Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat is wel heel utopisch gedacht, om Groesbeek buitenland te noemen. (A) _O-
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groesbeekdraadje dan maar?JothamvW schreef:Weet niet of het bij buitenland of Arnhem-Nijmegen hoort, maar ik zag maandag een bus van de NIAG (waarschijnlijk LOOK) als LM richting Nijmegen/Wyler door Groesbeek komen *bus* , uit de richting van De Horst/Frasselt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het was waarschijnlijk een matrit naar Wyler Schulweg/Altes Zollamt, dus dan is het een interne rit in Duitsland, die dan toevallig even door Nederland komt. *O*
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Iemand heeft maar liefst negen minuten rijtijd ingepland voor de RE19 tussen Oberhausen Hbf en Oberhausen-Sterkrade. Dat kan ook wel in vijf minuten.
In ander nieuws, Oberhausen-Sterkrade heeft hoge metalen perrons gekregen.
In ander nieuws, Oberhausen-Sterkrade heeft hoge metalen perrons gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gegeven het feit dat de RE5 diezelfde afstand in 4 minuten aflegt vandaag, kan ik me voorstellen dat het een inplanningsdingetje is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Brand in een RE5 in Dinslaken enkele uren geleden: https://www.waz.de/staedte/dinslaken-hu ... 16139.html
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Die liggen er al een maand of drie. Zo'n zelfde constructie ligt ook in Friedrichsfeld.Suus schreef:In ander nieuws, Oberhausen-Sterkrade heeft hoge metalen perrons gekregen.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Net als in Nederland wordt ook in Frankrijk morgen veel overlast verwacht door de zware storm, voor het hele noordoosten van het land is voor morgen code oranje uitgegeven voor sterke wind. Maar de SNCF zou de SNCF niet zijn als dat voor idiote maatregelen zorgt:
De eerste treinen van Transilien-lijn P naar Parijs worden morgen zonder reizigers gereden, om het spoor te kunnen schouwen. :X
De eerste treinen van Transilien-lijn P naar Parijs worden morgen zonder reizigers gereden, om het spoor te kunnen schouwen. :X
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groot voordeel van in Hong Kong wonen is dat je voor niet bijster veel geld ook de rest van Azië kan zien, dus ik zit momenteel met een vriendin in Taiwan! Begonnen in het noorden, in Taipei, en zondag vliegen we terug vanuit Kaohsiung in het zuiden.
Verreweg het grootste deel van de Taiwanese bevolking leeft aan de westkust, in een lange strook tussen de bergen en de kust. Dat heeft zo z'n voordelen qua vervoer, en een daarvan is dat je aan 1 HSL eigenlijk wel genoeg hebt om bijna alles af te dekken. Vandaag ben ik dan ook daarmee van Taipei naar Taichung, de tweede stad van het land, gereisd.
(Extra feitje: Taipei en Taichung, en Tainan overigens, betekenen niets meer dan noord/centraal/zuid-Tai(wan). Pei/bei en nan zijn dan ook te herkennen in Beijing/Peking en Nanjing/Nanking in China, 'noordelijke/zuidelijke hoofdstad'.)
Een ticket kost nou niet heel veel: we kochten op het station zelf een vrij ticket (zonder reservering, niet gebonden aan een bepaalde trein), en waren zo'n 20 euro (675 NTD) p.p. kwijt. Als je ~3 dagen van te voren boekt kan je al snel 35% vroegboek-korting krijgen, dus dan is het al helemaal goed te betalen.
Het ritje zelf was zo'n drie kwartier voor ~150 kilometer, wat neerkomt op een gemiddelde 200 km/h. Het eiland is niet bijster groot en er zijn toch wat stops onderweg, dus de massale snelheden van bijvoorbeeld China of Japan kunnen niet echt gehaald worden, maar dit is nog steeds zeker respectabel. De trein was minder luxe dan ik gewend was in de Japanse Shinkanssn, maar zeker niet slecht, vooral omdat je dus niet heel veel betaalt.
Omdat het allemaal op een lijn ligt, is het mooie vooral dat er elke ~10 minuten een trein vertrekt. Concurrentie is er dan ook niet veel: de auto doet er veel langer over en is nou ook niet echt heel goedkoop op deze afstanden, de normale trein duurt minstens dubbel zo lang en het vliegtuig is niet heel praktisch vergeleken met ritten van 0:45-1:30 uur.
Grootste nadeel is wat je volgens mij ook in Frankrijk hebt: speciale HSL-stations op een flinke afstand van het stadscentrum. In veel steden worden er momenteel metro's aangelegd die o.a. die afstanden overbruggen en tot die tijd kan je met bussen of soms stoptreinen, maar het doet toch wat af aan de ervaring. In Taipei zelf overigens rijden alle treinen wel langs het CS, maar dat vereiste dan ook een enorme tunnel onder een groot deel van de stad door.
Ik zou nu wat foto's plaatsen, maar helaas heb ik weinig dat de moeite waard is tot nu toe: treinen in tunnels laten zich nou eenmaal lastig fotograferen, al helemaal als je alleen een slechte telefooncamera tot je beschikking hebt. Voor de liefhebbers toch wat sfeeropnames in de spoiler:
Verreweg het grootste deel van de Taiwanese bevolking leeft aan de westkust, in een lange strook tussen de bergen en de kust. Dat heeft zo z'n voordelen qua vervoer, en een daarvan is dat je aan 1 HSL eigenlijk wel genoeg hebt om bijna alles af te dekken. Vandaag ben ik dan ook daarmee van Taipei naar Taichung, de tweede stad van het land, gereisd.
(Extra feitje: Taipei en Taichung, en Tainan overigens, betekenen niets meer dan noord/centraal/zuid-Tai(wan). Pei/bei en nan zijn dan ook te herkennen in Beijing/Peking en Nanjing/Nanking in China, 'noordelijke/zuidelijke hoofdstad'.)
Een ticket kost nou niet heel veel: we kochten op het station zelf een vrij ticket (zonder reservering, niet gebonden aan een bepaalde trein), en waren zo'n 20 euro (675 NTD) p.p. kwijt. Als je ~3 dagen van te voren boekt kan je al snel 35% vroegboek-korting krijgen, dus dan is het al helemaal goed te betalen.
Het ritje zelf was zo'n drie kwartier voor ~150 kilometer, wat neerkomt op een gemiddelde 200 km/h. Het eiland is niet bijster groot en er zijn toch wat stops onderweg, dus de massale snelheden van bijvoorbeeld China of Japan kunnen niet echt gehaald worden, maar dit is nog steeds zeker respectabel. De trein was minder luxe dan ik gewend was in de Japanse Shinkanssn, maar zeker niet slecht, vooral omdat je dus niet heel veel betaalt.
Omdat het allemaal op een lijn ligt, is het mooie vooral dat er elke ~10 minuten een trein vertrekt. Concurrentie is er dan ook niet veel: de auto doet er veel langer over en is nou ook niet echt heel goedkoop op deze afstanden, de normale trein duurt minstens dubbel zo lang en het vliegtuig is niet heel praktisch vergeleken met ritten van 0:45-1:30 uur.
Grootste nadeel is wat je volgens mij ook in Frankrijk hebt: speciale HSL-stations op een flinke afstand van het stadscentrum. In veel steden worden er momenteel metro's aangelegd die o.a. die afstanden overbruggen en tot die tijd kan je met bussen of soms stoptreinen, maar het doet toch wat af aan de ervaring. In Taipei zelf overigens rijden alle treinen wel langs het CS, maar dat vereiste dan ook een enorme tunnel onder een groot deel van de stad door.
Ik zou nu wat foto's plaatsen, maar helaas heb ik weinig dat de moeite waard is tot nu toe: treinen in tunnels laten zich nou eenmaal lastig fotograferen, al helemaal als je alleen een slechte telefooncamera tot je beschikking hebt. Voor de liefhebbers toch wat sfeeropnames in de spoiler:
- Spoiler: show
請勿靠近車門
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag rijden geen treinen meer in geheel Nordrhein-Westfalen vanwege stormschade op diverse plekken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Leuk om te lezen / bekijken. :pos:Cas schreef:Groot voordeel van in Hong Kong wonen is dat je voor niet bijster veel geld ook de rest van Azië kan zien, (..)
Dit is veel langer geworden dan bedoeld, maar ach.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geheel Duitsland heeft last van Storm Eberhard, ook in de andere regio's zijn er veel versperringenICE11 schreef:Vandaag rijden geen treinen meer in geheel Nordrhein-Westfalen vanwege stormschade op diverse plekken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
DB gaat (na de ICE) eindelijk haar Intercity materieel uitrusten met WiFi.
https://inside.bahn.de/wlan-intercity/d ... ssion=true
https://inside.bahn.de/wlan-intercity/d ... ssion=true
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Sinds gisterenavond rijden er geen Eurostar treinen (en Southeastern High Speed services) van en naar Londen vanwege een man die boven het spoor staat op een gebouw/brug vlak buiten St Pancras met de Engelse vlag om zich heen gedrapeerd. Een éénmans pro-Brexit manifestatie na de derde nederlaag op rij voor Theresa May haar deal in het parlement?
https://www.standard.co.uk/news/london/ ... 04966.html
https://www.standard.co.uk/news/london/ ... 04966.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag naar Lille gegaan. Met Eurostar naar Brussel Zuid. Veel en vriendelijk personeel in mijn 1e klasse rijtuig. Daarna vanaf Brussel Noord met flixbus naar Lille. De Franstalige chauffeur vroeg niet naar identiteitsbewijzen. In Lille Flandres een speciale voetbal-TGV uit Krimmerie-Meinau gezien, bestond uit 2 stellen. Zat vol met fans van Racing Strasbourg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Niet zo verwonderlijk, het stadion van Straatsburg staat direct naast station Krimmeri-Meinau. De wedstrijd is trouwens de finale van de Franse beker, tegen Guingamp.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voor de terugreis uit Lille had ik voor een tientje een busreis met Ouibus geboekt naar Amsterdam Sloterdijk. Het was mijn eerste keer met Ouibus maar het werd geen goede ervaring. Ik zou om 11.10 vertrekken maar ik kreeg bericht dat het 13.10 zou worden. De bus kwam om 13.15 en vertrok weer om 13.20 om een paar minuten later weer te stoppen op een tankstation ergens in Lille. Na een minuut of 20 vertrok de bus weer. Vlak voor de Nederlandse grens volgde een 2e lange stop bij een tankstation. Hier maakten een medewerker en een chauffeuse van een Nederlands taxibusje ruzie met elkaar over een kapot voorlicht op het busje. Bij Utrecht nog in een behoorlijke file terecht gekomen en uiteindelijk 2u50m later aangekomen op Sloterdijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klinkt als dat de chauffeur eerst 15 minuten pauze en daarna 30 minuten pauze heeft moeten nemen ivm maximale rijtijd van 4,5 uur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja klopt. De bus kwam uit Parijs als ik het goed heb. Was trouwens een oude witte bus met Ouibus stickers erop en de wifi werkte voor geen meter. Ook vreemd het plaatsen toewijzen: pas een uur voor vertrek krijg je een email met daarop je stoelnummer. Ik had nummer 14 maar in die bus was er geen stoelnummer 14 dus koos ik de eerste de beste plek uit. Bij de bushaltes in Lille liepen trouwens politie-agenten rond die bussen ingingen voor controles. Ik zag dat een reiziger meegenomen werd door twee agenten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb een tijd geleden Breda-Rennes over Parijs gedaan met Eurolines en Ouibus, en toen was de Ouibus Parijs<->Rennes juist vele malen comfortabeler dan de Eurolines-bus, inclusief vriendelijker personeel. Jammer dat het dus lang niet altijd zo goed gaat.
請勿靠近車門
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zojuist passeerden drie nieuwe LINT-treinstellen van de Bentheimer Eisenbahn in Minden/Westfalen, richting Löhne. Ben benieuwd of ik ze later vandaag nog een keer zal zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik verwacht van niet: er waren nog maar twee stellen afgeleverd dus deze drie komen vanaf de fabriek richting Nordhorn Süd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heb ze nog een keer gezien. Ze stonden op het emplacement van Bad Bentheim met RB56 op de film. Helaas op een plek waar ik ze niet op de foto krijg :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Na Vicki en Geoff ben ook ik alsnog op mijn adoptiestationnetje van All The Stations Ireland geweest.
En de eerste serie DART'jes klinken als Plan V, daar wordt ik heel erg vrolijk van. :)
En de eerste serie DART'jes klinken als Plan V, daar wordt ik heel erg vrolijk van. :)
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Hoe was het aldaar? En hoe was de reis ernaartoe? Toch wel per trein en RailSail de overtocht gemaakt hè? ;-)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten