Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hans »

Ik zit momenteel in Hamburg. Vanmorgen in de spits (8 uur) naar Miniatur Wunderland gereisd. Geen overvolle U-bahn en bus. Leek me normale bezetting te zijn. Wederom in de spits terug (17:30 uur) en gelijk wat ritjes met U-bahn en bussen gedaan de rest van de avond. Geen problemen ondervonden, zitplaatsen genoeg.

Morgen dagje toeren, ben benieuwd.

Vrijdag terug met een IC naar Dusseldorf en verder RE naar Venlo. Tot aan Kaldenkirchen GRATIS met mijn bahnbonus punten.
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Momenteel in RE4 van Mainz naar Karlsruhe. Best veel reizigers maar genoeg lege zitplaatsen. En een paar minuten vertraging uiteraard.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Ik ben vooral benieuwd naar het weekend, gelijk het Pinksterweekend gaat de lakmoesproef zijn. Ik heb zaterdag een reis gepland van Venlo naar Lemgo - gelukkig met genoeg uitwijkmogelijkheden mocht het te druk zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik verwacht aankomend weekend een puinhoop tussen Koblenz en Mainz, aangezien tussen Bingen en Mainz geen treinen kunnen rijden en zeer beperkt treinen rijden tussen Keulen en Oberwinter. Heb gelukkig voor zondagmiddag een SuperSparpreis voor Mainz - Düsseldorf voor 17 euro op de kop getikt voor een intercity, mag het gepeupel zich allemaal in de nog resterende regionale treinen proppen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Met Pinksteren verwacht men niet al te best weer, dus vermoedelijk wordt het daaropvolgende weekeinde de lakmoesproef. ;)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2850
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Een verslaggever van het tijdschrift "Focus" maakt een proef en reist vandaag van München naar Sylt met het 9-Euro-Ticket. Zijn reis is hier in een liveblog te volgen: https://www.focus.de/panorama/pfingstre ... 40208.html
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Nu in een S-Bahn van Villingen naar Freiburg. Het is behoolijk druk nadat in Donaueschingen gigantisch veel scholieren instapten.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2850
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: do 02 jun 2022, 14:59 Ik verwacht aankomend weekend een puinhoop tussen Koblenz en Mainz, aangezien tussen Bingen en Mainz geen treinen kunnen rijden en zeer beperkt treinen rijden tussen Keulen en Oberwinter. Heb gelukkig voor zondagmiddag een SuperSparpreis voor Mainz - Düsseldorf voor 17 euro op de kop getikt voor een intercity, mag het gepeupel zich allemaal in de nog resterende regionale treinen proppen :mrgreen:
Ik wens je veel plezier. De rechte Rheinstrecke ligt nog tot minstens vanmiddag plat vanwege een bermbrand met beschadigde kabels in Königswinter en op de linke Rheinstrecke zijn werken in Bonn.....
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Tom024 schreef: do 02 jun 2022, 15:04 Met Pinksteren verwacht men niet al te best weer, dus vermoedelijk wordt het daaropvolgende weekeinde de lakmoesproef. ;)
De zaterdag is nog wel de beste dag van de drie. En als er een keer hoosbui overkomt - grote kans dat ik dan in een trein zit.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Om in elk geval een beetje bijtijds aan te komen heb ik mijn schema met 1,5 uur vervroegd resulterend in een lange overstap in Ehv bij gebrek aan een rechtstreekse trein Ht - Vl op de vroege ochtend.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Ik zit in de eerste SB3 van Sittard naar Geilenkirchen. 9-euro ticket wordt goed verkocht bij de chauffeur. De bus zit al half vol bij Süsterseel. Ideaal overigens dat je op de gehele lijn gebruik kan maken van het 9-euro ticket, ook in Nederland.

Edit: In Gangelt stroomt de hele bus vol met 15 wachtenden, lekker druk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Siegen Hbf is het festivalterrein deze ochtend *O*

De propvolle RE9 uit Köln kwam vijf minuten te laat aan, resulterend in een mislukte overstap richting Frankfurt. De aankomende propvolle RE99 uit Giessen ging natuurlijk ook volledig leeg, maar de reizigers konden nergens heen want de RE9 terug naar Aachen werd opgeheven wegens personeelsgebrek :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Chaos op perron 2/3 in Mainz Hbf waar de RE2 naar Koblenz Hbf prop en propvol zit. Niet iedereen kan mee. Er is zelfs een camerateam aanwezig. Zit of beter gezegd sta in een RE4 naar Frankfurt Hbf.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

RE42 net van Viersen naar Duisburg was ook geen aangename ervaring. Zodanig druk dat mensen onderweg zijn achtergebleven. Ook reizigers met fietsen gezien.

Zit nu in de RE6 richting Minden. Dit gaat wel, scheelt dat het een dubbeldekker is.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hans »

en-es schreef: vr 03 jun 2022, 08:54 Nu in een S-Bahn van Villingen naar Freiburg. Het is behoolijk druk nadat in Donaueschingen gigantisch veel scholieren instapten.
Maar dat is dus 'standaard'. Ga het ook meemaken, vanaf 11 juni zit ik 2 weken in Villingen.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hans »

Donderdag een flinke ronde in en om Hamburg gedaan met U-/S-bahn, bus en veerboten. Alles was prima te doen. Zowel in de dal als in de avondspits.
Alleen de X21 van de veerpont naar de S-bahn was erg druk, maar dat was spits en veel forensen. Normale drukte als je het mij vraagt. Maar dat ritje was maar 7 minuten en ik zat als in de eerste in de bus :D

Gisteren vanuit Hamburg terugkomen. Met IC eigenlijk gepland tot Düsseldorf, maar vanwege vertraging in Duisburg uitgestapt.
De RE42 naar Viersen was prima te doen. De RE13 naar Venlo was drama.
1 treinstel, 2 defecte deuren, mensen die niet doorlopen, stampvol, dus staan. En door de drukte lange stops en een gemiste overstap in Venlo.
Wellicht een aantal reizigers ook die eerder op pad zijn gegaan, aangezien de trein van een uur later maar tot Mönchengladbach reed ivm personele problemen (geen NL-bevoegdheid waarschijnlijk).

Veel Duitsers die het pinksterweekend in NL komen toeven dus.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Zit nu in een overvolle gelede 51 van Baesweiler naar Aachen. Niet iedereen kan mee vanaf Sportpark Soers. Ook de bussen rond Übach-Palenberg waren goed gevuld, maar niet overvol.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Hans schreef: za 04 jun 2022, 11:03 De RE13 naar Venlo was drama.
1 treinstel, 2 defecte deuren, mensen die niet doorlopen, stampvol, dus staan. En door de drukte lange stops en een gemiste overstap in Venlo.
Dit klinkt als een standaard Eurobahn ervaring. _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3271
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Gisteren tijdens de late dienst eerste ervaring met de #9eurohölle...
Wat een bende.. alles vertraagd, halteringen in osnabruck van wel 10 minuten... mensen die maar via het spoor verderop het perron weer opklimmen...
Worden nog 3 lange maanden :')
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Er stonden in Hengelo ook best wat mensen op de trein van 17:34 te wachten ja (waaronder zo'n gek met oranje kleding helemaal vooraan op het perron ;) )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

In Aachen Hbf is het nu zo druk op het perron dat de mensen op de trappen moeten wachten. Dus ik ga mooi niet de RE1 nemen, zeker omdat die trein telkens meer vertraging krijgt. Dan maar het rondje omgekeerd, eerst met de SB63 richting Kall.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

In Bielefeld was de overstap de mist in gegaan vanwege de te grote vertraging van de RE6 en nu zit ik in een betrekkelijk kalme RB73.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3271
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

dennistd schreef: za 04 jun 2022, 13:12 (waaronder zo'n gek met oranje kleding helemaal vooraan op het perron ;) )
Verkeerde topic (A)
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik zit nu in RE16 van Siegen naar Essen en niet iedereen kan zitten. :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Afbeelding

Het perron in Giessen om kwart voor twaalf, in afwachting op de RE30 naar Frankfurt. Die uiteraard met 7 stampvolle Dosto-rijtuigen vertrok.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten