Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Z2N schreef:Flygskam is een zege voor de spoorwegen, zo blijkt. Ik zit nu in EC 34 (vandaag als EC 56234) vanuit Kopenhagen naar Hamburg. We rijden met twee Deense Neusjes-diesels (zes bakken), en dan alsnog: zojuist overvol uit Kopenhagen vertrokken. Letterlijk alle reserverings-schermen tonen Koebenh.H.-Hamburg H., dus ik ga ervan uit dat het voorlopig nog wel druk blijft. :')
Deze week heb ik een reisje naar Usedom gemaakt, dinsdag heen, gisteren terug. Zowel op de heen- als terugweg was het echt druk, bezettingsgraad van toch wel 80-90%. De trein Berlijn-Stralsund van dinsdagmiddag 14.32 zat afgeladen vol tot Eberswalde, da's toch niet bepaald de drukste dag/tijd van de week.
Denk dat er inderdaad sprake is van een Greta-effect. Positief natuurlijk!
Tot mijn grote verbazing zitten er meer dan 20 mensen in de dieseltrein van Einbeck-Salzderhelden naar Einbeck-Mitte
Wel zeer efficiënt, dit treintje (LINT 28) rijdt elk uur 12 minuten (6 heen, 6 terug) en staat de rest van de tijd op een van de twee bovengenoemde stations stil :')
Laatst gewijzigd door Suus op zo 27 okt 2019, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Deze week heb ik een reisje naar Usedom gemaakt, dinsdag heen, gisteren terug. Zowel op de heen- als terugweg was het echt druk, bezettingsgraad van toch wel 80-90%. De trein Berlijn-Stralsund van dinsdagmiddag 14.32 zat afgeladen vol tot Eberswalde, da's toch niet bepaald de drukste dag/tijd van de week.
Denk dat er inderdaad sprake is van een Greta-effect. Positief natuurlijk!
Nu weer bijna thuis, met de 148 de grens over. Mijn rijtuig was voor 75% gevuld in Oldenzaal, een flinke bezetting.
Belangrijk busstation, wellicht. Maar volgens het scherm zouden er vanaf 12:44 nog maar 7 bussen vertrekken de rest van de dag, er stonden dan ook alvast drie bussen van maandagochtend op het scherm
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Inderdaad er rijdt alleen maar een lijn 250 op zondag met een frequentie van éénmaal per twee uur en die reed pas weer om 13:55. Verder rijden er in de late avond nog enkele ritten naar Salzderhelden Bahnhof onder het lijnnummer 230 waarschijnlijk omdat de treindienst dan niet rijdt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Deze week heb ik een reisje naar Usedom gemaakt, dinsdag heen, gisteren terug. Zowel op de heen- als terugweg was het echt druk, bezettingsgraad van toch wel 80-90%. De trein Berlijn-Stralsund van dinsdagmiddag 14.32 zat afgeladen vol tot Eberswalde, da's toch niet bepaald de drukste dag/tijd van de week.
Denk dat er inderdaad sprake is van een Greta-effect. Positief natuurlijk!
Nu weer bijna thuis, met de 148 de grens over. Mijn rijtuig was voor 75% gevuld in Oldenzaal, een flinke bezetting.
Einde van de herfstvakantie. Dat zou ook wel een factor zijn voor een hogere bezetting.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Dan alsnog is er een duidelijke groei te zien. Tot niet zo lang geleden reed Kopenhagen - Hamburg met ICE-TD-stellen met ruimte voor 195 reizigers, nu reed mijn EC 34 met twee IC3-stellen (276 zitplaatsen). Daarin waren zeker 30 staplaatsen, wat een stijging van ten minste 50% in het aantal reizigers zou betekenen. Ook de Berlijntrein is in andere jaren rustiger geweest in de herfstvakanties.
De nieuwe route op Hamburg-Kopenhagen heeft wel als belangrijk nadeel dat er geen twee-uursdienst mogelijk is op de directe treinen Hamburg-Kopenhagen. Aangezien op de uren waarop de IC Hamburg-Kopenhagen niet rijdt er een IC Hamburg-Arhus rijdt die ook 1x/4 uur rijdt. Dit betekent dat er dus tot de voltooiing van de vaste Fernbeltverbinding er geen uitbereiding van het aantal treindiensten op Hamburg-Kopenhagen mogelijk is, tenzij je een aantal treinen Hamburg-Arhus laat vervallen. Of je moet in Kolding gaan splitsen en combineren met treinen van/naar Kopenhagen en Arhus.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
In het winterseizoen reed er sowieso maar 1x/4 uur een IC Hamburg-Kopenhagen, maar in het zomerseizoen werd dit aangevuld tot 1x/2 uur een IC. Met de nieuwe route zijn er minder mogelijkheden tot uitbereiding van de dienstregeling.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Volgens mij rijden er zowel dit jaar als volgend jaar 4 treinen per dag in de winter. Wat er in de zomer gaat rijden weet nog niet, maar vleugelen in Frederica met een trein van/naar Århus lijkt mij een reële optie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart schreef:In het winterseizoen reed er sowieso maar 1x/4 uur een IC Hamburg-Kopenhagen, maar in het zomerseizoen werd dit aangevuld tot 1x/2 uur een IC. Met de nieuwe route zijn er minder mogelijkheden tot uitbereiding van de dienstregeling.
Het zou voor de discussie fijner zijn als je in oplossingen denkt. We hebben niets aan verwachtingen en de leeuwen en beren die alleen jij op de weg/het spoor ziet. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Suus schreef:Volgens mij rijden er zowel dit jaar als volgend jaar 4 treinen per dag in de winter. Wat er in de zomer gaat rijden weet nog niet, maar vleugelen in Frederica met een trein van/naar Århus lijkt mij een reële optie.
Kun je beter splitsen en combineren in Kolding. Frederica is omrijden voor Hamburg-Kopenhagen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Het zou voor de discussie fijner zijn als je in oplossingen denkt. We hebben niets aan verwachtingen en de leeuwen en beren die alleen jij op de weg/het spoor ziet. (A)
Gelukkig kom je zelf wel met oplossingen inderdaad *O*
De treinen naar Århus stoppen tussen Kolding en Hamburg 9 keer, de treinen naar Kopenhagen naar Kopenhagen alleen in Padborg. Daardoor is een tweeuursdienst al niet mogelijk, de treinen naar Århus krijgen echter een aansluiting op de InterCityLyn naar Kopenhagen in Frederica. Er is dus in 2020 vanuit Hamburg een tweeuursdienst, maar de aankomst in Kopenhagen is in een 1,5/2,5 uurs-verhouding.
Nitein-Repart schreef:In het winterseizoen reed er sowieso maar 1x/4 uur een IC Hamburg-Kopenhagen, maar in het zomerseizoen werd dit aangevuld tot 1x/2 uur een IC. Met de nieuwe route zijn er minder mogelijkheden tot uitbereiding van de dienstregeling.
In welk zomerseizoen? In zomer 2018 reden ze nog steeds 1 keer per 4 uur. Daarom baalde ik ook enorm van de krappe overstap in Hamburg Hbf van de IC uit Osnabrück op de EC naar København H.
Ik heb de dienstregeling nagelopen en het blijkt dat afgelopen zomer wel iedere twee uur gereden werd tussen Hamburg en Roedby/Nyköping. Echter vaak ontbrak de rit van 7:28 uit Hamburg en soms ook de rit van 15:28.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart schreef:Ik heb de dienstregeling nagelopen en het blijkt dat afgelopen zomer wel iedere twee uur gereden werd tussen Hamburg en Roedby/Nyköping. Echter vaak ontbrak de rit van 7:28 uit Hamburg en soms ook de rit van 15:28.
De route via Rødby en Nykøbing bedoelde ik inderdaad. Dat is een substantiële verbetering ten opzichte van vorig jaar.