Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
IK zou nog ff een extra lik zwarte verf over je ticket strepen, Suus. Je achternaam schijnt er doorheen en is te lezen (bij mij in ieder geval).
julsteren schreef:18 euro te weinig aan wisselgeld terug gekregen van de DB-automaat in de RB51. (..)-
Is er dan geen te goed bon geprint voor het resterende wisselgeld?
Ik dacht dat dergelijke automaten zo'n voorziening hadden indien er onvoldoende wisselgeld hebben om retour te geven. Bij parkeerautomaten bestaat iets dergelijks ook.
cassie127 schreef:Ach ik heb afgelopen weken in Duitsland (waar ik dan met de pin kon betalen) geen problemen gehad met mijn Rabobank pas/betalen via mobiel. Enige vervoerder waar het bij mij niet werkt is bij de balie van het MVG in München
Die trein die je ziet is een Keolis Talentje... Enkele NordWestBahn Talentjes hebben die dingen ook
Kan misschien zijn dat ik een oude Rabobank-pas heb, hij is namelijk in december 2019 verlopen.
Ik heb nog nooit in een Keolis-Talent gezeten, die dingen rijden ook enkel in de omgeving van Bielefeld wat vanuit Emmerich aardig ver weg is.
Bayern-Tickets zijn besteld, dus instappen en wegwezen. 1 dag 1e klas en 2 dagen 2e klas.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Ja ik heb een nieuwere pas van de Rabobank die nog tot in 2022 te gebruiken is (al denk ik niet dat de pas dat nog gaat halen)
Maar veel plezier in Bayern! Wellicht dat ik Dinsdag nog even in München ben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik was ook al begin augustus in Thüringen geweest. Daar zijn ook leuke lijnen te vinden als Erfurt-Jena-Gera (BR612), Erfurt-Würzburg (door het Thüringer Wald, BR612), Erfurt-Halle (glooiend heuvellandschap) en Lichtenfels-Saalfeld (door het Frankwald, bochtenrijk traject, eerder reed daar ieder uur een ICE-T die de verbinding tussen Berlin en Nürnberg verzorgde).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
32 minuten vertraging opgelopen in Warendorf doordat de machinist het zat was dat bij elke tussenstop de reizigers uitstapten, eentje in de deur bleef staan, en de rest hun behoeftes deed op het perron, ook lag de hele trein vol met bier en gebroken glas en werd er wiet gerookt tijdens de rit. Dus de machinist had de politie maar gebeld.
Politie heeft uiteindelijk niks gedaan :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
WTF. Wat zijn een hoop reizigers (gelukkig de meerderheid niet) toch onfatsoenlijk: behoeftes doen op het perron, wiet roken in de trein, continu in de deuren blijven staan.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Als Eurobahn alleen maar treinen met defecte toiletten inzet ga ik op een gegeven moment ook wildplassen. Ik ben van Kaldenkirchen tot Paderborn nog geen werkend toilet van ze tegengekomen, en dan hebben ze er nog twee per treinstel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
In Zwitserland (bijna Duitsland, okee) gaat het ook niet zo lekker met een reis de DB: mijn ICE 1270 waarmee ik van Zürich naar Freiburg wilde reizen, wordt opgeheven op Basel Bad. We mogen dan met z'n allen in de Baselse S-bahn naar Basel SBB (=4 minuten) om daar weer met een ander ICE-stel de reis te vervolgen. Wat er aan de hand is tussen Bad en SBB wordt natuurlijk niet verteld.
Ik denk dat het Duitse OV (wat opmerkelijk genoeg duurder is dan Nederlands OV) te goedkoop is. Door de prijzen op te schroeven kan er meer omzet gegenereerd worden en dus is er meer geld beschikbaar voor personeel en onderhoud van de treinen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Dat er meer geld is betekent niet dat er ineens goed onderhoud gepleegd wordt. DB maakt 500 miljoen winst per jaar, daar kan je prima een paar toiletten voor onderhouden.
DB haalt zijn winst vooral uit het Fernverkehr, terwijl de grootste problemen zich in het nahverkehr bevinden. Daar moet juist meer geld naar toe. En als de overheid niet meer geld aan OV wil besteden dan moeten de ticketprijzen omhoog.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Dan alsnog is er geen garantie dat meer geld de oplossing is. Er zijn 1 miljoen open vacatures in Duitsland, meer geld daarnaartoe smijten gaat dat niet oplossen. We zitten in de laatste fase van het demografische transitiemodel, dit hoort daarbij.
NS machinisten hebben nu niet voor niets het aanbod gekregen om minstens een jaar in dienst te kunnen gaan bij Abellio BW
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Geen zorgen, ook Nederland gaat zijn schare aan personeelstekort krijgen. De zorg, horeca, hulpdiensten, techniek en bouw kennen dat nu al, en ook bij NS wordt er driftig gezocht naar personeel.
Even je bank bellen. Nu je een werkend mens bent kan je er vaak één goedkoop in een pakket krijgen met maandelijkse (directe) afbetaling. Handig voor bijvoorbeeld hotels etc.
En anders is een gratis N26-rekening met gratis creditcard ook een optie
N26 heeft gewoon een Duitse bankvergunning, dus snap niet helemaal wat het probleem is?
Nitein-Repart schreef:DB haalt zijn winst vooral uit het Fernverkehr, terwijl de grootste problemen zich in het nahverkehr bevinden. Daar moet juist meer geld naar toe. En als de overheid niet meer geld aan OV wil besteden dan moeten de ticketprijzen omhoog.
Sommige deelstaten houden geld achter van het budget wat de federale overheid beschikbaar stelt voor OV. Dat gebruiken ze om andere gaten te dichten. In ieder geval Brandenburg is betrapt, maar het zal zeker niet de enige deelstaat zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Station Iserlohn is omringt met linten, perrons niet of slecht bereikbaar vanwege een (of meerdere) gevonden lichaam in de nabij gelegen parkeergarage
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Suus schreef:Als Eurobahn alleen maar treinen met defecte toiletten inzet ga ik op een gegeven moment ook wildplassen. Ik ben van Kaldenkirchen tot Paderborn nog geen werkend toilet van ze tegengekomen, en dan hebben ze er nog twee per treinstel
Algeheel probleem binnen het bedrijf...
Oorzaken zijn problemen bij installaties om de toiletten te legen (in Osnabruck (daar is ie eigendom van NordWestBahn) is ie bijvoorbeeld maar liefst een jaar buiten dienst geweest) en bij storingen wreekt zich het tekort aan werkplaatspersoneel en - capaciteit.
Daarnaast worden die dingen ook geregeld als afvalbak gebruikt, alles verdwijnt er in en geeft dan weer storing. Al is dat in Nederland net zo'n probleem, van wc rollen tot aan Bh's aan toe wordt er in teruggevonden :N
Oftewel: vrijwel alle treinen. Lozen op het spoor is iets achterhaalds. Helaas valt op dit soort dingen slecht te controleren, want eigenlijk zou je het willen verbieden.
Voor zover ik weet lozen de ICM3 stellen van NS nog steeds op het spoor.
Binnenkort verdwijnen DD-AR, DDM en SGM, en daar kijk je tegen een spoorstaaf aan als je een blik werpt de pot in :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.