Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
ICE 129 is weer van het niveau dat we van DB kennen: het interne reisinfo-systeem is kaduuk, net als het reserveringssysteem, de Bistro is gesloten, en op tijd uit Amsterdam vertrekken is ook al niet gelukt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Binnen Nederland is dat een NS-trein, hoor.Z2N schreef:ICE 129 is weer van het niveau dat we van DB kennen
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar alle kenmerken voldeden aan de DB-standaard, het was dan ook een trein van DB. Je argument is ongeldig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zolang er OP de trein geen NS logo staat is die toch echt niet van NS
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De NS heeft toch ook vier ICE 3M-stellen gekocht voor de diensten naar Frankfurt en daar staan wel NS-logo's op. Desondanks worden de meeste problemen met de ICE Amsterdam veroorzaakt door DB of ontstaan ze in Duitsland en is de veroorzaker niet de NS.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Tja, alleen zitten die stellen in een pool dus rijden ze lang niet alle (en lang niet alleen) de ICE's naar Nederland. Het laatste probleem dat ik zelf met een ICE heb gehad was echter dan weer wel met een NS-stel en leverde 25 minuten stranden op Ede-Wageningen op.
(In Duitsland was er ook wel vertraging ontstaan door een bezet spoor, maar die was aan de grens goeddeels ingelopen)
(In Duitsland was er ook wel vertraging ontstaan door een bezet spoor, maar die was aan de grens goeddeels ingelopen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gisteren zo'n 40 minuten doorgebracht op Brussel-Noord om de Benelux van 18:56 af te wachten; wat een pauperstation is dat zeg.... :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Kon je niet naar Brussel-Centraal of Mechelen reizen om daar de Benelux af te wachten? Brussel-Noord staat bekend dat het onguur en onveilig station is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
ICE105 was gisteren ook weer ouderwets duits. Langzaam oplopende vertraging om onduidelijke reden waardoor we uuteindelijk +30 hadden in Mannheim en bistro in beide stellen buiten dienst. Ook ging iedereen een kwartier van tevoren al in het gangpad staan wachten. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Hebben we het over Brussel Noord? Zijn die vluchtelingen er nog in het busstation?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee, Mechelen is een gezellig station wil je zeggenNitein-Repart schreef:Kon je niet naar Brussel-Centraal of Mechelen reizen om daar de Benelux af te wachten? Brussel-Noord staat bekend dat het onguur en onveilig station is.
Ik vind de gerenoveerde Zuidertunnel en de nieuwe winkelpassage tussen de Zuidertunnel en de Middentunnel van Brussel-Noord een flinke verbetering. Hopelijk gaan de Noordertunnel en de Middentunnel wel wat sneller dan de Zuidertunnel klaar zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Die crisissituatie is een aantal maanden geleden opgeruimd.en-es schreef:Hebben we het over Brussel Noord? Zijn die vluchtelingen er nog in het busstation?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Brussel-Centraal, dat donkere hol waar je voor geen goud langer dan vijf minuten wilt zijn? Nee, goede tip!Nitein-Repart schreef:Kon je niet naar Brussel-Centraal of Mechelen reizen om daar de Benelux af te wachten? Brussel-Noord staat bekend dat het onguur en onveilig station is.
Noord is natuurlijk ook niks. Toen ik in België woonde heb ik regelmatig op Noord een half uur moeten wachten op de trein naar huis. Het is wel een mooi gemiddelde van de Belgische steden, dat wel...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Welkom in Duitsland! In plaats van 28 minuten wachten in Herzogenrath op de RE 4 haalde ik met een sprintje de 9 minuten vertraagde RB 33. (Sprintje om niet in het stel naar Heinsberg uit te komen.) *O*
Nu eens kijken of ik in Mönchengladbach de overstap van, jawel, 9 minuten op de RE 13 haal of dat ik alsnog op de RE 4 moet wachten.
Nu eens kijken of ik in Mönchengladbach de overstap van, jawel, 9 minuten op de RE 13 haal of dat ik alsnog op de RE 4 moet wachten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Of ik straks met -26 in Düsseldorf aankom? Mogelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vergeet je niet af te kloppen? (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Berlin-Spandau met -3. :X
Nog een kwartiertje naar Hbf, dan 2,5 uur pauze en dan nog één (nacht)trein te gaan.
Nog een kwartiertje naar Hbf, dan 2,5 uur pauze en dan nog één (nacht)trein te gaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In de ICE van Arnhem naar Duisburg vandaag was zo ongeveer alles stuk (deuren, Wi-Fi, BordBistro, reserveringsaanwijzers, toiletten, reisinformatie) maar hij reed wel keurig op tijd. Met krijtstift (!) stonden de rijtuignummers op de zijkant geschreven, maar daar deed de elektronische rijtuigaanwijzer het wel. In de trein stond met krijtstift op de glazen tussenwanden "ICE 104 Basel -> Amsterdam", dus ik vermoed een overblijfsel van een prettige rit gisteren :') De enige andere Fernverkehrtrein die in Duisburg verder op tijd reed was precies mijn aansluitende ICE, die ter compensatie wel onaangekondigd in de omgekeerde rijtuigvolgorde reed. Nou ja, het werd aangekondigd op het moment dat de trein al het station in reed en ik zat natuurlijk precies in rijtuig 39 :') Als goedmakertje liepen we onderweg 8 minuten vertraging op, maar ik had daarna gelukkig geen strakke aansluiting :')
Mijn Flickr account.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Business as usual dus.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gisteren werkte het dan weer in m'n voordeel: ik had een overstap van 7 minuten in Duisburg op de ICE naar huis (veel te krap, maar ik had niet veel keus) en mijn trein ervoor was als vanzelfsprekend 9 minuten te laat. Godzijdank had de ICE naar Amsterdam zelf 20 minuten vertraging, waardoor het weer een normale overstap werd :') Vertrek uit Duisburg met +21, aankomst in Arnhem +2. Ik wist niet dat dat ding zo ruim in de tijd zat :')
Mijn Flickr account.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Merkte ik twee weken terug ook al ja: vooral tussen Oberhausen en Arnhem kan die trein heel veel tijd inlopen.
Terwijl het op het eerdere traject vanaf Frankfurt amper lukt iets in te lopen, ook al kan hij doorrijden.
Terwijl het op het eerdere traject vanaf Frankfurt amper lukt iets in te lopen, ook al kan hij doorrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er staat 54 minuten om de afstand van 92 kilometer af te leggen, geen wonder dat er veel rek in zit.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Arnhem-Oberhausen is dan ook een tweesporig traject vol met goederen- en regionale treinen en er zijn weinig inhaalmogelijkheden. Dat de ICE dan een wat ruimere planning heeft is dan niet meer dan wenselijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Veel marge kan je overdrijven: mijn record is Oberhausen - Arnhem in 39 minuten. 38% marge is vooral historisch ontstaan, ten tijden van de locwissel in Emmerich was de rijtijd namelijk 54 minuten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En dan alsnog is de punctualiteit op de grens dramatisch...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten