Deutschlandtakt

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Deutschlandtakt

Bericht door marvinkok »

trolly schreef:
Nitein-Repart schreef:[...] of kan de RB61 het vervoer tussen Nederland Hengelo en Osnabrück in z'n eentje af?
Makkelijk. En anders hangen ze er nog een wagonnetje achter.
Een wagon is voor goederen...
En een rijtuig er bij aan is lastig gezien het met treinstellen van 5 bakken gereden wordt..
cassie127
Berichten: 6582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Deutschlandtakt

Bericht door cassie127 »

Bestaan er eigenlijk 6-delige Flirt3 treinen? Dacht dat een 5-delige flirt het langste was wat men leverde

Edit: er bestaan 6 delige Flirts maar veel zijn er niet die die lengte hebben
Laatst gewijzigd door cassie127 op za 13 okt 2018, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Deutschlandtakt

Bericht door IC140 »

2x3 is ook 6
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Deutschlandtakt

Bericht door ArrivaBas »

cassie127 schreef:Bestaan er eigenlijk 6-delige Flirt3 treinen? Dacht dat een 5-delige flirt het langste was wat men leverde

Edit: er bestaan 6 delige Flirts maar veel zijn er niet die die lengte hebben
De Poolse spoorwegen rijden met achtdelige FLIRT's (2 helften van 4 bakken) en de Südostbahn heeft eenzelfde configuratie besteld voor de Voralpen-Express.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Deutschlandtakt

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:Edit: er bestaan 6 delige Flirts maar veel zijn er niet die die lengte hebben
Jij komt toch wel regelmatig in München? De Meridian rijdt vanaf München met grotendeels zesdelige FLIRT’s, soms zelfs met drie gekoppeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Deutschlandtakt

Bericht door cassie127 »

Ja klopt, heb familie daar net buiten de stad aan de kant waar Meridian ook komt. Maar toen ik op versturen drukte dacht ik ook meteen van 6 delige.... Die zijn er wel :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Deutschlandtakt

Bericht door trolly »

marvinkok schreef:
trolly schreef:
Nitein-Repart schreef:[...] of kan de RB61 het vervoer tussen Nederland Hengelo en Osnabrück in z'n eentje af?
Makkelijk. En anders hangen ze er nog een wagonnetje achter.
Een wagon is voor goederen...
En een rijtuig er bij aan is lastig gezien het met treinstellen van 5 bakken gereden wordt..
Maar het idee is helder?

Ik zit eerlijk gezegd niet elke dag in dat treintje, en ook niet in de IC-Berlijn tussen Hengelo en Osnabrugge, maar het lukt me niet om me één van beide voor te stellen met meer dan vijftien personen aan boord. Ik hoop dat ik het mis heb, maar vijf bakken lijken me nog even afdoende voor de vraag.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Deutschlandtakt

Bericht door en-es »

Mijn indruk is dat er in RB61 weinig mensen zitten tussen Hengelo en Bad Bentheim.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Deutschlandtakt

Bericht door IC140 »

De IC daarentegen heeft een prima bezetting, zelfs daar op het rustigste stuk. Vooral met doorgaande reizigers natuurlijk.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Deutschlandtakt

Bericht door Aking »

marvinkok schreef:
trolly schreef:
Nitein-Repart schreef:[...] of kan de RB61 het vervoer tussen Nederland Hengelo en Osnabrück in z'n eentje af?
Makkelijk. En anders hangen ze er nog een wagonnetje achter.
Een wagon is voor goederen...
En een rijtuig er bij aan is lastig gezien het met treinstellen van 5 bakken gereden wordt..
Daar hebben ze toch hulpkoppelbomen en opzetstukken en koppelwagens en weet ik het wat allemaal voor grappen voor? :o
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Deutschlandtakt

Bericht door trolly »

:Y
IC140 schreef:De IC daarentegen heeft een prima bezetting, zelfs daar op het rustigste stuk. Vooral met doorgaande reizigers natuurlijk.
Nou, die rijden dan dus via Arnheim.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Deutschlandtakt

Bericht door IC140 »

trolly schreef::Y


Nou, die rijden dan dus via Arnheim.
Ik dacht even dat je het over de huidige situatie had. Als er een frequente verbinding via Arnhem loopt blijft er inderdaad weinig over via Bad Bentheim. Alleen de stroom Randstad - Hamburg stelt nog iets voor en zal minder snel via Arnhem reizen. Iets meer dan 15 reizigers per trein blijven er volgens mij wel over, maar 1x per uur een RE Hengelo - Osnabrück moet dan voldoende zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Deutschlandtakt

Bericht door Vinny »

En is er financiële dekking voor dit plan, en wordt er genoeg (en op tijd) in de infrastructuur geïnvesteerd om dit plan mogelijk te maken?

Anders zijn dit loze beloften.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Deutschlandtakt

Bericht door Aking »

Verpest het nou niet -o-
cassie127
Berichten: 6582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Deutschlandtakt

Bericht door cassie127 »

en-es schreef:Mijn indruk is dat er in RB61 weinig mensen zitten tussen Hengelo en Bad Bentheim.
Het aantal reizigers kan nogal behoorlijk verschillen per rit viel mij op. Zondagmiddag staan er over het algemeen best wat mensen bij spoor 11 te wachten op de RB 61
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Deutschlandtakt

Bericht door RobertT »

trolly schreef:
Nitein-Repart schreef:[...] of kan de RB61 het vervoer tussen Nederland Hengelo en Osnabrück in z'n eentje af?
Makkelijk. En anders hangen ze er nog een wagonnetje achter.
Vergeet niet dat Osnabruck een belangrijke overstapfunctie richting Hamburg/Bremen/Noorden heeft,ik zie daar meer mensen overstappen dan in Oberhausen,dat per ICE slechts enkele in/uitstappers heeft.Daar is Duisburg weer belangrijker
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Deutschlandtakt

Bericht door trolly »

Dat zal best. De vraag hier is of die overstappers ook in de hypothetische nieuwe situatie via Hengelo zullen blijven reizen, en zo ja, of dat tot staanplaatsen leidt in vijf bakken Flirt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Deutschlandtakt

Bericht door Suus »

Vinny schreef:En is er financiële dekking voor dit plan, en wordt er genoeg (en op tijd) in de infrastructuur geïnvesteerd om dit plan mogelijk te maken?

Anders zijn dit loze beloften.
Veel van de noodzakelijke investeringen zijn opgenomen in het Bundesverkehrswegeplan 2030, die werkt met cyclussen. Bij de cyclus die start in 2020 zal het grootste deel van de spoorinvesteringen financiering toebedeeld krijgen, volgens het ministerie.

Oja, en in het plan is geen rekening gehouden met een snelle treindienst vanuit Nederland via Emmerich richting Dortmund en verder. Zelfs een uurdienst voor een snellere trein via Emmerich is nog niet eens in de ambities opgenomen, terwijl NS zich daar in het verleden positief over heeft uitgelaten. Misschien kan men beginnen met de treindienst uit Eindhoven die tot Oberhausen moet rijden door te laten rijden naar Arnhem?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RTBS
Berichten: 171
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Deutschlandtakt

Bericht door RTBS »

5 bakken Flirt is op dit moment tussen Hengelo en Bad Bentheim nog wel genoeg (maar dan moet er geen ICB uitvallen want dan zit hij bomvol), toch zit hij nu al vaak erg vol, 50 reizigers is al lang geen uitzondering meer. Niet slecht voor een nieuwe lijn dat nog maar een half jaar rijdt en te maken heeft gehad met veel uitval. Vanaf Bad Bentheim zit die trein echter vaak helemaal vol en wordt er zelfs geklaagd door de Duitsers dat ze moeten staan.

Een eventuele omleiding van de ICB via Duisburg kan nooit sneller zijn, je hebt in ieder geval meer stops die gewoon niet overgeslagen kunnen worden zoals Utrecht, Arnhem, Duisburg, Dortmund, Bielefeld, dat zijn drie stops meer dan via Hengelo. Bovendien is het traject tot aan Duisburg erg langzaam, ik zie daar de komende 20 jaar geen verbetering in komen, dan zou je een compleet nieuw spoor aan moeten leggen vanaf Amsterdam. Het traject via Hengelo heeft echter wel veel mogelijkheden om te versnellen, zeker op de Veluwe en tussen Rheine en Minden. Osnabruck is ook nog eens een belangrijke overstap naar miljoenenstad Hamburg, je verliest veel reizigers als je die stad niet meer aan zou doen. Je zou natuurlijk ook nog een traject via Munchen of Interlaken kunnen onderzoeken, misschien is dat wel sneller.... ;-)
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Deutschlandtakt

Bericht door en-es »

Een eventuele IC of ICE naar Berlijn via Emmerich moet niet via Duisburg rijden. Dat is een omweg en je moet keren.
RTBS
Berichten: 171
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Deutschlandtakt

Bericht door RTBS »

Volgens mij is dat de enige mogelijkheid....

Het zijn trouwens liefst 8 stops tussen Amsterdam en Hannover via Duisburg en geen enkele zal DB over willen slaan.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Deutschlandtakt

Bericht door en-es »

Van Oberhausen naar Essen kan zonder keren en is aanzienlijk sneller dan via Duisburg.
RTBS
Berichten: 171
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Deutschlandtakt

Bericht door RTBS »

Oberhausen ligt pal naast Duisburg dus een eventuele tijdwinst zal minimaal zijn. Maar ook dat blijft een gigantische omweg vergeleken met de huidige ICB.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Deutschlandtakt

Bericht door Z2N »

In kilometers misschien, in tijd niet. Amsterdam - Berlijn via Oberhausen kan op huidige infra in 5u30, tegen 6u22 via Hengelo.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Deutschlandtakt

Bericht door reisthijs »

RTBS schreef:5 bakken Flirt is op dit moment tussen Hengelo en Bad Bentheim nog wel genoeg
Het moet wel genoeg zijn want het is op dit moment ook de maximale lengte die op het kopspoortje in Hengelo past.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten