Pagina 9 van 9

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 01 mar 2020, 09:10
door trolly
Ik ben erg nieuwsgierig hoeveel van die 1,75 miljard er over gaat zijn om heel veel andere leuke dingen van te doen nadat Weesp-Hilversum viersporig is gemaakt. En ik ben ook benieuwd wat er dan van Bussum over is gebleven.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 01 mar 2020, 09:18
door Suus
Ik zou liever wat bochtjes gladstrijken tussen Barneveld aansluiting en Apeldoorn die een snelheidsverhoging naar 200 km/uur belemmeren. Rond de meeste van die bochtjes staat niets wat je daarvoor moet afbreken.

Verder wil ik graag een DoorStroomStationDeventer, want dat is ook altijd een trage toestand. En kunnen we de twee relatieve scherpe bogen bij Teuge en Bathmen wat verzachten? Ik denk dat Teuge en Bathmen graag meewerken als je ze in ruil een viersporig station geeft. Vooral Teuge, die krijgen dan een spooraansluiting voor hun internationale vliegveld 8)

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 01 mar 2020, 09:28
door trolly
:Y

...en als er dan nog centjes over zijn, dan kopen we een ijsje *O*

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 01 mar 2020, 15:25
door Hainje
Dan gaan we wel even terug in de tijd naar 1991, toen McDonalds groots adverteerde (op bussen enz.) voor hun ijsje dat slechts ƒ 0,25 kostte!! *O*

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 08:45
door Klaasje
Welke boog bij Teuge? Dat stelt niet zoveel voor, die nét in Deventer is wel krap. DSSD zie ik niet gebeuren. Als je alle wisselverbindigen weghaalt lukt het misschien om de boog tussen de IJsselbrug en het station net naar 60 km/h te krijgen.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 16:30
door RTBS
Denk dat je het huidige traject via Bentheim met die 1,75 miljard zeer fors kunt versnellen. En dan heb je straks twee treinen naar Berlijn die vrijwel tegelijk uit Amsterdam vertrekken naar exact dezelfde bestemming via twee routes? :shock:

Ze doen net alsof de Duitsers überhaupt een tweede traject Amsterdam-Berlijn in WiILLEN plannen, dat is natuurlijk complete waanzin en daar zullen ze nooit aan mee willen werken. En of de Duitsers eventjes een aantal ICE-stations over willen slaan omdat anders de Talgo via Bentheim veel sneller is. En de Duitsers ook nog verzoeken of ze eventjes honderden miljoenen willen investeren in nieuwe treinen die minstens 300km/u kunnen rijden (langzamer is geen optie want anders is via Bentheim altijd sneller). En alsof dat nog niet genoeg is de Duitsers ook nog een schop onder de kont geven om op te schieten met het geschikt maken van het spoor Arnheim-Hannover voor 300km/u. Ben benieuwd of Van Boxtel er asjeblieft bij gezegd heeft... *trein*

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 17:07
door en-es
Amen.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 11:43
door reisthijs
RTBS schreef:Denk dat je het huidige traject via Bentheim met die 1,75 miljard zeer fors kunt versnellen. En dan heb je straks twee treinen naar Berlijn die vrijwel tegelijk uit Amsterdam vertrekken naar exact dezelfde bestemming via twee routes? :shock:
Dat zou gek zijn. Met die hypothetische 1,75 miljard kan één route flink versneld worden. Dat kan de huidige route via Bentheim zijn óf de voorgestelde alternatieve route via Ruhrgebied. Niet beide routes.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 12:01
door Z2N
Het voordeel van de route via het Ruhrgebied is natuurlijk wel dat je er veel meer mensen van kan laten profiteren. Niet alleen de internationale reizigers naar Keulen en verder, maar toch vooral de binnenlandse reizigers langs de A12/A2. Idealiter zou je natuurlijk beide routes aanpakken, maar als je moet kiezen heeft een viersporigheid tussen Utrecht Vaartsche Rijn en De Haar aansluiting toch echt hogere prioriteit dan het verleggen van een paar bochten bij Twello.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 12:20
door dennistd
Arnhem heeft al een snelle verbinding met Amsterdam (Zuid). Zowel via de A12 als met de trein bedraagt de reistijd 1:01. Vanuit Twente is dat een heel ander verhaal: Enschede - Amsteerdam Zuid is met de auto 1:39 maar met de trein 1:59. Hier is dus nog een heleboel winst te behalen voor de trein.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 12:48
door trolly
Verplaats Twente. Dat scheelt veel reistijd.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 13:02
door Tom98
Jij baalt gewoon dat jij niet uit Twente komt 8-)

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 15:08
door RTBS
Aangezien Overijssel het traject Zutphen-Hengelo wil elektrificeren waarom dat traject ook niet voorzien van dubbelspoor en dat doortrekken tot Apeldoorn? Dat traject is al grotendeels voorbereid op dubbelspoor en is korter dan via Almelo-Deventer. Voor 1,75 miljard lijkt me dat prima uitvoerbaar en meteen geschikt te maken voor 200km/u. Als Overijssel het geld voor de elektrificatie er ook nog eens in stopt zit je zo over de 2 miljard. Is er meteen een fatsoenlijke alternatieve route aangezien het huidige intercitytraject via Deventer maar voor 120km/uur geschikt is en erg veel storingen/aanrijdingen kent. Het is maar een idee.... :)

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 16:15
door trolly
Tom98 schreef:Jij baalt gewoon dat jij niet uit Twente komt 8-)


Ik ben een tijdje uit Twente gekomen, en kan niet zeggen dat ik het heel erg mis :')

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 17:00
door Aking
Ik ben wel een keer in Twente gekomen, telt dat ook? *O*

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 17:08
door Z2N
Nee, pas nadat we Twente afstoten mag het op de landenlijst. :P

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 17:09
door Aking
-o-

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 03 mar 2020, 17:54
door dennistd
RTBS schreef:Aangezien Overijssel het traject Zutphen-Hengelo wil elektrificeren waarom dat traject ook niet voorzien van dubbelspoor en dat doortrekken tot Apeldoorn? Dat traject is al grotendeels voorbereid op dubbelspoor en is korter dan via Almelo-Deventer. Voor 1,75 miljard lijkt me dat prima uitvoerbaar en meteen geschikt te maken voor 200km/u. Als Overijssel het geld voor de elektrificatie er ook nog eens in stopt zit je zo over de 2 miljard. Is er meteen een fatsoenlijke alternatieve route aangezien het huidige intercitytraject via Deventer maar voor 120km/uur geschikt is en erg veel storingen/aanrijdingen kent. Het is maar een idee.... :)

Gezien de reizigersaantallen is het veel logischer om de lijn van Zwolle naar Wierden te voorzien van dubbelspoor en snelle wissels in Wierden. In combinatie met de al hogere toegelaten snelheid op de Hanze- en Flevolijn (ook die laatste is aangelegd voor 160km/h voor zover ik weet) kun je dan een flinke winst boeken.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 17:58
door henrivanderweijden
Ach ja, laten we Zwolle er weer eens bijhalen ......

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 18:36
door Aking
Kan dat ding niet gewoon via Hoogeveen? *O*

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 20:16
door en-es
Alleen als dat ding in Hoogeveen stopt.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 20:26
door Mikos
Dat is allemaal niet van belang, de grote vraag is: Rijdt hij na Ede-Wageningen door naar Arnhem of moeten de reizigers daar overstappen?

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 22:16
door Klaasje
Het moet wel een machtsspel zijn.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 22:41
door Aking
Een soort BDSM dus?

Wie is dan de sub en wie is de dom? *O*