Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
waldo79
Berichten: 7665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Bij de RE5 tussen Koblenz en Bonn komt het bij meerdere stations voor dat 8 bakken Desiro dubbeldekker niet langs perrons passen. Dat wordt omgeroepen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

En hoe gaat men op de RE5 daarmee om? Immers zijn twee stellen ook te lang voor het perron in Aachen-Schanz en de officiele reden waarom het achterste stel van de RE4 tussen Aachen Hbf. en West altijd zonder passagiers moet rijden is dan ook dat men een of meerdere deuren niet apart kan vergrendelen en dat men niet kan waarborgen dat het rolstoelcoupé van het achterste treinstel altijd aan het perron staat.
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

cassie127 schreef: di 02 mei 2023, 11:42 De 1e klas lijkt de laatste tijd steevast een week van te voren al volledig uitverkocht te zijn. Voornamelijk tot aan Osnabrück.
De meeste IC/ICE-treinen bij Deutsche Bahn hebben bij een 9-delige stam twee tot 2,5 rijtuig/bak gereserveerd voor de Eerste Klas. Dan is slechts 1,5 rijtuig Eerste Klas op een stam van 9 rijtuigen redelijk weinig, zeker gezien de geringe prijsverschillen in de (Super) Sparpreis tussen Eerste en Tweede Klas.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
dennistd
Berichten: 5553
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Verdeling is nu 507/72, bij ICE-L is dat straks 477/85. Wel wat beter dus, al daalt de totale capaciteit wel van 579 naar 562.
dennistd
Berichten: 5553
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

S-Bahn in München zonder binnenverlichting. Bij Karlsplatz een omroep op het perron: Lokführer bitte das Licht anmachen! _O-
waldo79
Berichten: 7665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

ICE11 schreef: di 02 mei 2023, 21:10 En hoe gaat men op de RE5 daarmee om?
Ik zat niet in het achterste stel, dus ik kon het niet vaststellen. Volgens mij werden reizigers met de omroep en via schermen naar de juiste uitgangen van de trein verwezen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

In Berlijn gaat men morgen een vliegtuigbom ontmantelen, tussen Alexanderplatz en Ostbahnhof. :o Mooi symbolisch met Dodenherdenking. :Y
Gamma
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

Bron?
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

De omroep en borden bij de S-Bahn.
iamthedutchdude
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door iamthedutchdude »

Ook wel op de site te vinden.
gpvos
Berichten: 600
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Groeten uit de EC 164 tussen Leoben en Buchs. In de reisplanner staat dat deze trein naar Sargans rijdt en dat roept men ook om in de trein, maar de CTA op Leoben beweerde dat hij naar Zürich zou gaan. De trein bestaat desondanks voornamelijk uit SBB-rijtuigen. De restauratiewagen is wel ÖBB.

In mijn vorige trein, de IC 533 van Wenen naar Lienz, zat ik in een MÁV-START-rijtuig ondanks dat de trein binnen Oostenrijk blijft. De display in het rijtuig dacht dat-'ie in de EC 142 zat ergens in Hongarije, maar op momenten dat-'ie een kaart toonde klopte de locatie weer wel.

Alles rijdt hier wel op tijd. - Edit: dat moet ik natuurlijk niet posten; prompt loopt mijn trein +7 op bij het keren in Selzthal.
Laatst gewijzigd door gpvos op do 04 mei 2023, 12:15, 4 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
en-es
Berichten: 4498
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Volgens sbb.ch moet er in Sargans overgestapt worden. En die IC van Wenen naar Lienz heeft inderdaad ook Hongaarse rijtuigen.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Zijn er hier mensen die al een Deutschlandticket hebben en, zo ja, waar hebben jullie hem gehaald? Ik lees namelijk hier en daar over problemen bij Nederlandse adressen of IBAN-nummers.

En: M7-motorrijtuigen zijn binnen een stuk stiller dan mDDM’s trouwens. De tractie-installatie is echt maar heel ietsjes hoorbaar.
jjasloot
Donateur
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door jjasloot »

mopla, ik ben misschien een letter in mijn postcode vergeten maar ja, toch digitaal.Wel met creditcard ipv incassomachtiging. En om de app te downloaden moest ik een trucje doen, maar je krijgt je ticket ook gewoon in de mail. Voordeel daar is dat je abonnement maximaal 3 maanden kunt pauzeren (tot het einde van de maand)

The Man in Seat 61 raadt VBN uit Bremen aan
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik heb gewoon mijn abonnement bij de BVG gewisseld (met een Duits adres (A) ), maar de nieuwe chipkaart krijg ik mogelijk pas eind juli. :') :') :') Tot die tijd mag ik met mijn (anonieme) chipkaart blijven reizen inclusief de e-mailbevestiging van de wijziging van het abonnement. Hoop dat het goed gaat, heb al wat horrorverhalen gelezen in de Duitse pers over botte conducteurs die daar niet in meegaan. :X
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Ik kreeg ook al wat vreemde blikken op mijn VRR chipkaart met DeutschlandTicket sticker. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

umbusko schreef: wo 03 mei 2023, 17:28 In Berlijn gaat men morgen een vliegtuigbom ontmantelen, tussen Alexanderplatz en Ostbahnhof. :o Mooi symbolisch met Dodenherdenking. :Y
Deze dag kennen wij in Duitsland niet, onze Dodenherdenking is altijd in November!
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ja, dat weet ik. ;) Maar dan mag ik het nog wel mooi symbolisch vinden, toch? (A)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

Stefan schreef: vr 05 mei 2023, 02:26 Ik kreeg ook al wat vreemde blikken op mijn VRR chipkaart met DeutschlandTicket sticker. :')
Maar die opgeplakte sticker ziet er dan ook niet heel professioneel uit. :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

En dan heb ik zo mijn best gedaan om ‘m recht te plakken….
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

Dat zei Dommeniek ook 8-)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Stefan schreef: vr 05 mei 2023, 19:56 En dan heb ik zo mijn best gedaan om ‘m recht te plakken….
Ze hebben je zelf een sticker laten plakken? Zo snap ik de scepsis bij die conducteurs ook wel een beetje. :D
waldo79
Berichten: 7665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Commendatore schreef: do 04 mei 2023, 22:21 Zijn er hier mensen die al een Deutschlandticket hebben en, zo ja, waar hebben jullie hem gehaald? Ik lees namelijk hier en daar over problemen bij Nederlandse adressen of IBAN-nummers.
De website van DB loopt vast op het verifiëren van de automatische incasso. Dan maar op een andere manier bemachtigen ;)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3482
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Hoe zijn de ervaringen eigenlijk van degenen die een 49€-ticket hebben/veel in Duitsland onderweg zijn? Zorgt het nieuwe ticket ook op werkdagen voor meer drukte of wordt het vooral voor toeristische ritten in het weekeinde gebruikt?
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door sirvinniei »

Had geen 49 euro ticket, maar wel gisteren bij Venlo met RE13 de grens overgegaan. De trein was bomvol, wat zelfs leidde tot een cynische sneer op het 49 euro ticket van de conductrice via het omroepsysteem. Vanaf Mönchengladbach was wel alles relatief rustig (lees: met zitplaatsen).
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten