Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

Weer een typische Eurobahn dag op de RE13. Alle ritten vallen uit vanaf Venlo en maar heel weinig SEV bussen. Rond 16:05 een volle gelede bus weg zien rijden en nog bleef er 100 man achter. Zelfs reizigers die vanuit NS met een stickertje dat de treinbinding is opgeheven vanwege een defecte/uitgeballenICE? Die over Venlo gestuurd werden. De Niag/Look lijn 29 reed ook met een overvolle bus weg vanaf Venlo. Net rond 18:30 stond er 150/200 man te wachten op Venlo. Reizigers zijn erg opgefokt want geen enkele informatie vanuit de Eurobahn en reageren dat af op de gewone chauffeurs van Arriva.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Naar Duitsland reizen met de trein is echt roulette tegenwoordig.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Eurobahn meldt op haar website dat vandaag vanaf 15:05 alle treinen vanuit Venlo tot Mönchengladbach of zelfs Düsseldorf vervallen vanwege te weinig personeel.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: za 08 jul 2023, 19:29 Naar Duitsland reizen met de trein is echt roulette tegenwoordig.
Tsja, en dan wil onze politiek ook nog dat de mensen hun auto laten staan en overstappen op het OV.... _O-
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

htm_tram schreef: za 08 jul 2023, 18:49 Weer een typische Eurobahn dag op de RE13. Alle ritten vallen uit vanaf Venlo en maar heel weinig SEV bussen. Rond 16:05 een volle gelede bus weg zien rijden en nog bleef er 100 man achter. Zelfs reizigers die vanuit NS met een stickertje dat de treinbinding is opgeheven vanwege een defecte/uitgeballenICE? Die over Venlo gestuurd werden. De Niag/Look lijn 29 reed ook met een overvolle bus weg vanaf Venlo. Net rond 18:30 stond er 150/200 man te wachten op Venlo. Reizigers zijn erg opgefokt want geen enkele informatie vanuit de Eurobahn en reageren dat af op de gewone chauffeurs van Arriva.
Misschien zoek ik niet goed maar zie vandaag geen enkele uitgevallen ICE van Utrecht naar Düsseldorf.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

Wat zullen de treinreizigers blij zijn geweest met de Benelux vandaag. Vanuit Antwerpen waren vandaag de 9251 t/m 9267 allemaal opgeheven. :s
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

henrivanderweijden schreef: za 08 jul 2023, 20:36
htm_tram schreef: za 08 jul 2023, 18:49 Weer een typische Eurobahn dag op de RE13. Alle ritten vallen uit vanaf Venlo en maar heel weinig SEV bussen. Rond 16:05 een volle gelede bus weg zien rijden en nog bleef er 100 man achter. Zelfs reizigers die vanuit NS met een stickertje dat de treinbinding is opgeheven vanwege een defecte/uitgeballenICE? Die over Venlo gestuurd werden. De Niag/Look lijn 29 reed ook met een overvolle bus weg vanaf Venlo. Net rond 18:30 stond er 150/200 man te wachten op Venlo. Reizigers zijn erg opgefokt want geen enkele informatie vanuit de Eurobahn en reageren dat af op de gewone chauffeurs van Arriva.
Misschien zoek ik niet goed maar zie vandaag geen enkele uitgevallen ICE van Utrecht naar Düsseldorf.
Vandaar mijn ? Ik zag de trein tickets voor een ICE. Datum klopte, treinnummer kan ik me nu zo snel herinneren. Misschien een vertraagde NS trein waardoor ze de ICE niet meer konden halen en daarom een stickertje kregen om van de trein binding af te komen. Wat zouden nog meer geldige redenen kunnen zijn om zo'n stickertje te krijgen?
ICE11 schreef: za 08 jul 2023, 19:29 Eurobahn meldt op haar website dat vandaag vanaf 15:05 alle treinen vanuit Venlo tot Mönchengladbach of zelfs Düsseldorf vervallen vanwege te weinig personeel.
Hartstikke leuk maar komen ze dat ook nog persoonlijk vertellen aan de reiziger in Venlo? Geen idee of er ook een Duitstalige omroep is op het perron van Venlo.

Ik snap dat iemand die zich op het laatst ziek meld je geen vervanger kan regelen en zeker met het personeelstekort. Maar hoe kun je in godsnaam wel mensen van Duitsland naar Venlo vervoeren in de ochtend wetende dat er na 14:05 niks meer terug rijdt of in het gunstigste geval als 1 van de ziekmeldingen er niet was er misschien 2 of 3 ritten gereden zouden worden. Er waren genoeg boze Duitsers die aangaven dat als Eurobahn in de ochtend had gemeld dat er al een aantal ritten zouden uitvallen ze niet naar Nederland zouden zijn gegaan. (of alle "late'' diensten moeten zich op een laat tijdstip ziek gemeld hebben.)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Vandaag (zondag) en morgen rijdt de RE13 alleen tussen Venlo en Mönchengladbach, tussen Mönchengladbach en Düsseldorf vervalt de hele lijn.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Maar daar heb je nog de S8 en de RE4 als alternatief.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Correct, en er is geïnformeerd bij DB, en die lijnen zouden zonder beperkingen moeten rijden. Daarom is voor deze oplossing gekozen
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

htm_tram schreef: zo 09 jul 2023, 00:44 Hartstikke leuk maar komen ze dat ook nog persoonlijk vertellen aan de reiziger in Venlo? Geen idee of er ook een Duitstalige omroep is op het perron van Venlo.
Heb dat een aantal keren meegemaakt. Dat je pas in Venlo erachter komt dat de trein weer niet rijdt. En dat er maar één bus voorhanden is voor SEV. En communicatie? Wat is dat? De reiziger moet het toch maar lekker zelf uitzoeken? Kijk maar op de app!
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Als er al wat in de app staat… :') Je bent tegenwoordig nog zekerder bij Russisch roulette… het is echt bizar dat tegen dit soort dingen echt niet gehandhaafd (door wie dan ook) kan worden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

Groetjes uit de 9231, die eerder maar langzaam vol liep, maar nu op Antwerpen-Centraal compleet is volgestroomd, met volop staanplaatsen in het gangpad. Ben ik eens even blij dat ik op Zaventem al ben ingestapt.
請勿靠近車門
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Reizen met de internationale trein is zo relaxed en ontspannen zeggen ze wel eens :trein:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

☠️ _O-
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De TER van Paris Nord naar Saint-Quentin van 16:34 rijdt met de kleinst mogelijke compositie van Régio2N-7. Om 16:05 begon een enorm veiligheidstheater, want iemand had een rugzak in de binnenkomende trein laten liggen. Die moest eerst door een hond geïnspecteerd worden. Ondertussen meldde zich een enorme groep kinderen van een vakantieclub die ook meewilde. Om 16:20 werd de trein dan vrijgegeven voor reizigers, waarna een stormloop op de trein ontstond. Vervolgens moest een benedenverdieping ontruimd worden om alle kinderen te herbergen, maar de groep kinderen was te groot voor de coupé, dus die zijn nu ook op andere plekken in de trein gezet. Vier minuten voor vertrektijd begon de conducteur met het aanbieden van excuses voor de condities waarin we vervoerd zouden worden, gevolgd door een mededeling dat verdere reizigers niet welkom zouden zijn aan boord. De trein vertrok daarom enige minuten eerder… Kortom: chaos :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Dan hoop ik wel dat er geen gat van een paar uur is tot de volgende trein.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Cas schreef: zo 09 jul 2023, 11:47 Groetjes uit de 9231, die eerder maar langzaam vol liep, maar nu op Antwerpen-Centraal compleet is volgestroomd, met volop staanplaatsen in het gangpad. Ben ik eens even blij dat ik op Zaventem al ben ingestapt.
Ben vorige maand al op Berchem overgestapt toen ik vanuit Lille kwam. Leek me wel zo verstandig :X
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Ik ga niet vaak naar België maar vanwege die chaos zomers in de IC Brussel kies ik of de Thalys , reserveringsplicht dus geen staanplaatsen, verder zeker niet mijn favoriete trein, of ik ga via Rsd met het stoppertje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Commendatore schreef:Dan hoop ik wel dat er geen gat van een paar uur is tot de volgende trein.
De voorgaande trein was 4 uur daarvoor, de volgende trein 2 uur later.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

Over de terugreis vanuit Leuven heb ik dan weer niets te melden vandaag; gewoon alles strak op tijd. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef: wo 05 jul 2023, 14:38
dennistd schreef: wo 05 jul 2023, 13:44
en-es schreef: wo 05 jul 2023, 11:49 Je kan een stoel kiezen bij je booking maar dat pakt ook niet altijd goed uit.
Prima te plannen met deze PDF toch? https://www.seat61.com/reference/trains ... n.pdf?dl=0
Gebruik ik ook standaard als ik Eurotartickets boek. Deze pdf komt ook niet overeen met wat je op de website bij het boeken ziet, maar klopt wel aardig.
Waar kun je dan een zitplaats kiezen? Wij hebben die knop niet gezien en zitten volgens de link van seat61 dus tegen een wand aan te kijken... :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Op de Eurostar website krijg je een zitplaats aangewezen maar die kan je daarna veranderen.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Suus schreef: zo 09 jul 2023, 20:10
Commendatore schreef:Dan hoop ik wel dat er geen gat van een paar uur is tot de volgende trein.
De voorgaande trein was 4 uur daarvoor, de volgende trein 2 uur later.
Dat schiet ook echt weer niet op he.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: zo 09 jul 2023, 16:39 De TER van Paris Nord naar Saint-Quentin van 16:34 rijdt met de kleinst mogelijke compositie van Régio2N-7.
Dat is toch niet het kleinst mogelijk? Ik had hem 4 uur ervoor en dat waren slechts 5 bakken 2NNG. Daar was plek zat trouwens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten