap niets uit. Uiteraard lekker gegeten in de Speisewagen tussen Warschau en Berlijn, zo geeft reizen plezier. :pos:
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Oh, mijn verdere reis naar Baarn ging zonder problemen. Ondanks de zeer tegenstrijdige informatie op de reisplanner. Wel bomvolle treinen maar dat zal wel met de avondspits te maken hebben. De Thalys kwam trouwens met 10 minuten vertraging aan in Rotterdam. Stond vlak voor Brussel Zuid 5 minuten stil.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Karl »

en-es schreef:Groeten uit de Thalys die een half uur geleden uit Parijs Noord vertrok. In datzelfde Parijs Noord nog een oude Eurostar gezien die als IZY naar Brussel gaat. Er lopen douaniers door de Thalys en ze hadden belangstelling voor iemand in mijn rijtuig. Ik begrijp dat er problemen zijn tussen Rotterdam en Utrecht?
Waarom is er eigenlijk een 'oude Eurostar' naar IZY omgebouwd? Ik dacht dat er Eurostartreinen tekort waren in verband met de groei van het Eurostarnetwerk en dus de behoefte aan treinen die van/naar UK kunnen rijden.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Door de instroom van de Velaro’s heeft Eurostar eerder een overschot. Een deel van de TMST’s zijn dan ook al naar de sloop gestuurd. De SNCF heeft een overtollige TMST naar Izy gedirigeerd zodat de 4521 weer in de omlopen voor de tricourante TGV’s kon worden opgenomen. De 4551 (ex-Thalys PBA 4531, totdat deze in 2008 uit de vloot van Thalys moest vertrekken) is weer terug naar Thalys, die daarmee iets ruimer in het materieel zit nu de grote revisie aan het materieel plaatsvindt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Oja, ik was dinsdag in NRW.

Alle treinen van Eurobahn hadden kapotte toiletten. De RE1 liep tien minuten vertraging op tussen Aachen Hbf en Aachen-Rothe Erde en daardoor kon ik niet overstappen in Düren op de trein naar Euskirchen. Op de Volmetalbahn reden alleen LINT 41 in plaats van LINK’s en station Haltern am See ligt ernstig in verbouwing met een van de engste en hoogste loopbruggen die ik ooit heb gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

#kudtleven?

Klinkt wel als wat je ongeveer mag verwachten van de Eurobahn en DB NRW. *bus*
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Suus schreef:Oja, ik was dinsdag in NRW.

Alle treinen van Eurobahn hadden kapotte toiletten. ... Op de Volmetalbahn reden alleen LINT 41 in plaats van LINK’s en station Haltern am See ligt ernstig in verbouwing met een van de engste en hoogste loopbruggen die ik ooit heb gezien.
Dit is de laatste tijd een beetje de standaard in NRW. PESA LINK schijnt alleen nog op de RB 43 & RB 54 te zitten. De andere lijnen rijden met LINT en Talent. Haltern am See ligt er al een half jaar zo bij.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Suus schreef:De RE1 liep tien minuten vertraging op tussen Aachen Hbf en Aachen-Rothe Erde en daardoor kon ik niet overstappen in Düren op de trein naar Euskirchen.
Je had ook met buslijn SB98 kunnen gaan van Düren naar Euskirchen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ik ben gister en eergister zonder problemen én zonder vertraging van en naar Berlijn gekomen *O*

En op de terugweg nog heerlijk liggen snurken ook 8-) :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:
Suus schreef:De RE1 liep tien minuten vertraging op tussen Aachen Hbf en Aachen-Rothe Erde en daardoor kon ik niet overstappen in Düren op de trein naar Euskirchen.
Je had ook met buslijn SB98 kunnen gaan van Düren naar Euskirchen. ;)
Maar die komt niet langs dat zogenaamde nieuwe treinstation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Zugführer »

Groetjes uit de ICE 120 naar Nederland, die nog steeds in het gezellige Köln Hbf staat vanwege "een technische storing aan de trein"
Typisch weer, in de twee weken dat ik door heel Europa heb gereisd was de grootste vertraging tot nu +5 ergens in Polen -o-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Zhenk Joe for zhoosing Deutsche Bahn *O*
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Zugführer »

Als er nou nog wat te kiezen viel :')
Nah vooruit, ik had naar Arnhem of Venlo kunnen boemelen.
Maar we rijden *trein*
En met een beetje geluk is de aanrijding tussen Venlo en Eindhoven inmiddels ook verholpen als wij daar langs moeten.
teun
Berichten: 1510
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door teun »

Dat is inmiddels verholpen dus je hebt zowaar nog geluk *trein*
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Zugführer »

Nou, we zain door een aanraiding met een perzohn zojuist bij Viersen rechtsaf geslagen en rijden nu via Krefeld naar Arnhem waardoor de vertraging op zal lopen tot 75 minuten -o-
Hadden ze dat niet kunnen bedenken toen we een uur stil stonden in Köln? Want we zijn net dus wel in Mönchengladbach gestopt :')
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Ik had maandag ook al zo'n zelfde feestje. Gewijzigde sporen, +40 minuten, aansluiting wacht niet, omgekeerde wagenvolgorde. Volgende trein te laat in München, aansluiting daar ook weer weg. Schade was +120 minuten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Klinkt heel gezellig allemaal. Ik neem vandaag de Duitslandshift van jullie over, hopelijk met wat minder problemen. :mrgreen:

Groeten uit de RE 18, die overigens een functioneel toilet heeft en functionele drietalige omroep. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Welkom bij een nieuwe poging om mijn Eurobahn-bingokaart vol te krijgen, vandaag met de RB61.

We noteren bij vertrek uit Hengelo:
Één defecte deur
Één defect toilet
Één defecte kaartautomaat

De conducteur was zeer vriendelijk, totdat ik de tweede kaartautomaat ook liet crashen door een Niedersachsen-ticket contactloos te betalen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten