Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
RobertT
Berichten: 586
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

en-es schreef: zo 17 mar 2024, 08:15
RobertT schreef: zo 17 mar 2024, 01:23

Ik weet niet hoe lang vantevoren dit was aangekondigd,maar gisteren werd er in Antwerpen en Leuven continu omgeroepen over deze werkzaamheden
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de reisplanner niet had geraadpleegd. Voordeel was wel dat ik met Mechelen-Gent een voor mij nieuwe spoorlijn heb ontdekt. En Dendermonde is nog heerlijk oldskool.
Klopt,Dendermonde is nog echt ouderwets met lage perrons,wel veel perrons voor de hoeveelheid treinen per uur.
Mechelen-Gent vind ik op zich wel een fijne lijn,alleen jammer dat er maar 2 treinen per uur gaan
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik wil verder nog Erquelinnes voordragen als totaal vervallen station en vergane glorie. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Niet helemaal. Er zit sinds enige tijd een cafeetje in een hoek van het stationsgebouw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Die heb ik dan niet gezien vanaf de trein. Ik zag wel een filiaal van de Zeeman tegenover het stationsgebouw.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Dan gooi ik Quievrain nog even in de groep. Daar heb je ook nog eens de "middle-of-nowhere-vibe".
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ja, Quevrain is erger. Vooral omdat bus 5naar Valenciennes er slechts enkele keren per dag gaat, en de alternatieve halte Blanc Misseron 4 Paves 2 kilometer lopen is.

Bij Erquelinnes is het hooguit 400 meter lopen naar de halte Douane van Stibus voor bus A (ma-za) of bus 61 (zo) voor Maubeuge.

Bij Péruwelz hetzelfde overigens, beide eindpunten van lijn 14 (Vieux-Condé Mont de Péruwelz en Condé Bonsecours) zijn net voor of letterlijk op de grens en slechts een enkele bus rijdt naar het station van Péruwelz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Hoort het hier of in het binnenlands topic, maar de ICB rijdt vooralsnog niet vanwege problemen met de wielen.

https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... rlijn.html
https://www.ice-treff.de/index.php?id=696227
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... g-10741315

Was het niet iemand hier die berichtte dat een ICB een mysterieuze vlakspot kreeg ergens na Hannover?
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: ma 18 mar 2024, 10:17 Ja, Quevrain is erger. Vooral omdat bus 5naar Valenciennes er slechts enkele keren per dag gaat, en de alternatieve halte Blanc Misseron 4 Paves 2 kilometer lopen is.
Halte Frontière is maar 1400 meter. Wel een vrij ongure straat waar je heen loopt, maar dat is bij Erquelinnes niet anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ah, er is een derde halte op Google Maps daar. Ik zag bij de twee haltes alleen de vertrektijden van de ritten van/naar Quiévrain.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Kirchenlaibach, waar ik vrijdag langs kwam, is ook behoorlijk verwaarloosd en zonder faciliteiten voor een overstapstation.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

https://i.imgur.com/GZCgeS1.jpeg

Ik mocht er afgelopen zomer een drie kwartier overstappen vanwege een vertraagde trein. Nee, daar was niet veel.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Verwarring op het perron in Neurenberg voor de RE41/40 naar resp. Weiden i/d Oberpfalz-Neustadt a/d Waldnaab (wie verzint die namen?) en Schwandorf-Regensburg: er staat 1 treinstel maar het scherm vermeldt beide bestemmingen. "Ein Wagen fehlt", ja, duidelijk, maar welke? Op en in de trein staat Regensburg. Ik stap in. Op splitsingsstation Neukirchen is de omroep slecht verstaanbaar, maar een medereiziger zegt dat ik goed zit. De tweede omroep is wel duidelijk.

De eerdere rit RE41 3016 had een half uur vertraging opgelopen en was opgeheven te Neukirchen. Dat stond ook goed in de DB-reisplanner. Maar de RE41 3019 die gekoppeld met mijn RE40 3559 zou rijden stond nog gewoon in het systeem; in werkelijkheid wachtte deze echter op spoor 1 op de helft van de reizigers in mijn trein.

Alex bleef in Schwandorf netjes op ons wachten.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Weiden i/d Oberpfalz-Neustadt a/d Waldnaab (wie verzint die namen?)
DB. Om een onderscheid te maken met de andere Weidens en Neustädte.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Uiteraard. Ik viel eigenlijk vooral over Waldnaab. Er zijn trouwens zoveel Neustädte met een station dat de selectielijst op bahn.de (mobiel) ze niet allemaal laat zien.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Mdk
Berichten: 1253
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Mdk »

Het is definitief; de NMBS lanceert een nieuwe 1/2-maal daagse EC tussen Brussel en Parijs gedurende de Olympische spelen.
Spoiler: show
HLN schreef:
NMBS voorziet met Eurocity extra internationale treinen naar Olympische Spelen

Spoorwegmaatschappij NMBS heeft dinsdag de Eurocity Brussel-Parijs gelanceerd. Hierdoor kunnen reizigers die deze zomer naar Parijs trekken, rekenen op extra treinen naar de Franse hoofdstad tijdens de Olympische en Paralympische Zomerspelen.

Link.
Laatst gewijzigd door Tom024 op do 21 mar 2024, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Auteursrechtelijk beschermd artikel ingekort
Bij twijfel altijd klagen
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

In de voorste wagon van de EC 359 naar Praag is het niet te harden van de dieseluitlaatdampen. Ik heb het een tijdje geprobeerd maar begon me echt onwel te voelen. Dus maar verkast naar de volgende wagon.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

gpvos schreef: di 19 mar 2024, 15:39 Uiteraard. Ik viel eigenlijk vooral over Waldnaab. Er zijn trouwens zoveel Neustädte met een station dat de selectielijst op bahn.de (mobiel) ze niet allemaal laat zien.
Nou ja, je hebt een riviertje genaamd de Waldnaab en dat stroomt door Neustadt.
Maar ook door Weiden, dus het had ook Weiden a/d Waldnaab kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De Waldnaab is een vrij onbekende rivier, dus het is voor Duitsers logischer om het Weiden/Oberpfalz te noemen. Dat had men waarschijnlijk ook graag met Neustadt a.d. Waldnaab gedaan, maar in de Landkreis Neustadt a.d. Waldnaab ligt zelfs nog een tweede Neustadt, Neustadt am Kulm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Gisteren van Tienen naar Landen gewandeld, eigenlijk net een paar dagen te vroeg voor de appel- en perenbloesem maar het was heerlijk weer.

De heenreis weinig bijzonderheden, behalve dat bij aankomst op Brussel-Noord een persoon tegen de zoutkist stond te trappen. Securail ingelicht, die hebben drugs gevonden. Veel plezier ermee.

Bij aankomst in Landen was er een ernstige verstoring in de treindienst om operationele redenen. De treinen reden enkelspoor. Er stond twee mannen in hesjes uitgebreid de situatie te bespreken, één was een “Leader NMBS - SNCB”, de ander een “Onderzoeker Infrabel”. Daarnaast stonden er heel veel hesjesdragers rond een MS96 net buiten het station. De trein naar Luik liep door deze toestand een vertraging op van meer dan een half uur, en is gedurende dat half uur vier keer gespoorwijzigd van 1 naar 3 naar 1 naar 2 naar 3. Aankomst in Luik was bijna drie kwartier te laat, gelukkig is de overstap naar Maastricht een royale 62 minuten. De rest van de rit ging verder probleemloos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door TffpaA »

🗣
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik werd zojuist tussen Berlijn en Dresden gecontroleerd door een DB-conducteur met een SNCF-speldje op zijn colbert. :shock:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Op dit moment maak ik mijn eerste ritje met de BR408. Fijn materieel, toch weer net andere (comfortabelere naar mijn mening) stoelen naar mijn mening en bovenal een stuk stiller dan de 403/406.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Zit je er in één met interieur zoals de ICE-4 of een met het nieuwe interieur, daar zit ook nog een verschil tussen in comfort
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

De 8004, met oud interieur dus.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik had nog even overwogen de nightjet te nemen van Bratislava naar Berlijn omdat ik er vandaag op tijd wilde zijn, maar heb dat toch maar gelaten, niet in de laatste plaats vanwege de belachelijke prijs.

Dus gewoon maar ‘s middags naar Praag in goed gezelschap, met Regiojet dit keer, (gratis (A) ) overnachting, korte nacht, om 5 uur op en met de EC. Dat was absoluut de beste keuze want de nightjet blijkt 288 minuten vertraagd en ik lig nu 2 uur op hem voor. :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten