Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Suus schreef: zo 09 jul 2023, 20:10
Commendatore schreef:Dan hoop ik wel dat er geen gat van een paar uur is tot de volgende trein.
De voorgaande trein was 4 uur daarvoor, de volgende trein 2 uur later.
Volgens HAFAS rijdt er 45 later een snellere TER die 20 minuten na de voorgaande aankomt. Die stopt dan wel niet overal, maar voor die stations heb je ook een andere halfuursdienst.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Vanwege drukte van de Eurocity's Berlijn - Praag rijden er versterkingsbussen rechtstreeks tussen die twee plaatsen. Geen idee of dat in voorgaande jaren ook zo werd gedaan.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

:shock:

Het geeft wel de incompetentie aan, want er ontbreken zowel vroege als late verbindingen. Er zijn er nu 6 per dag, maar er is dus duidelijk behoefte aan meer.

Overigens heb ik een plek gereserveerd voor volgende maand, dus ik ga niet per bus. :6
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:
Suus schreef: zo 09 jul 2023, 16:39 De TER van Paris Nord naar Saint-Quentin van 16:34 rijdt met de kleinst mogelijke compositie van Régio2N-7.
Dat is toch niet het kleinst mogelijk? Ik had hem 4 uur ervoor en dat waren slechts 5 bakken 2NNG. Daar was plek zat trouwens.
Een TER 2N NG met vijf bakken heeft 570 zitplaatsen, een Régio2N van zeven bakken 437, omdat slechts 3 van de 7 bakken dubbeldeks zijn, en zelfs de 2+3 opstelling kan dat niet oplossen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Tom024 schreef: ma 10 jul 2023, 13:14 Vanwege drukte van de Eurocity's Berlijn - Praag rijden er versterkingsbussen rechtstreeks tussen die twee plaatsen. Geen idee of dat in voorgaande jaren ook zo werd gedaan.
Als die bussen, behoudens chauffeurswissel non-stop rijden, kan het wel eens competitief zijn qua reistijd. Comfort is wel minder.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Chauffeurswissels lijken me niet noodzakelijk met een reistijd van minder dan vier uur.
Het zou me niet verbazen als de bussen sneller zijn dan de trein, mits er geen files staan. Parallel aan de Elbe en op de Dresdner Bahn gaat het ook niet echt vlot. Maargoed, dan heb je geen knoedels en palacinka. (A)
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Ik heb de exacte reistijd niet zo op het oog.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De 9263 van Brussel-Zuid naar Nederland ging gisteren uitstekend, tot voorbij Mechelen. Na Mechelen ging het traag wegens spoorlopers bij Antwerpen. Tussen Duffel en Kontich-Lint ging de trein van spoorlijn 25 naar spoorlijn 27, vervolgens na Mortsel-Liersesteenweg naar lijn 27A. De trein stopte op Antwerpen-Berchem op spoor 4 en zou Antwerpen-Centraal overslaan. De trein is daarna via de ringlijn naar de HSL gereden. In Noorderkempen kwamen we aan met +20 en viel de trein in storing, reset duurde een half uur. Ondertussen werden we door de Thalys ingehaald die bijna drie kwartier op Antwerpen-Berchem geblokkeerd had gestaan. Daarna ging het heel langzaam weg bij Noorderkempen en uiteindelijk kwamen we met +57 aan in Breda. Daar hebben we de volgende trein uit Brussel binnen zien komen, maar we mochten voor die trein en voor de 1100 naar Rotterdam weg. Op de HSL is er nog een paar minuten vanaf gereden en uiteindelijk stond ik met +55 op Rotterdam Centraal :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Trein 9228 richting België: is het tegenwoordig normaal dat de achterste loc met de stroomafnemers neer meegesleept wordt? (Dit viel me op in een bocht.)
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jultar »

Nee. Daar zal wel iets mis mee zijn geweest.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3269
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

eurobahn krijgt nog een verlenging van 2 netten toegekend.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Ostwestfalen-Lippe-Netz
(OWL)
RB 71, RB 73 (seit 2000)
RB 67, RE 82 (seit 2013, alle vier Linien bis 2025) 2,2 Mio.
Zug-km / Jahr 24 Talent
(3-Teiler)

Hellweg-Netz
(HWN)
RB 50, RB 59, RB 69, RB 89
(seit 2008, Vertragsverl. 2018 bis 2030) 5,5 Mio.
Zug-km / Jahr 25 Flirt1 (4-Teiler)
5 FLIRT3 (5-Teiler)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Als gevolg van hevig noodweer rijdt sinds dinsdagavond bij de S-Bahn München alleen de S1 zonder beperking. S4 en S20 rijden tot nu toe helemaal niet, overige lijnen zijn buiten de stad München ingekort. Prognose is dat de laatste beperkingen pas zaterdag zijn verholpen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

marvinkok schreef: do 13 jul 2023, 12:44 eurobahn krijgt nog een verlenging van 2 netten toegekend.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.
Krijgen ze er ook nog personeel bij? (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ThatPCDude »

De afgelopen dagen alle uithoeken van Luxemburg per trein (en bus!) verkend te hebben viel ons 1 ding heel erg op: vertragingen zijn aan de orde van de dag! Nagenoeg alle treinen die wij sinds maandag genomen hebben, hadden één of meerdere minuten vertraging (idem dito voor de bussen). Daarentegen was het uitzicht wel adembenemend en hebben we alles gezien aan spoor van Wiltz totaan Volmerange-les-Mines :)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

marvinkok schreef: do 13 jul 2023, 12:44 eurobahn krijgt nog een verlenging van 2 netten toegekend.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.
dennistd schreef: do 13 jul 2023, 12:57 Ostwestfalen-Lippe-Netz
(OWL)
RB 71, RB 73 (seit 2000)
RB 67, RE 82 (seit 2013, alle vier Linien bis 2025) 2,2 Mio.
Zug-km / Jahr 24 Talent
(3-Teiler)

Hellweg-Netz
(HWN)
RB 50, RB 59, RB 69, RB 89
(seit 2008, Vertragsverl. 2018 bis 2030) 5,5 Mio.
Zug-km / Jahr 25 Flirt1 (4-Teiler)
5 FLIRT3 (5-Teiler)
Hè bah, nog langer Eurobahn op het spoor :| , had gehoopt dat DB Regio, Start Deutschland of VIAS deze lijnen zou overnemen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3269
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

htm_tram schreef: do 13 jul 2023, 17:52
marvinkok schreef: do 13 jul 2023, 12:44 eurobahn krijgt nog een verlenging van 2 netten toegekend.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.
Krijgen ze er ook nog personeel bij? (A)
Net zoveel als de andere maatschappijen :Y
Personeel blijft Duitslandbreed een probleem... Al lijkt het er wel beter uit te zien.
henrivanderweijden
Berichten: 738
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Nitein-Repart schreef: do 13 jul 2023, 19:43
marvinkok schreef: do 13 jul 2023, 12:44 eurobahn krijgt nog een verlenging van 2 netten toegekend.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.
dennistd schreef: do 13 jul 2023, 12:57 Ostwestfalen-Lippe-Netz
(OWL)
RB 71, RB 73 (seit 2000)
RB 67, RE 82 (seit 2013, alle vier Linien bis 2025) 2,2 Mio.
Zug-km / Jahr 24 Talent
(3-Teiler)

Hellweg-Netz
(HWN)
RB 50, RB 59, RB 69, RB 89
(seit 2008, Vertragsverl. 2018 bis 2030) 5,5 Mio.
Zug-km / Jahr 25 Flirt1 (4-Teiler)
5 FLIRT3 (5-Teiler)
Hè bah, nog langer Eurobahn op het spoor :| , had gehoopt dat DB Regio, Start Deutschland of VIAS deze lijnen zou overnemen.
Wat is er mis met Eurobahn tov de door jou genoemde maatschappijen?
Ik vind bv de dienstuitvoering van VIAS op de RE19 beduidend slechter dan toen Abellio er reed.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Weer een pareltje van de Deutsche Bahn: Ter gelegenheid van hun einddiploma was een schoolklas op reis naar Utrecht gegaan. Op de terugweg naar Berlin wilden ze in Duisburg overstappen op de Flixtrain, maar dat mislukte omdat er een foute vertrekspoor getoond werd. De volgende Flixtrain reed niet, zodat na discussies tussen de leraren en het DB-personeel de klas vier uren later uiteindelijk de toestemming kreeg om met een ICE naar Berlin te reizen. Aan boord van deze trein was de conducteur echter niet op de hoogte gesteld en dus kreeg iedere scholier een boete, in totaal voor de hele klas meer dan 9.000 Euro en de conducteur vraagde ook nog de politie om bij aankomst in Berlin op het perron aanwezig te zijn. Een woordvoerder van de DB heeft later bekrachtigd dat men "coulance" zou tonen en de boete vervalt:

https://www.morgenpost.de/article238948 ... ahrer.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Uit een andere bron blijkt dat de leraren ook niet echt coöperatief waren. Zoals altijd zitten er ook aan dit verhaal twee kanten.

https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2 ... trafe.html
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Met zo'n groep kan je toch beter een bus met chauffeur huren. Met een hele grote groep reizen in onbetrouwbare treinen is een uitdaging.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ze hebben het zichzelf wel lastig gemaakt door een verbinding te kiezen met ICE + Flixtrain. Met een groep zou ik toch eerder kiezen voor een reis via Amersfoort met de ICB en een ruime aansluiting, of op zijn minst voor een doorgaand DB-kaartje. Maar goed, dat neemt niet weg dat ze ook alleen Duisburg-Berlin hadden kunnen willen reizen en dat dan precies hetzelfde was gebeurd.
henrivanderweijden
Berichten: 738
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

ICB rijdt niet in NL deze week ivm werkzaamheden Almelo.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door hauptbahnhof »

Zullen eventuele kosten ook niet meegespeeld hebben?
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Vast en zeker. Maar een overstap op een Flixtrain? Dat is een groot risico. Wat als je hem door vertraging mist? Hetzelfde als nu, maar dan zónder poot om op te staan. Je kunt bij DB kaarten voor groepen kopen; dat is echt de enige manier waarop ik zoiets zou regelen. Wel via Duisburg dan inderdaad; goed punt dat de ICB niet rijdt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten