Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Ik ben inmiddels met -120 ten opzichte van het oorspronkelijke schema onderweg naar Praag. De medewerker bij het Reisezentrum op Berlin Hbf kon zich wel vinden in mijn redenering dat ik nu 2,5 uur zou moeten niksen aldaar, en was bereid mijn Zugbindung op EC 179 op te heffen. Ik ben nu dus met de twee uur vroegere EC 177 onderweg (A)
Laatst gewijzigd door dennistd op wo 03 jul 2019, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Mooie meevaller :x
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Nou, ik heb even bijgeslapen na mijn terugreis uit Denemarken. Ik ga het zo niet nog een keer doen, maar ik ben een ervaring rijker zullen we maar zeggen.

De busreis vanuit Kopenhagen naar Rødby ging vlot, maar wat is dat station bij de boot triest zeg, alsof je op station Lage Zwaluwe al het meubilair weghaald en het onkruid een meter hoog laat groeien. :')
De overtocht ging zonder problemen, maar in Puttgarden hebben we een half uur stilgestaan omdat er een radio kapot zou zijn. Die tijd greep de Duitse politie meteen aan om de trein binnen te komen en iemand te arresteren. :? :shock:
Ondanks het halve uur vertraging de overstap in Hamburg op de IC naar Osnabrück makkelijk gehaald, want die was ook 20 minuten vertraagd. :')

In Osnabrück kwamen we om 00:50 aan, en onze volgende trein ging pas om 5:15, dus we hebben heerlijk 4 uur lang in de Mcdonalds gezeten omdat het buiten toch wel erg koud was. Daar werd door de politie ook nog maar iemand gearresteerd. :')

De rit naar huis was verder weinig spannend, alles reed op tijd. Wel miste ik net de bus naar huis, waardoor ik maar een half uur ben gaan lopen vanaf Wagenberg. Niet echt waar je op zit te wachten na zo'n dag, maar goed.
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Wacht even, je had die nachtelijke stop in Osnabrück gepland? :') Ik dacht dat je vertraging had opgelopen en dat de Duitsers je toch niet verder zouden brengen dan Bad Bentheim en dat je daarom de nacht maar in Osnabrück doorbracht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Maar je hebt dus bewust voor die lange tijd in Osnabrück gekozen? Wat wehr joe zhinking? :')

Ik ben overigens nog steeds met +120 ten opzichte van mijn oorspronkelijke planning onderweg, al was deze ICE wel maar liefst 6 minuten te vroeg in Würzburg :o

Maargoed, hopen dus maar dat ze nog een zimmer frei haben beim Star Inn, en dan morgen in één ruk (maar wel met overstap -o- ) door naar Serbistan *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

En er was nog een zimmer frei! *O*

Alleen kon er vanwege het feit dat ik een Interrail pass had niks aan mijn ticket voor morgen gedaan worden, dus moest ik maar een nieuw ticket kopen of een extra reisdag invullen -o- :X
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Het was goedkoop okay? :')
Ik wilde graag de trein Rødby - Hamburg doen, en op een normale tijd kostte het me een overnachting extra. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Emmerich-Elten is dan toch geopend *O*

Dus vandaag maar even een ritje met de RE19 gemaakt en nu ik toch bezig was ook maar even vijf missende stations in de regio Düsseldorf op de foto gezet. De RE19 reed een omleiding. Van Arnhem naar Düsseldorf werd in Wesel het tweede stel achterop geplaatst, vervolgens Oberhausen-Holten overgeslagen, na Sterkrade linksaf om Oberhausen Hbf heen, dan een stop op Duisburg Hbf en daarna via Rheinhausen (gebruik makend van de boogjes om Krefeld Hbf en Neuss Hbf over te slaan) naar Düsseldorf.

Op de terugweg ging de RE19 direct na Düsseldorf Hbf rechtsaf langs Flingern, daarna meteen linksaf en dan zowel Duisburg Hbf als Oberhausen Hbf vermijdend tot Sterkrade. In Wesel bleef daardoor zoals gebruikelijk het achterste stel achter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Chrysa schreef:Het was goedkoop okay? :')
Ik wilde graag de trein Rødby - Hamburg doen, en op een normale tijd kostte het me een overnachting extra. :')
Je bent toch wel zuinig op je centjes hè? :')
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

en-es schreef:Toen ik anderhalve week geleden naar Keulen ging toen heb ik in een aantal DB Regio treinen gezeten.
Toch vind ik DB Regio wel wat hebben in vergelijking tot al die fancy treintjes van Abellio, Keolis, Nordwestbahn en consorten. Vooral de getrokken Dosto’s zijn leuk. Ook vind ik het rood van DB Regio de treinen goed staan, terwijl andere vervoerders soms met de meest rare kleurencombinaties (paars, grijs en soms zelfs een vleugje roze) komen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

Er stond vandaag een NE81 van DB Regio op station Osnabrück Hbf, motorrijtuig met stuurstand, ging naar Bersenbrück volgens de CTA.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ja, daar zag ik een tijd geleden al een dienstregeling van hangen op Osnabrück Hbf:

Afbeelding

Rijdt elke eerste zondag van de maand tot en met oktober (juli t/m oktober staan hier niet op).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

Ah leuk, vader reed de trein, vrouwlief de railcatering en het zoontje bediende de deuren :D leuke gewaarwording.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Nou heb ik toch alle tijd genomen om die dienstregelingen door te lezen, maar deze was me niet opgevallen. :')
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Jaja dat zeggen ze allemaal... Stiekem heb je gewoon te veel zitten vreten bij de lokale McDonalds :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

1 McRib menu, 6 nuggets, een Apfeltasche en 2 koffie. :Y
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

De Mikos van dienst op trein Os 2659 naar Liberec (CZ) is wel een beetje te actief bezig: na elke stop komt ie in sneltreinvaart door het treinstel lopen om te zien of er nog iemand ingestapt is die gecontroleerd moet worden. Een wat rustiger tempo en een beetje deo zouden wel helpen tegen de lucht die hij daarbij verspreid.. :X
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Zo erg als de conducteur die ik ooit in een vroege RE1 uit Aachen had, kan het niet geweest zijn. Die stonk zo’n uur in de wind dat er een soort walm in de trein bleef hangen. :N
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Grote chaos bij het instappen in ICE 650 op Berlin Hbf: er wordt ipv twee ICE2's een ICE1 ingezet. Iedereen (inclusief heel veel toeristen) is dus op zoek naar zijn/haar gereserveerde stoel. Tja, kun je lang zoeken... :X

(de lengte komt weliswaar overeen, maar de wagennummers en stoelindeling zijn anders)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

Oei, ik heb over een paar weken ook een stoel gereserveerd in ICE650. Mag hopen dat ze dan wel met 2 stellen rijden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Op 't dak is vast ook nog wel een plekje. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

Bij een GTW gaat dat nog wel een keer, maar met 250 km/u lijkt het me niet zo prettig.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

julsteren schreef:Oei, ik heb over een paar weken ook een stoel gereserveerd in ICE650. Mag hopen dat ze dan wel met 2 stellen rijden.
Nou ja, er rijdt wel een stel dat een keer zo lang is als de normale stellen hè :wink:

Probleem zit hem er vooral in dat mensen op zoek naar naar een bepaald wagennummer, maar die bestaat dus niet. Daardoor veel geloop, inbeide richtingen. Niet heel bevorderlijk voor de doorstroming. Ik heb niet het idee dat er mensen staan, hoewel er na vertrek wel de omroep kwam dat voorin nog veel vrije plaatsen waren.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jef400 »

Stefan schreef:Op 't dak is vast ook nog wel een plekje. :P
Het is Juliën, geen Willem.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Wat mij ook opvalt is dat de ICE Berlin-Rhein Ruhr/Rhein-Wupper niet 1x/uur rijdt en zich in Hamm splitst, maar dat er 1x/2 uur een ICE Berlin-Rhein Ruhr (naar Düsseldorf via Dortmund en Essen) en 1x/2 uur een ICE Berlin-Rhein Wupper (naar Köln via Hagen en Wuppertal) die pas vanaf Bielefeld een uursdienst met elkaar vormen rijdt. Dat is toch wel een enorme achteruitgang gezien de drukte op met name de as Berlin-Rhein Ruhr. Berlin-Rhein Wupper is rustiger
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten