Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Timon91 »

Wat is er aan de hand met het materieel van de RE19? Ik zie elke dag een storing voorbijkomen die "de rest van de dag" duurt en waardoor er SEV rijdt tussen Arnhem en Emmerich. Zijn de nederlandsdraaiende schroefjes losgetrild en kwijtgeraakt op de hobbelige Schienen van het Ruhrgebiet ofzo?
Mijn Flickr account.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Gepland onderhoud en geen reservepark aan treinen wat geschikt is voor Nederland.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

ICE373 zit in de 1e klas vol, dus nu worden mensen naar de 2e klasse geleid waar volgens de omroep nog 200 plaatsen vrij zijn. Dat is ook voor het eerst dat ik het andersom meemaak.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

In dat verband is het nog wel interessant dat je met een (Super) Sparpreis 1e klas officieel niet in de 2de klas mag reizen. :') :') :') (Tenzij de 1e klas volledig ontbreekt.) Zie bijvoorbeeld hier. Met een Flexpreis of een Interrail mag dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Opnieuw een dieptepunt: Maar 58,6% van alle DB-langeafstandstreinen waren in oktober op tijd (lees: hadden minder dan 6 minuten vertraging en als een trein helemaal vervalt wordt hij ook niet in de statistiek opgenomen).
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Chrysa schreef: wo 08 nov 2023, 18:37 ICE373 zit in de 1e klas vol, dus nu worden mensen naar de 2e klasse geleid waar volgens de omroep nog 200 plaatsen vrij zijn. Dat is ook voor het eerst dat ik het andersom meemaak.
Ik heb voor half december een tripje naar Kopenhagen gepland staan en de eerste klasse op de geplande treinen richting/vanuit Denemarken was daar ook al aardig volgereserveerd, maar dat komt denk ik ook vooral door één rijtuig eerste klasse, versus zes voor de tweede.

(Ik hoop wel dat DB en GDL dan een beetje rustig aan doen trouwens.)
RobertT
Berichten: 586
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

Vandaag in België geweest.En zowaar kwam ik nog klassiekjes tegen.In Ath stond er 1 voor de spitstrein naar Mons(1639) en ook de spitstrein naar Geraardsbergen(1636 met +16)was een klassiekje(de 991)
Op het opstelspoor naast het perron stond er ook nog 1.
Overigens veel vertragingen rond Kortrijk,een aantal treinen van/naar Lille werd als losse pendel gereden of zelfs opgeheven.Hierdoor werden een aantal IC's naar Antwerpen te kort gereden(2 stellen)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

In Antwerpen zijn de PCC-tremmetjes nog aan de orde van de dag op het netwerk.

'Oh daar komt er weer een. Ik wil even een foto maken schat, nu er geen ander verkeer of mensen zijn. Wacht eens?'
Hmm er komt wel een fietser van achter. Ach, de tram is toch sneller hier. Bijna, bijna... heel even wachten... YES! NU!
Spoiler: show
Kak. :|
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Lijn 7 zowaar, is al dat gegraaf in de straten eindelijk afgerond?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Blijkbaar. Op dit moment hebben ze de hele lus van lijn 11 naar de Melkmarkt gesloopt. Door werkzaamheden waar niks van te zien zijn, de lus is weg en asfalt erop. Schijnt wel terug te komen.
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Gisteren ging mijn treinreis van Boston naar New York niet volgens plan. Bij Groton stond trein 87 drie-en-een-half uur stil vanwege een spoor-inspectie op een nabij gelegen brug. Vervolgens een half uur stilstand in Old Saybrook. Plus weer een stilstand na New Rochelle. Uiteindelijk met bijna 5 uur vertraging in New York Penn aangekomen. Overigens heeft het Penn station een nieuwe stationshal voor de Amtrak treinen, de zgn Moynihan Train Hall. De oude hal is ook nog in gebruik.het
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Maar goed dat ik RUIM op tijd de Reisplanner-check deed. In tegenstelling tot vanochtend valt nu wéér de helft van de ritten op de RB61 uit. Er ging er nog wel een een uur later dan ik voor mezelf gepland had, maar had niet zo zin in laat thuiskomen plus risico met een 7-minuten overstap in Herford onderweg. Dan maar een uurtje vroeger naar huis..
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Er is net een staking bij de Deutsche Bahn aangekondigd van morgenavond 22:00 uur t/m donderdag. Zeer vervelend, want ik wilde nou net op donderdag reizen. -0- Nu moet ik proberen morgenmiddag te vertrekken of hopen dat vrijdagochtend weer dingen rijden.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Ardan schreef: di 14 nov 2023, 18:18 Maar goed dat ik RUIM op tijd de Reisplanner-check deed. In tegenstelling tot vanochtend valt nu wéér de helft van de ritten op de RB61 uit. Er ging er nog wel een een uur later dan ik voor mezelf gepland had, maar had niet zo zin in laat thuiskomen plus risico met een 7-minuten overstap in Herford onderweg. Dan maar een uurtje vroeger naar huis..
Hier hetzelfde probleem, heb de auto in Oldenzaal staan maar laat me ophalen in Salzbergen....
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

umbusko schreef: di 14 nov 2023, 19:18 Er is net een staking bij de Deutsche Bahn aangekondigd van morgenavond 22:00 uur t/m donderdag. Zeer vervelend, want ik wilde nou net op donderdag reizen. -0- Nu moet ik proberen morgenmiddag te vertrekken of hopen dat vrijdagochtend weer dingen rijden.
Ik zou donderdag t/m zaterdag naar Frankfurt(M) gaan. Maar eens kijken wat er donderdag rijdt, hotel is niet te annuleren :(
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Het gaat, als ik ČD mag geloven, om een staking van machinisten (GDL) die op donderdag tot 18:00 uur duurt. Mogelijk rijdt er dus toch nog het een en ander.

Even in de gaten houden: ik moet zelf naar Praag, maar men verwacht daar vrijdagochtend ook nog uitval. Op donderdag verwacht men deels treinen vanaf Dresden, deels vanaf Děčín te rijden, maar of ik in Dresden kom is natuurlijk maar zeer de vraag. Alternatief is de trein van 17:00 uur morgenmiddag, als die rijdt, maar daar moet ik me wel voor haasten…
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Ik heb het idee dat eurobahn ook een tekort heeft aan stellen die Nederland in mogen, de trein rijdt altijd tot Herford, waar er een ander ex-WFB treintje klaarstaat die naar Bielefeld pendelt en de trein uit Hengelo ook afwacht (dat rijdt de hele dag natuurlijk al met vertraging). Dat spaart toch weer een Flirt3 uit..
Ik doe ook maar wat
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

umbusko schreef: di 14 nov 2023, 19:18 Er is net een staking bij de Deutsche Bahn aangekondigd van morgenavond 22:00 uur t/m donderdag. Zeer vervelend, want ik wilde nou net op donderdag reizen. -0- Nu moet ik proberen morgenmiddag te vertrekken of hopen dat vrijdagochtend weer dingen rijden.
Inhoudelijk begrijp ik de GDL wel, maar qua tactiek kan ik hier toch wat minder sympathie voor opbrengen. Dit wordt echt veel te kort van tevoren definitief aangekondigd gezien de impact op reizigers.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

De impact op de reizigers heeft de GDL nog altijd koud gelaten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

De discussie is dan ook tussen de GDL en de DB, reizigers tevreden houden is de taak van DB. Het is in een onderhandeling dan ook aan de DB om ervoor te zorgen dat er snel een goed resultaat komt en er geen staking uitgeroepen wordt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Reiziger Delft »

Dan nog is het absurd dat deze staking een dag van tevoren wordt aangekondigd. Veel mensen zijn afhankelijk van de trein; die hebben geen tijd gehad om een alternatief te regelen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: wo 15 nov 2023, 07:59 Het is in een onderhandeling dan ook aan de DB om ervoor te zorgen dat er snel een goed resultaat komt en er geen staking uitgeroepen wordt.
De DB heeft al een loonsverhoging van 11% aangeboden, dus iets waarvan vele werknemers hooguit van kunnen dromen. Maar dat is volgens de GDL blijkbaar niet genoeg.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Daarbij ging het wel om elf procent over drie jaar verspreid, naar wat ik begreep.

Ik heb de indruk dat ook DB de publieke opinie flink aan het bespelen was hiermee. Beide partijen hebben boter op het hoofd.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Beide partijen benadrukken graag hoe onredelijk de tegenpartij is. De reiziger is in ieder geval de klos.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Vanmiddag stond er bij mijn Supersparpreis in de DB app bij een ICE "Alle Nahverkehrsfahrkarten werden anerkannt.". DB had denk ik ook door dat het niet helemaal juist was, en heeft er nu "Alle Nahverkehrsfahrkarten werden zwischen Hamburg <> Kiel anerkannt." van gemaakt (A)

Van 17 tot 26 november kan je met alle geldige regionale vervoersbewijzen de IC/ICE-treinen tussen Hamburg Hbf en Kiel Hbf gebruiken vanwege werkzaamheden aan het spoor bij Kiel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten