Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
en-es

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor en-es » Zo 28 Okt 2018, 09:02

Gisteren een dagje Niedersachsen Ticket gedaan vanuit Hengelo. De RB61 reed keurig op tijd maar die kaartautomaten in de trein zijn echte ondingen. In Bad Bentheim zijn ze nog steeds aan het verbouwen, dat was in maart ook al het geval. Ik deed een driehoekje Osnabrück-Oldenburg-Bremen. Met de RE18 van Nordwest Bahn van Osnabrück naar Oldenburg. Een aantal stations heeft best wel mooi gerenoveerde stationsgebouwen. Met name Quackenbrück is wel opvallend, evenals de vele overblijfselen van wat ooit een groot emplacement was.

In Oldenburg zag ik op het stationsplein een gigantische mensenmassa waaronder veel politie. Het bleek een protestmars te zijn tegen de omstreden politieke partij AfD. Het weerhield me er niet van om even in het stadscentrum rond te kijken. Daarna ging ik weer verder. Ik zou de RE1 van 14.35 naar Bremen nemen. Het werd echter een trein eerder, de IC2431 van 13.35 die +45 had. Deze dubbeldeks IC was zeer matig bezet. In Bremen ook een behoorlijke mensenmassa op de been. Er bleek een of ander oktoberfest te zijn en ik zag veel mensen in lederhosen, trachten en carnavals-uitdossing. Met de tram naar het centrum was lastig aangezien vanwege dat evenement veel tramsporen in het centrum afgesloten waren.

Daarna de terugreis naar huis. Met de RE9 van 17.07 naar Osnabrück. In Kirchweye staat een prachtige stoomlocomotief van de serie 50 met wat historische rijtuigen erachter. Maar plotseling was het schluss in Lemförde! De conductrice en de machinist deelden mee dat de trein niet verder ging vanwege een streckensperrung en dat de RE9 weer terug ging naar Bremen! De ferngleise waren niet gesperrt aangezien ik tijdens het wachten drie IC's voorbij zag razen. Na 1u 15m kwam dan eindelijk een andere RE9 waardoor ik uiteindelijk een uur later in Hengelo terug kwam.

dylanwild94

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 30 Nov 2018, 19:56

Net deze aansluiting gehaald. *O* *trein* *O* Afbeelding
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Terug naar “OV in het buitenland”