Intercity Berlijn

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
dennistd
Berichten: 3175
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Intercity Berlijn

Berichtdoor dennistd » Wo 13 Mar 2019, 15:20

Instap is gewoon op 76cm volgens mij. Bentheim is sowieso aangepast een tijdje terug. Andere stations weet ik niet zo.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14227
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Intercity Berlijn

Berichtdoor Meltrain » Wo 13 Mar 2019, 15:27

Dus tóch een trein die duidelijk herkenbaar is als een locomotief met rijtuigen. :D
Ik dacht even dat het een soort ICE 2 zou worden, waarbij dat minder duidelijk is.

Ik had wel verwacht dat het ontwerp van het stuurstandrijtuig wat gestroomlijnder zou zijn (zoals Mark 5A), maar ik vind het niet onaardig. :) Ik ben erg benieuwd naar deze treinen.

Is de gelijkvloerse instap ook geschikt voor de Nederlandse stations?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 6682
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Intercity Berlijn

Berichtdoor Z2N » Wo 13 Mar 2019, 15:41

Ja, want overal op de route zijn de perrons op 76 cm.
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 4360
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21

Re: Intercity Berlijn

Berichtdoor Ronaldussen » Wo 13 Mar 2019, 15:45

Is toch de Europese norm?
En verder vind ik de cabines erg veel op een metro lijken.
En dáár zijn de Lui uit de Grote Stad om met hun machines de boel te slopen.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4842
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Intercity Berlijn

Berichtdoor reisthijs » Wo 13 Mar 2019, 16:01

De Europese norm is 55 of 76 cm, elk land mag zelf kiezen, in dit geval komt het goed uit dat Duitsland tegenwoordig ook 76 cm toepast.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Durashift
Berichten: 3207
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Intercity Berlijn

Berichtdoor Durashift » Wo 13 Mar 2019, 21:23

Z2N schreef:Kwestie van uitleggen lijkt me, de Britten doen eigenlijk niet anders en ook in Franse TER's is het vaak de bedoeling dat je ze ophangt. (..).


Tja, met zo'n mooie, lichtgewicht, designfiets zal ophangen een peuleschil zijn. Maar de voor en achter goed bepakte reisfiets lijkt mij een ander verhaal. Eigenaar moet wel ff boven de macht tillen. :shock:

Een klem in een takel lijkt mij dan handiger, zeker ook met de zwaardere, elektrische, fietsen in de toekomst.

Wél een mooi model trein, wat mij betreft. :pos:


Meltrain schreef: (..)

Ik had wel verwacht dat het ontwerp van het stuurstandrijtuig wat gestroomlijnder zou zijn (zoals Mark 5A), (..)


:shock: Zó, da's een lelijke voorkant (wat mij betreft). :X
Laatst gewijzigd door Durashift op Wo 13 Mar 2019, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 9944
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Intercity Berlijn

Berichtdoor Aking » Wo 13 Mar 2019, 21:26

Volgens mij moet je je bagage sowieso al van je fiets halen, dat niemand dat doet is een ander verhaal natuurlijk :')

Aan de andere kant kan zoiets dan juist helpen dat te bewerkstelligen :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 39695
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Intercity Berlijn

Berichtdoor Suus » Wo 13 Mar 2019, 22:06

Belangrijkste reden waarom het Talgo werd: Niemand anders had een aanbod dat aan de eisen van DB voldeed. En met een prijs van 24 miljoen euro per 17-delige trein zijn het ook nog ware koopjes te noemen: https://www.handelsblatt.com/unternehme ... 96804.html

Dat belooft nog wat voor de bestelling van de DSB...
Rame à l'approche


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten