Uit alle lijnen die bij deze concessie hoort zijn vier pakketten samengesteld. Vastgelegd is dat de winnaar van pakket 1 niet de winnaar van pakket 2 mag zijn. De andere pakketten hadden dergelijke eisen niet. Inmiddels zijn de winnaars van de aanbestedingen bekend gemaakt:
DB Regio: Pakket 2 en 3.
Ostdeutsche Eisenbahn (ODEG): Pakket 1 en 4.
Beide vervoerders hebben bij de vorige aanbesteding ook deze concessies toebedeeld gekregen. Er vinden echter aanzienlijke verschuivingen plaats in de werkpakketten van de vervoerders.
Pakket 1:
- RE1 Magdeburg – Brandenburg (H.) – Berlin – Frankfurt (O.) – Eisenhüttenstadt – Cottbus;
- RE2 Nauen – Berlin – Cottbus;
- RE20 Berlin Hbf – Königs Wusterhausen – Cottbus
- FEX Berlin Hbf – Berlin Ostkreuz – Flughafen BER.
- RB10 Nauen – Berlin;
- RB14 Nauen – Berlin;
- RB24a Eberswalde – Berlin - Flughafen BER (Terminal 2);
- RB24b Flughafen BER – Wünsdorf-Waldstadt;
- RB32a Oranienburg – Berlin – Flughafen BER (Terminal 2);
- RB32b Flughafen BER – Ludwigsfelde;
- RE7 Dessau – Berlin – Lübbenau – Senftenberg;
- RB20 Oranienburg - Golm – Potsdam-Griebnitzsee;
- RB21 Potsdam – Golm – Berlin Gesundbrunnen;
- RB22 K. Wusterhausen – Flughafen BER – Golm - Potsdam-Griebnitzsee;
- RB23 Golm – Potsdam – Berlin – Flughafen BER;
- RE8a Wismar – Wittenberge – Berlin – Flughafen BER;
- RE8b Berlin – Wünsdorf-Waldstadt – Elsterwerda/Finsterwalde;
- RB17 Wismar – Schwerin – Ludwigslust (– Wittenberge) (vanaf december 2024)
- RB33 Potsdam – Beelitz – Jüterbog;
- RB37 Beelitz – Potsdam-Rehbrücke (–Berlin);
- RB51 Rathenow – Brandenburg (Havel);
- De RE1 moet in de spits 3x/uur gaan rijden. De capaciteit van de treinen moet omhoog naar 600 zitplaatsen;
- De RE2 moet in de spits 2x/uur gaan rijden tussen Berlin en Lübbenau. De capaciteit van de treinen moet met 130 zitplaatsen omhoog naar 550;
- De RE7 moet 2x/uur gaan rijden tussen Bad Belzig en Berlin Wannsee. De capaciteit van de treinen moet omhoog naar 420 zitplaatsen;
- Tussen Berlin en Nauen moeten vier treinen per uur rijden;
- De capaciteit van de FEX moet met 250 zitplaatsen worden verhoogd naar 550 per trein;
- De capaciteit van de RB24 moet met 250 zitplaatsen worden verhoogd naar 550 per trein;
De RB33, RB37 en RB51 hebben een route die slechts gedeeltelijk van bovenleiding is voorzien. Het is in deze concessie echter niet toegestaan met dieseltractie onder een bovenleiding te rijden, van de winnaar wordt verwacht dat ze hybride treinen inzetten.