Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

maurits-07 schreef: zo 30 jul 2023, 15:52 Weet er iemand welke ICE's over de nieuwe SFS Wendlingen - Ulm rijden? Of waar je dit kunt zien, of is het gewoon goed naar de rijtijden kijken?
Zo uit mijn hoofd gaat het over de SFS in ±45 minuten, over de oude route duurt het een uur.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Het kon ook niet goed blijven gaan… een aanrijding bij Hamm-Heessen, gelukkig niet met ons. Dus we zijn nu met +52 uit Hamm vertrokken, de verkeerde kant op, worden nu omgeleid en slaan Bielefeld over.

Ik kan nu wel een nieuw stuk spoor afstrepen. Het traject via Paderborn kende ik nog niet.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Onderweg richting Berlijn neem ik aan? Waar ga je nu langs dan, via de route van de S5 over Hameln, of alsnog richting Herford?
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Als Umbusko in ICE951 zit, dan wordt een aankomst in Hannover Hbf voorzien met een vertraging van 120 minuten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

We komen net door Steinheim (Westf), dus het wordt via Hameln. Ik zit overigens in ICE 955.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Ik had het treinnummer verkeerd afgelezen in DB Navigator (A)
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door baladid »

Ik had op een reis van Krefeld naar Siegburg ook nog last van deze storing. RE1 van Duisburg richting Keulen reed met veel vertraging, dus in Krefeld maar het SEV van de RE7 naar Neuss gepakt. Daar reed de RE7 niet omdat de tegentrein Rheine-Münster-Hamm-Keulen-Neuss heel veel vertraging had vanwege de problemen bij Hamm. Door hard rennen (En dat geintje in hoge hakken, had een beetje princess-like outfit omdat ik vandaag in de biscoop (en dat was niet voor Oppenheimer ;) ) was) nog een vertraagde RE 5 (die vanwege werkzaamheden op het moment in Neuss en Dormagen stopt maar wel Leverkusen en alle Keulse stations behalve Süd overslaat) kunnen halen die me naar Dormagen bracht, waar de treindienstleiding de S11 aan de kant gezet had om de RE5 (te laten inhalen. Dus hup die S11 in, naar Köln Hbf en daar door de tunnel om de RE9 te pakken naar Siegburg.

Zonder werkzaamheden en vertragingen in Krefeld-Siegburg een rit met een cross-platform overstap in Keulen. ;)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Met +158 vertrokken uit Hannover. Waar we overigens ingehaald zijn door de ICE 957/947 van twee uur later. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

umbusko schreef: zo 30 jul 2023, 20:08 worden nu omgeleid en slaan Bielefeld over.
Scheelt dat Bielefeld niet bestaat, dus veel mensen had men er toch niet opgepikt. 🙃
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Bij het uitstappen had DB nog een leuke verrassing in petto: één uitstapdeur bij de fietsenafdeling was defect. Dus deden ze nog even een last-minute spoorwijziging naar precies die kant, zodat ik met mijn fiets nog een heel rijtuig door mocht. :')

Maar goed, wel vriendelijk personeel, bij de omleiding werd er water klaargezet in de bistro en men heeft ons er niet onderweg uitgegooid met fiets en al, dus al met al viel het toch nog wel mee. Al duurde het wel erg lang zo.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Die 150 euro die mijn vriend en ik moesten betalen voor een taxi van Hengelo naar Deventer vorige week, daar kunnen we naar fluiten.
Eurobahn heeft teruggemaild, volgens de voorwaarden hebben we geen recht op restitutie als we onze bestemming nog met openbaar vervoer kunnen bereiken. Een dure taxi die we zonder hen nooit hoefden te betalen valt blijkbaar ook onder openbaar vervoer. Dat is wel echt het meest absurde "we doen er alles aan om onze reizigers vooral niet tegemoet te komen" dat ik heb gehoord tot nu toe na al die honderden euro's die ik al in de taxibranche heb moeten steken...
We kregen wel een doorverwijzing naar een Fahrgastrechte-organisatie in Frankfurt waar we nog wat mee gaan doen.
Ik doe ook maar wat
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Reiziger Delft »

Misschien kan je proberen nog een mailtje naar de Provincie Overijssel te sturen? Ze zijn 1 van de concessieverleners van de Eurobahn.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Ardan schreef: wo 02 aug 2023, 10:40 Die 150 euro die mijn vriend en ik moesten betalen voor een taxi van Hengelo naar Deventer vorige week, daar kunnen we naar fluiten.
Eurobahn heeft teruggemaild, volgens de voorwaarden hebben we geen recht op restitutie als we onze bestemming nog met openbaar vervoer kunnen bereiken. Een dure taxi die we zonder hen nooit hoefden te betalen valt blijkbaar ook onder openbaar vervoer. Dat is wel echt het meest absurde "we doen er alles aan om onze reizigers vooral niet tegemoet te komen" dat ik heb gehoord tot nu toe na al die honderden euro's die ik al in de taxibranche heb moeten steken...
We kregen wel een doorverwijzing naar een Fahrgastrechte-organisatie in Frankfurt waar we nog wat mee gaan doen.
En mocht dat niets opleveren zou je het nog eens via deze advocaat kunnen proberen, die heeft al heel vaak DB en andere vervoersmaatschappijen veroordeeld gekregen bij de rechter. Geen idee wat zoiets kost en of het ook op no-cure-no-pay-basis kan. Hij heeft iig een gratis eerste advies
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Ardan schreef: wo 02 aug 2023, 10:40 Die 150 euro die mijn vriend en ik moesten betalen voor een taxi van Hengelo naar Deventer vorige week, daar kunnen we naar fluiten.
Eurobahn heeft teruggemaild, volgens de voorwaarden hebben we geen recht op restitutie als we onze bestemming nog met openbaar vervoer kunnen bereiken. Een dure taxi die we zonder hen nooit hoefden te betalen valt blijkbaar ook onder openbaar vervoer. Dat is wel echt het meest absurde "we doen er alles aan om onze reizigers vooral niet tegemoet te komen" dat ik heb gehoord tot nu toe na al die honderden euro's die ik al in de taxibranche heb moeten steken...
We kregen wel een doorverwijzing naar een Fahrgastrechte-organisatie in Frankfurt waar we nog wat mee gaan doen.
Dat is wel heel bizar.... Taxi is toch geen openbare vervoer....
Jammer dat je ook geen Keolis personeel bent tegengekomen in Hengelo, die hadden via de regiecentrale misschien nog wat kunnen regelen....
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Staat er letterlijk in hun antwoord dat ze vinden dat die taxi onder openbaar vervoer valt of is het wellicht een misverstand en is eurobahn (om wat voor reden dan ook) in de veronderstelling dat jullie toch nog ergens ov hadden kunnen nemen?
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

ICE 1157 is vandaag punctueel in Berlin hbf aangekomen. De nonstop rit Köln hbf - Spandau was ook echt nonstop. DB kan t wel!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Ik zie net op Instagram een advertentie van Glimble (de app van Arriva die zij in de markt zetten als mobiliteitsapp) dat je ook daar het Deutschlandticket kan aanschaffen en betalen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Daarmee krijgt de Glimble wel meer waarde als app.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Ik zie net op Instagram een advertentie van Glimble (de app van Arriva die zij in de markt zetten als mobiliteitsapp) dat je ook daar het Deutschlandticket kan aanschaffen en betalen.
Nergens te vinden in de app.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Als ik de app open, zie ik staan:

Nieuw: reisbundels
Reis onbeperkt in de regio

en daarnaast een knop "koop nu". Staat het daar niet tussen?

Als ik die knop aanklik, of na het plannen van een reis "ticket kopen" aanklik, krijg ik eerst een halve minuut een draaiend cirkeltje te zien en daarna ben ik weer terug waar ik was. :') (Misschien omdat ik in Duitsland ben? Al lijkt me dat niet zo praktisch als dat de reden zou zijn.)
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door iamthedutchdude »

Even gekeken: daar staat het Deutschlandticket niet onder.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Met Eurostar 9145 aangekomen in Londen met bijna 10 minuten vertraging. Ik zag nog een oldskool Eurostar treinstel die naar Parijs ging. Mijn metro van de Metropolitan Line stroomde vol met jongelui die allemaal een lanyard met pasje droegen. De meesten hadden ook een tasje van The British Museum.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

Suus schreef: vr 04 aug 2023, 16:15
ArrivaBas schreef:Ik zie net op Instagram een advertentie van Glimble (de app van Arriva die zij in de markt zetten als mobiliteitsapp) dat je ook daar het Deutschlandticket kan aanschaffen en betalen.
Nergens te vinden in de app.
Glimble heeft daar een aparte app voor. Zoek maar op Duitslandticket in de Google playstore of die appelstore van de eifoon.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Omdat vanuit Duitsland komende langeafstandstreinen zo vaak te laat zijn heeft SBB maatregelen genomen en er mogen - behalve nachttreinen - maar nog vier treinen per dag verder het land in dan Basel SBB. Dat zijn ICE 79, ICE 271, EC 9 en EC 151. Volgens een persbericht zijn de treinen in de laatste weken nog onbetrouwbarer geworden omdat treinen welke via Frankfurt en Mannheim rijden door een beschadigde brug een andere route moeten nemen.

https://www.fr.de/panorama/basel-endsta ... 42499.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten