Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Heb zo de indruk dat er enig sarcasme langs je heen gaat.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

PHS schreef: zo 17 dec 2023, 18:52 Dat is werkelijk wat niemand hier zegt.
Maar m'n beste PHS toch! Ik zei helemaal niet dat iemand hier dat zei, ik zei alleen dat die gedachte me amuseerde. Dat is nog wel toegestaan, toch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

En nu heeft een overgrote meerderheid van de leden van de GDL - zoals te verwachten stond - voor onbeperkte stakingen in januari gestemd. Dus volgend maand voor de zekerheid alleen maar autoreizen naar jullie oosterburen plannen. :X
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ThatPCDude »

Is er al meer bekend over de dagen waarop ze dat gaan doen? Ik heb een aantal maanden geleden namelijk al een reisje gepland door Duitsland heen in januari...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Tot en met 7 januari blijven we gespaard van stakingen. Daarna is het weer bal.

Bron: ADAC
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Heb in februari een reis gepland. Afwachten dus.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ThatPCDude »

waldo79 schreef: di 19 dec 2023, 23:04 Tot en met 7 januari blijven we gespaard van stakingen. Daarna is het weer bal.

Bron: ADAC
Da's wel praktisch, want ik heb mijn terugreis gepland op 6 januari *O*
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Ik ben gisteravond van Hamburg Hbf naar Wörgl gereisd met de NightJet. Niets te klagen, echt een prachtig product! Ik sliep in een minicabin. Hoewel ik bijna twee meter ben, ging dat prima!

Nou zie ik in de ÖBB app iets heel verwarrends. Omdat München Hbf uitvalt, lijkt het alsof de hele rit uitvalt. Kan iemand mij bevestigen dat de komende dagen NIET de hele rit uitvalt, maar slechts München Hbf (met extra stop in München Ost). Bij mijn rit was dit ook het geval.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Dan is een treinnummer op zijn minst handig om te delen. Net als de dag waarop je gaat reizen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

NJ 421, morgen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Bedoel je dan niet de 420? Of reis je niet van Wörgl naar Nederland?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

De 421 is Amsterdam-Innsbruck, in mijn interpretatie ging het om Hamburg-Wörgl en dat is de 40491; mocht het om de terugreis Wörgl-Hamburg gaan dan is het de 40420 als het goed is.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Ferdinand schreef: wo 20 dec 2023, 09:40 ....Kan iemand mij bevestigen dat de komende dagen NIET de hele rit uitvalt, maar slechts München Hbf (met extra stop in München Ost). Bij mijn rit was dit ook het geval.
Volgens Nightjet's eigen website vertrekt de 420 om 22.52 uur van München Hbf, en vervalt er niets.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Mijn broer komt morgenavond vanuit Utrecht naar hier, vandaar. Hij had een email van ÖBB gekregen dat zijn reis geannuleerd zou zijn. Dat klopt dus niet.

Ik zat gisteren trouwens met de man van stoel 61 in de trein, zie ik net op Twitter :D
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DingeZ »

isadora schreef: wo 20 dec 2023, 13:48 Alhoewel;
https://fahrplan.oebb.at/webapp/?contex ... P!H|354831

Afbeelding
Dat is dus de normaal snelste route (een half uur sneller dan in de 420 blijven zitten), die op deze manier niet mogelijk is omdat er niet op München Hbf gestopt wordt. Iets daarin staat de 420 voor de gehele route en daar staat inderdaad bij dat München Hbf vervalt en daarvoor in de plaats op Pasing gestopt wordt.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ach ik kreeg een uur voor vertrek een bericht dat mijn NightJet niet zou rijden. Dus ik kijk nergens van op.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Bij de S-Bahn München worden nu de eerste gemoderniseerde 424 ingezet: https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... --12593042#
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Mooi! Toevallig vandaag nog in de S12 met een 420 gezeten... in NRW dus. :D

Verder: wat is het een zooitje in NRW zeg. RE1 naar Dortmund aankomst 9:14: één stel. RB 90 van Siegen naar Au en verder naar Limburg rijdt tot april niet verder dan Altenkirchen omdat het spoor niet klaar is (dit is toch geen hoogwaterschade? In de app werd het echt zo neergezet alsof er werkzaamheden vertraagd zijn). RE7 naar Krefeld (a. 18:24) met één stel (gelukkig in Deutz overgestapt) en propproppropvol, daardoor duurde instappen in Keulen al 10 minuten en uitstappen in Dormagen 5 minuten. In Neuss maar gedag gezegd (wilde eigenlijk tot Krefeld en dan met de RB35 terug naar Viersen, maar die overstap zou wel niet gehaald worden) en in Neuss kwam de RE13 met 20 minuten vertraging aan. Ik denk "da's mazzel, want die gaat altijd naar Viersen", als die niet vertraagd is kun in Mönchengladbach nog de RE42 pakken, maar nee hoor, die ging niet verder dan Mönchengladbach. Over de reden waren ze het ook niet eens, in de trein kwam het als gebrek aan personeel, in Mönchengladbach werd het als werkzaamheden gebracht.
Maar omdat we zoveel vertraging hadden was er een strakke overstap op de RE33 van een half uur later, die ook nog een beetje vertraagd was.

En mensen die in een volle trein met staanplaatsen een zitplaats claimen... voor hun jas. Dat je moet vragen of je daar mag zitten. :evil:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

De serie 420 rijdt inderdaad nog volop rondom Köln. De inzet van dat antiek was in de lente ook minder spaarzaam dan ik dacht, toen ik ze zelfs op een zaterdagavond tegenkwam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Een jongetje dat toch niet ouder kan zijn dan een jaar of 10 in de U-Bahn… al vapend en brokken lolly op de vloer uitspugend. :X Dat wordt vast een modelburger later. :')
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door erjeebee »

Oh, die heb ik hier ook in de bus gehad. Blij dat ie naar Duitsland is geemigreerd *bus*
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gebruikersnaam »

umbusko schreef: wo 20 dec 2023, 22:27 Een jongetje dat toch niet ouder kan zijn dan een jaar of 10 in de U-Bahn… al vapend en brokken lolly op de vloer uitspugend. :X Dat wordt vast een modelburger later. :')
Daar hoef je toch niet voor naar het buitenland? Dit klinkt als de ideale beschrijving van de Barneveldse jeugd in de Valleilijn :')
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door TffpaA »

Fochsmei woont umbusko in Berlijn - de definitie van 'buitenland' is altijd een relatieve.
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten