Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gebruikersnaam »

Verrek ja, da hast du Recht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Gebruikersnaam schreef: do 21 dec 2023, 10:03
umbusko schreef: wo 20 dec 2023, 22:27 Een jongetje dat toch niet ouder kan zijn dan een jaar of 10 in de U-Bahn… al vapend en brokken lolly op de vloer uitspugend. :X Dat wordt vast een modelburger later. :')
Daar hoef je toch niet voor naar het buitenland? Dit klinkt als de ideale beschrijving van de Barneveldse jeugd in de Valleilijn :')
Niet alleen in Barneveld, ik zie hier ook genoeg brugwuppen in bushokjes samenklitten met zo'n vape in hun handen.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Vandaag uitstekend werk verricht door DB, en dat mag ook wel eens gezegd worden: na een rechtstreekse rit van 6 uur per ICE waren we 6 minuten te vroeg in Aachen. *O* En met dank aan 500 bahn.bonuspunten had ik een plekje in de 1e klas, waar ik zowaar de hele reis een privé-Abteil had. :shock: Soepelste reis in maanden, vroeg kerstcadeau zullen we maar zeggen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

En dat ook nog onder moeilijke omstandigheden (= stormachtige wind). :shock: Of was het voor jouw trein juist rugwind? _O-
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Tot aan Köln was het weer wel prima (of nou ja: vooral druilerig), daarna twee flinke wolkbreuken gehad (maar beide keren zat ik gelukkig binnen :mrgreen: ): bij Düren en bij Margraten. Met 51 minuten is de rijtijd van deze ICE tussen Köln en Aachen wel heel ruim bemeten trouwens, vandaar dat we zelfs na een flink stuk boemelen -6 hadden.

Ik moet zeggen: voorlopig ben ik erg te spreken over die extra rechtstreekse ICE’s tussen Berlin en Aachen. Niet de kortste route, maar niet hoeven overstappen in Köln is wel echt heel aangenaam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De ICE van Aachen terug naar Hannover is opgeheven vanwege “regionale weersomstandigheden”, wat neer komt op een complete meltdown van Hannover Hbf eind van de middag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Tijdens de tussenstop in een klein dorp in Brandenburg is ergisteren het tweede treinstel van een PesaLink-dubbeltractie van de NEB op weg van Berlin naar Küstrin simpelweg blijven staan, terwijl het voorste treinstel gewoon doorreed. De machinist heeft het pas bemerkt nadat een passagier uit het gestrandde treinstel naar de klantenservice van NEB belde:

https://www.welt.de/vermischtes/kuriose ... eiter.html
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Dionysusnu »

Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Weet iemand wat de planning is voor de heropening van het baanvak Garmisch-Partenkirchen - Innsbruck? Heropening is al een aantal keer uitgesteld en kennelijk waagt zelfs DB zich nu niet meer aan een prognose? Voor komend voorjaar ben ik een reisje aan het uitdenken, deze lijn zou daar mooi in passen.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Volgens bahn.de is Garmisch-Mittenwald tot minstens eind januari gesloten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Is die sluiting nog steeds een gevolg van het ongeluk dat in de zomer van 2022 plaatsvond?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Inderdaad.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Nee. Het ongeluk vond ten noorden van het station Garmisch-Partenkirchen plaats, aan de lijn richting München. Hier gaat het om de stremming van de lijn richting Mittenwald, ten zuiden van het station, vanwege de sanering van een keerwand welke langer duurt dan gedacht. https://www.merkur.de/lokales/garmisch- ... 89268.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Nouja, deze stremming is nog steeds vanwege dwarsliggers van slechte kwaliteit. In die zin nog steeds een gevolg van het ongeval.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit ICE1051 die straks uit Düsseldorf Hbf vertrekt en waarmee ik mijn Supersparpreis Baarn-Duisburg voltooi. Gisteren aangeschaft voor 19,90 via Venlo en Düsseldorf. Een vertraging van RE13 uit Venlo leek een obstakel te worden maar toch op tijd aangekomen en de aansluiting gehaald.
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Hoe druk zijn de ICE's eigenlijk met de kerstdagen? Voor de kerstdagen wil half Duitsland naar zijn of haar familie en dan zijn de ICE's volgeboekt en na kerst gaat half Duitsland weer terug en zijn de ICE's volgeboekt. Maar hoe zit het met de eigenlijke kerstdagen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik zat in ICE1051 van Düsseldorf naar Berlijn en die was halfvol. Wel veel gereserveerde plekken als ik de displays moet geloven. In de RE13 uit Venlo zat wel heel veel volk. Ondanks een dubbele treinstel.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Vanwege onderspoeling in verband met de hevige regen is de spoorlijn tussen Magdeburg en Braunschweig nog tot minstens morgen gestremd: https://www.haz.de/der-norden/zugausfae ... T4DDA.html
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Vandaag rondreisje gemaakt. Duisburg Hbf-Bottrop Hbf-Recklinghausen Hbf-Herne-Dortmund Lutgendortmund Nord (wandeling) Dortmund Lutgendortmund-Dortmund Stadthaus (wandeling) Dortmund Hbf-Witten Hbf-Bochum Hbf-Duisburg Hbf. Mijn verblijf in Dortmund duurde een uur langer aangezien treinen richting Witten een voor een uitvielen. Ook vielen treinen naar Enschede uit. Mijn trein naar Witten was een RE naar Siegen die met een groen witte S Bahn treinstel gereden werd. En die zat uiteraard goed vol. Tussen Witten en Bochum heb ik de tram gepakt.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Ik ben gisteren weer op zoek gegaan naar de ongrijpbare RE1 zonder problemen. Niet gevonden. :')

Het grote plan was om naar Bebra te gaan, met de RE1 naar Hamm van 7:42 uit Duisburg. Ik had in Viersen de RE13 van een kwartier eerder kunnen nemen als ik wist dat er problemen waren (niet dat die zo probleemloos is), maar de problemen deden zich pas later voor. Zoals een seinstoring ergens tussen Aken en Düsseldorf waardoor de vertrektijd steeds met 5 minuten opgeschoven werd. Uiteindelijk met een half uur vertraging vertrokken waardoor ik de aansluiting naar de RE11 naar Kassel zou missen. En als je die mist dan blijkt de RE11 niet lekker in takt te liggen want de volgende RE11 doet er om mij onduidelijke redenen 20 minuten langer over waardoor je de trein naar Bebra op 1 minuut mist.
Aan de machinist lag het niet. Hij reed er zelfs 5 minuten uit, maar voor Hamm duurde het dan weer even zodat we om 9:06 aan het perron stonden, uiteraard niet 8 zoals gepland, maar 12, dus met 50 man sterk een sprintje getrokken naar spoor 6 waar de RE11 die om 9:07 moest vertrekken uiteraard weg was.
Wat ik daar zo ergerlijk aan vind is dat het allebei National Express is en dat er tussen Duisburg en Hamm geen personeel langs kwam om even te vragen of de aansluiting kon wachten. Met treintjes rijden maak je reizigers blij.

De terugweg langs de Rijn was ook niet allemaal zonder problemen. Tot en met het vertrek van de RE5 uit Koblenz ging het allemaal verbazend goed, maar ik zag ergens dat er een vertraagde ICE 20 achter ons zat. Die had ons in Koblenz niet ingehaald dus werden we in Sechtem (waar je niet hoeft te stoppen) aan de kant gezet. Was nog niet zo erg, maar in Keulen moest er een mannetje door de politie uit de trein gehaald worden wat een kwartier duurde en door de werkzaamheden bij Mülheim stonden we op de brug en in Deutz in de file waardoor Duisburg +43 was. Gelukkig was de RE42 ook een beetje vertraagd.

Oh ja, en wat is Kassel Hbf toch een ondergewaardeerd station, vooral vergeleken met die horror van Wilhelmshöhe.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Dat is een forse omzwerving geweest :Y Al hetgeen je noemt is typisch Duits ongemak.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Uiteindelijk wel het rondje gedaan wat ik wilde, alleen geen tourisme in Bebra gedaan. Jammer, want volgens mij doet niemand tourisme in Bebra :D
Ik had een kleine drie uur gepland in Bebra, dat heb ik maar over andere plaatsen verdeeld. Viersen-Duisburg-Hamm-Soest-Kassel-Fulda-Frankfurt-Koblenz-Duisburg-Viersen en uiteindelijk toch maar 15 minuten vertraging bij aankomst.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Gaat lekker in Dinslaken. RE19 in beide richtingen zwaar vertraagd en RE5 naar Koblenz valt uit. Verder kan het station een flinke opknapbeurt gebruiken. Het 2e perron in aanbouw ziet er al beter uit. Zo te zien gaat de RE19 richting Wesel er stoppen.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Mijn RE19 vertrok met 50 minuten vertraging uit Dinslaken maar zou in Duisburg Hbf eindigen. Een reiziger met koptelefoon op bleef gewoon zitten. De conducteur riep geïrriteerd tegen die reiziger dat hij moest uitstappen en zijn **** koptelefoon af moest zetten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Mijne had maar +5. Schietgebedje doen voor de terugweg.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten