Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: zo 18 dec 2022, 09:41 Daar vond ik achteraf ook een downloadbare C283, maar toen was ik al weggestuurd bij het loket :')
Ik bijt wel: wat is een C283? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

ICE105 is een hele ervaring vandaag, en dan ben ik pas bij Frankfurt.

- We zijn ingekort to Karlsruhe.
- Tussen Utrecht en Arnhem reden we via de Betuweroute, wat +40 opleverde.
- De Bordbistro is kapot.
- In Köln bleven we 20 minuten staan vanwege een seinstoring.
- Tussen Siegburg/Bonn en Frankfurt Flughafen liepen er een aantal Zoll-agenten door de trein met een drugshond. Iemand in de wagon heeft z'n wiet in moeten leveren. :N
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door nvdw »

Meltrain schreef: ma 19 dec 2022, 12:47 Ik bijt wel: wat is een C283? (A)
Amai zenne, kan helemaal niemand meer zelf googelen tegenwoordig?

C283 is het formulier Compensatie voor een vertraging van minstens 60 minuten. Online invuldinges of een pdf om te printen en per post op te sturen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Suus schreef: zo 18 dec 2022, 09:41 Daar vond ik achteraf ook een downloadbare C283, maar toen was ik al weggestuurd bij het loket :')
Ik bijt wel: wat is een C283? (A)
Zoals in het eerdere bericht was dat vroeger het papieren formulier om een compensatie voor een vertraging in te dienen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Je verhaal doet me vooral denken aan vrijgeleide A38.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

Da's nou eenmaal eigen aan België: voor mijn inschrijving bij de gemeente zijn bijlagen 8ter en 19 al langsgekomen, natuurlijk in combinatie met een specifiek attest van de universiteit en een bewijsschrift van het ziekenfonds dat eerst fysiek opgestuurd moest worden.

Die C483 zal ik in gedachten houden, alhoewel het voor m'n Student Multi bijna nooit die paar euro waard zal zijn.
請勿靠近車門
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

Chrysa schreef: ma 19 dec 2022, 12:50 ICE105 is een hele ervaring vandaag, en dan ben ik pas bij Frankfurt.

- We zijn ingekort to Karlsruhe.
- Tussen Utrecht en Arnhem reden we via de Betuweroute, wat +40 opleverde.
- De Bordbistro is kapot.
- In Köln bleven we 20 minuten staan vanwege een seinstoring.
- Tussen Siegburg/Bonn en Frankfurt Flughafen liepen er een aantal Zoll-agenten door de trein met een drugshond. Iemand in de wagon heeft z'n wiet in moeten leveren. :N
De inkorting tot Karsruhe is toch gepland vanwege werkzaamheden? Vorige week reden de 105/104 ook niet naar Basel, net zoals deze week. Ben benieuwd welke werkzaamheden overigens.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

In Ardooie (West-Vlaanderen) heeft een trein een vrachtwagen aangereden die was stilgevallen op een overweg. De ravage is enorm:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12/20 ... n-lichter/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Milco »

Zo dan :shock:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Zo, da's inderdaad een enorme ravage zeg. En die chauffeur mag blij zijn dat hij nog net op tijd is weggetrokken, anders had het zomaar anders af kunnen lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

De machinist mag ook wel blij zijn met alleen lichte verwondingen zeg... :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik vraag mij vooral af: heeft nu niemand bedacht om Securail te bellen? Het telefoonnummer zit op de overweg geplakt, die kunnen ervoor zorgen dat het treinverkeer wordt stilgelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Dat moet maar net in je opkomen en we weten niet hoeveel tijd er tussen stranden en trein zat.

Maar inderdaad, daar is in de communicatie nog wel wat te winnen. Net zoals onder ieder artikel over zelfmoord staat dat je 113 moet bellen bij suïcidale gedachten, zou onder ieder artikel over dit soort ongevallen kunnen staan dat je Prorail/Securail moet bellen (nummer op de overweg) of indien je het nummer niet weet 112.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Ik vermoed dat de reflex van veel chauffeurs toch is om het zelf op te lossen. Immers, wie weet krijg je je voertuig nog aan de praat voordat er een trein aankomt, en tijd die je kwijt bent aan het opzoeken en bellen van eenderwelk noodnummer kun je niet besteden aan het repareren en weghalen van je eigen voertuig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Wat mij het meest opvalt is dat er links van de overweg een busje van servicemonteurs lijkt te staan (getuige het grote logo van IVECO op de bestelbus), en dat de omstanders in de zwarte jassen die de chauffeur wegtrekken de monteurs lijken te zijn die proberen de vrachtwagen weer aan de praat te krijgen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

Dat zou bijna suggeren dat de vrachtwagen er al een tijdje stond
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Vanochtend met 100 minuten vertraging aangekomen in Linz. Vertrek uit Nederland was punctueel, maar door problemen bij Vilshofen en de gebruikelijke combineervertraging werd het een stuk later. Ik klaag niet. Op deze manier kwamen we in het licht aan in Oostenrijk en kon ik nog lekker douchen aan boord. Ritje kost zo maar €22,50. Ideaal die Nightjet. Je komt ook altijd leuke mensen tegen in zo een coupé met vreemden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

In Opglabbeek (Limburg, België) is een gelede bus van De Lijn uitgebrand.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12/20 ... udsbergen/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Volgens de SBB was mijn IC1 vanavond korter dan gebruikelijk. Ik ben benieuwd wat ze er normaal op willen zetten dan, want er kwamen gewoon 16 dubbeldeksbakken voorrijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: di 20 dec 2022, 21:47 In Opglabbeek (Limburg, België) is een gelede bus van De Lijn uitgebrand.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12/20 ... udsbergen/
De brand in deze bus zou zijn aangestoken: https://www.hln.be/oudsbergen/twee-jong ... ~a9c91813/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

MTR overweegt delen van haar Zweedse activiteiten te verkopen, om het bloeden te stelpen: de concessies maken enorme verliezen vanwege personeelstekort, en de open access MTRX Stockholm-Göteborg rijdt punctueel maar blijft rode cijfers schrijven. Daarom wil men MTRX in de etalage zetten.

https://jarnvagar-nu.translate.goog/mtr ... r_pto=wapp

Zoals ook in het artikel wordt vermeld: de tijd voor buitenlandse treinavonturen lijkt langzaam ten einde te komen, dus aan wie krijg je dit verkocht?
En zoals Jon Worth opmerkt, via wie ik dit heb gevonden: als men met een goede service op een kansrijke route geen winst kan maken, waar dan wel? Nou is er veel concurrentie op Stockholm-Göteborg, maar het klinkt toch niet heel positief voor nieuwe open access-initiatieven.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Het idee van open access is in theorie een prima methode om concurrentie te stimuleren, maar de valkuil bij de meeste populaire routes waarop open access inmiddels een grote schare aan concurrenten oplevert (Stockholm-Göteborg, maar dichter bij huis bijvoorbeeld Praha-Ostrava of Bratislava-Kosice) is dat de staatsspoorwegen ook een graantje meepikken. Omdat die vaak dankzij overheidssubsidies en het opereren op meer verschillende routes financieel gezien meer vet op de botten hebben, kunnen zij rond of onder het prijsniveau gaan zitten waarop zij die route kostendekkend kunnen exploiteren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Op Stockholm - Göteborg is er misschien nu te veel concurrentie met Flixtrain erbij. Het zou mij niets verbazen als vooral MTRX last heeft van Flixtrain. SJ is doorgaans de duurste optie op dit traject, maar is voor reizigers die moeten overstappen op een andere trein de logische keuze omdat alleen SJ een doorgaand ticket kan verkopen. MTRX richt zich vooral op reizigers tussen Stockholm en Göteborg (en een paar tussenliggende Zweedse provinciesteden) die met hen goedkoper uit zijn dan met SJ. Maar daar is Flixtrain nu behoorlijk onder gaan zitten. Natuurlijk is het comfort dat Flixtrain biedt minder dan MTRX of SJ, maar de prijzen zijn ook wel echt een heel stuk lager.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Vanmiddag/vanavond van Herentals naar Aarschot gewandeld. Om 19:50 in Herentals de IC naar Antwerpen-Centraal genomen. Die heeft bijna een kwartier voor Lier stilgestaan vanwege personen op het spoor bij Mortsel. Uiteindelijk mochten we doorrijden naar Antwerpen-Centraal, waarbij we met +19 aankwamen op Berchem. Daar was het door de personen op het spoor een enorme chaos.

Ik zou een overstap van 16 minuten hebben in Antwerpen, maar omdat de Benelux niet Berchem kon binnenrijden liep de vertraging op tot +14. Bij vertrek op Antwerpen-Centraal was het inmiddels zo’n +18, die is er in ieder geval in Breda niet meer uitgereden.

Toch ben ik blij dat ik de t9267 heb gehaald. De t9271, de laatste trein van Brussel naar Nederland, is niet verder gekomen dan Brussel-Congres door een aanrijding :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten