Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Of een bus een rammelbak is, heeft niet alleen met leeftijd te maken, hè? ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Weet iemand of de PESA-LINK stellen op de RB52 tussen Dortmund en Lüdenscheid een beetje betrouwbaar zijn en of ze al rijden op andere lijnen? Ik hoor er eigenlijk niet veel over.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door OV-Hobbyist »

De laatste keer dat ik met de RB52 heb gereisd had ik per toeval een LINK. Ik persoonlijk vind het fijne treinen, had geen storing tijdens de rit en kwam overal op tijd aan.

Qua inzet: ze worden naast de enkele ritten RB 52 ook ingezet op enkele ritten van de RB43, RB53 en RB54. Ik heb ooit eens de omlopen gezien op een forum, maar kan het nu niet zo snel terug vinden.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Zover ik weet zijn de driedelige stellen nog steeds niet toegelaten. Op de RB43 zouden de tweedelige stellen nu als tweede lijn volledig de diensten overgenomen moeten hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Hoppetaa!

Nadat eerst mijn hotelovernachting werd veiliggesteld door een vertraging van 25 minuten, stonden we met de volgende trein zojuist stil wegen Feuer auf die Strecke *O* :')

Nog even en het gaat opvallen dat ik die lui betaal om problemen te veroorzaken zodat ik op kosten van de spoorwegen kan overnachten (A)
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door SLToilet »

Gisteren weer eens mooi bus 163 gepakt vanaf een van 's-werelds grootste en lelijkste busstations: de Port Authority Bus Terminal in New York. De dag ervoor was het enorm druk maar desondanks was de chauffeur behulpzaam met grote bagage. De bussen van NJ Transit zijn erg comfortabel vergeleken met de streekbussen in Nederland maar het ontwerp is voor het overige echt gedateerd. Desondanks staat er doodleuk een sticker op met "uses clean air technology" ook al ronken de diesels veel harder dan onze Euro-6-bussen. (A)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Frank93 »

Ik ben deze week een aantal dagen in Gent, en ook al ben ik er nu pas 2 dagen merk ik dat lijn 1 in de spits aardig druk is. Zo stond ik net te bekijken hoe een aantal mensen nog naar de halte kwamen rennen en zichzelf tussen de andere passagiers in de tram propte (de deuren konden nog maar net dicht), terwijl de volgende rit op dezelfde lijn al om de hoek stond te wachten en die was vrijwel leeg :lol:
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Geen treinen over de ICE Strecke Köln - Frankfurt...
Voor de mensen die niet zo goed zijn in Duits:
Agent trekt aan noodrem brandende ICE en evacueert passagiers
Op de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt is een wagon van de ICE in brand gevlogen waarna 510 treinpassagiers zijn geëvacueerd. Hoe de brand in de achterste wagon van de trein is ontstaan is onduidelijk. Vijf mensen zijn lichtgewond geraakt.

Dat de wagon in brand stond werd vanochtend rond 06.30 uur ontdekt ter hoogte van Dierdorf, zo'n 30 kilometer boven Koblenz. Een agent in de trein heeft aan de noodrem getrokken en is meteen begonnen met het begeleiden van de evacuatie.

Brand in ICE-trein in Duitsland
De drukke snelweg A3 naast de spoorlijn moest in beide richtingen worden afgesloten vanwege de rookontwikkeling en om de passagiers uit de trein te halen. De passagiers zijn met bussen naar een opvanglocatie in de buurt gebracht. De wagon is volledig uitgebrand. Een tweede wagon is beschadigd geraakt.

https://nos.nl/artikel/2254479-agent-tr ... giers.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Hoort dit niet in nieuws? Dit lijkt me toch geen alledaagse gebeurtenis (A)
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Dennenboom »

Daar staat het ook al...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Deze brand van vanochtend wordt nu op drie plekken besproken, namelijk ook in Tuffy's Smoezenregister... :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door SLToilet »

Wat je allemaal mist als je even buiten Europa bent, da's toch een best grote brand geweest daar.

Donderdagavond heb ik weer eens bus 163 genomen, maar deze keer was ik even twee dingen vergeten alvorens in te stappen:
- het had enorm hard geregend vanwege Michael (de orkaan was verder noordoostwaarts getrokken) waardoor her en der wegen in New York en New Jersey blank stonden
- in het nabijgelegen MetLife Stadium (capaciteit: 82500 zitplaatsen) werd een NFL-wedstrijd afgewerkt.

In ieder geval zat de bus tussen hetzelfde verkeer als de naar het Metlife Stadium toegestroomde auto's, evenals veel andere bussen waardoor de bussen naar New York toe al vastliepen, vervolgens passagiers inlaadden bij de Port Authority Bus Terminal (PABT), daarna weer in de rij mochten aansluiten en tot aan de toeleidende wegen (in het ergste geval dus tot het stadion) in de file stonden. Voor de rit was naar mijn bestemming 25 minuten gepland, dit werd 1:30 -o-
Hoewel de bus geen lage vloer heeft en het busstation (PABT) een ouwe zooi betreft, hebben we gisteren meegemaakt dat ze koffers en rolstoelen gewoon inlaadden, en vervolgens op het busstation stopte de bus op een van de (voor hun doen speciale) uitstaphaltes die gelijkvloers is. *bus*

Uiteraard kan een reis naar New York niet zonder de metro, die ik vorig jaar ook uitgebreid heb kunnen ervaren. Het is een machtig mooi systeem, met de complexiteit van een uitgebreid spoorwegennet, oude en nieuwe stellen door elkaar heen en grote, bloedhete stations. Waar zo af en toe eens een gast met een saxofoon in de metro gaat spelen. En vele reizigers zijn zichzelf: niet in de nuchtere Hollandsche zin, maar juist zijn wie je wil zijn, op een manier waarop je in Nederland tot gek wordt verklaard maar in New York alleen toeristen je aanstaren.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik ben ook net terug uit Amerika waar ik o.a. de stadsbussen in Las Vegas heb uitgeprobeerd. Mooi systeem daar met moderne bussen. Enkele rit is 6 dollar, 24 uurs kaart is 8 dollar. Jammer alleen dat er al heel lang geen trein meer rijdt naar/van de gokstad. Al was het in de Flixbus wel uit te houden.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ZO6176 »

Enkele reis 6 dollar tov dagkaart is wel erg duur.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door SLToilet »

Best duur idd. Dat was ook mijn ervaring: niet zozeer in de metro van New York ($30 in een hele week), maar wel in New Jersey waar je geen dag- of weekkaarten krijgt maar gewoon tien losse ritkaarten van $4,50 per stuk :oops:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ZO6176 »

Maar 45 dollarcent valt toch mee. De gemiddelde toerist maakt toch geen 10 ritten per dag? Kun je met die losse ritkaartjes wel overstappen?
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Als ik op de website van PATH kijk dan zie ik dat een enkele reis $2,75 is, en dat je voor $21,00 een 10-rittenkaart hebt. En voor $29,00 heb je een weekkaart!
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Zit nu in een Pesa LINK maar als Nederlander kan je maar beter de vierzitjes claimen... bij de tweezitter is de beenruimte nogal krap (en dan ben ik slechts 1 meter 80)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Een Eurostar TSMT is gespot in Thalys Izy-kleuren: https://twitter.com/trainsferro/status/ ... 93824?s=21
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Train Sur Merde Terrifique?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Trans-Manche Super Train.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door diederickx »

TMST dus, geen TSMT.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door SLToilet »

en-es schreef:Als ik op de website van PATH kijk dan zie ik dat een enkele reis $2,75 is, en dat je voor $21,00 een 10-rittenkaart hebt. En voor $29,00 heb je een weekkaart!
Helaas lag mijn bestemming nogal ver van enig PATH-station. Het lag trouwens wel bij een NJT-treinstation maar die is slechts aan één kant toegankelijk (de andere dus) en oversteken doe je via de snelweg :')
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Nou, behalve dat de vertraging slechts als opmerking bij de treinen stond en niet verwerkt was in Hafas, verloopt alles aardig via de, aangepaste, planning.

We kwamen met een ruime +90 (want die was voorspeld) met de 123 in Frankfurt aan, de oorspronkelijke ICE 371 was dus al lang weg, maar ook de "alternatieve" ICE 77 was ondertussen vertrokken. Dus ging het met ICE 373 naar Basel, waarvandaan we nu in IC 587 zitten. Twee uur vertraging dus :Y (en niet eens een hotel -o- )
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Aan het interrailen met je zoveelste gratis interrailpas?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten