Spoordienstregeling Duitsland 2020

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
dennistd
Berichten: 3391
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor dennistd » ma 30 sep 2019, 23:13

Dat is ook niet even een klein beetje uitstel of zo :shock:
Wordt er nog een reden voor gegeven?

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor ICE11 » di 01 okt 2019, 20:32

Station Stolberg-Altstadt moet nog verbouwd worden en daar is men nog niet eens met begonnen, evenals station Breinig.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10027
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Hainje » di 01 okt 2019, 20:41

Nur in Deutschland. :')
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12439
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Vinny » di 01 okt 2019, 20:48

Infrastructuur die gebouwd moet worden. Daar zijn ze in Duitsland niet zo goed in, ten opzichte van Nederland duurt het langer en kost het meer geld.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor ICE11 » wo 02 okt 2019, 19:27

Dat moet niet per se kloppen. De nieuwbouw van het "Rüstbachviadukt" tussen Stolberg en Breinig is keurig op tijd.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5574
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Chrysa » wo 02 okt 2019, 22:08

Nu de rest van dat land nog. :')

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41181
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Suus » wo 09 okt 2019, 20:48

Hoofdlijnen Fernverkehr toegevoegd. Dit jaar de hoogtepunten:
- IC-dienst Dresden - Berlijn - Rostock - Warnemünde.
- Meer treinen tussen Keulen en Hamburg, vaak sneller ingelegd dan de bestaande.
- Aangepaste treindienst naar Tsjechië en Denemarken.
- Zeer hinderlijke langdurige werkzaamheden op meerdere plekken in Duitsland.

Met ingang van de zomerdienstregeling zal de treindienst naar Polen verbeterd worden.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor ICE11 » ma 14 okt 2019, 14:11

Flixtrain rijdt vanaf december niet meer alleen tussen Köln en Berlin, maar tussen Aachen en Berlin:

https://www.aachener-nachrichten.de/nrw ... d-46371619

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2885
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Nitein-Repart » ma 14 okt 2019, 18:32

Ik hoop echt dat Flixtrain een keer tussen Düsseldorf en München gaat rijden (route maakt mij niet zo veel uit), aangezien DB op de as NRW-Bayern wel wat meer concurrentie kan gebruiken. Naar Hamburg heb je straks de keuze uit een aantal prijsgunstige treinreizen, naar Berlin begint Flixtrain ook al op gang te komen waardoor het aanbod prijsgunstige treinreizen op die route ook toeneemt, maar richting het zuiden heeft DB nauwelijks concurrentie en is het echt goed zoeken naar prijsgunstige reizen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41181
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Suus » ma 14 okt 2019, 18:36

De HSL op kan echter niet zomaar en de laatste keer dat HKX naar Frankfurt ging rijden werd de halve dienstregeling op de Linke Rheinstrecke vernacheld door die treinen. Concurrentie is leuk, maar op overbelaste spoorlijnen geeft het voor de forens vooral een hoop ellende.
Rame à l'approche

Tom024
Berichten: 334
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Tom024 » ma 14 okt 2019, 18:44

Protip: koop via de CD een kaartje tot Cheb, dan kun je in Nürnberg uiteraard gewoon uitstappen. 19 euro. *bus*

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2885
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Nitein-Repart » ma 14 okt 2019, 18:47

Düsseldorf-Köln Messe Deutz-Bonn Beuel-Koblenz-Wiesbaden-Frankfurt Süd-Würzburg-Donauwörth-Augsburg-München

Dan vermijd je HSL's en de overbelaste Linke Rheinstrecke. Nadeel is dat je dan tussen Frankfurt en München geen grote stad als Stuttgart of Nürnberg kan meepakken.

Tom024 schreef:Protip: koop via de CD een kaartje tot Cheb, dan kun je in Nürnberg uiteraard gewoon uitstappen. 19 euro. *bus*

Dat is een goeie. De RE Nürnberg-München over de HSL kost €22 enkele reis, dus dan wordt het €31 voor een enkele reis München. Dat klinkt als een erg goeie deal.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7426
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Z2N » ma 14 okt 2019, 19:10

De rechte Rheinstrecke is evengoed overbelast, alleen zijn het daar vooral de goederentreinen.
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor ICE11 » ma 14 okt 2019, 21:23

Wat mij persoonlijk bij Flixtrain nog terughoud is dat zij geen echte Großraumwagen (wat is het NL-woord hiervoor?) hebben en ik eventuele aansluitende treinen apart moet boeken. Daarom ben ik ook afgelopen week naar Hamburg gewoon met DB gereisd..... :Y

en-es
Berichten: 1145
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor en-es » ma 14 okt 2019, 22:07

Flixtrain schijnt ook wel eens uit te vallen. Was een tijdje geleden op een Duits consumenten-programma op tv.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4096
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor cassie127 » di 15 okt 2019, 00:43

Ik zie zojuist dat de RE 10 voortaan in ieder geval 1× per uur naar Duisburg gaat ipv naar Düsseldorf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2885
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Nitein-Repart » di 15 okt 2019, 07:19

Tot en met 18 april wordt er door de RE10 vanaf Krefeld naar Duisburg gereden. Vanaf 19 april gaat de RE10 gewoon weer naar Düsseldorf rijden (op werkdagen 2x/uur). Ik vermoed dat dit door werkzaamheden komt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41181
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Suus » di 15 okt 2019, 07:55

Meerdere S-Bahn-netwerken zijn nog niet goed verwerkt in de reisplanner. Dit betreft ook de S-Bahn Rhein-Ruhr. Een correctie komt in de komende weken.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2885
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Nitein-Repart » di 15 okt 2019, 19:08

De dienstregeling 2020 staat online. Wat ik naar boven kan halen:

-De IC Hamburg-Dortmund-Köln-Mainz-Frankfurt wordt grotendeels vervangen door een ICE die dezelfde route rijdt. Reistijd blijft hetzelfde. Er rijdt 1x/2 uur een IC Köln-Hamburg via Duisburg en Essen en 1x/2 uur een ICE Köln-Hamburg via Wuppertal en Dortmund. Het nadeel van de ICE is dat DB er hogere prijzen voor kan vragen, het voordeel van de ICE is het hogere comfort en meer faciliteiten. Ook op de Linke Rheinstrecke wordt dus een deel van de IC's vervangen door ICE's. De IC's die na Mainz direct naar Mannheim rijden, blijven IC's.

-De ICE Hamburg-München (noord-zuid-as) gaat niet meer stoppen tussen Hamburg en Hannover en wordt een halfuur sneller. Lüneburg, Uelzen en Celle worden bedient door een ICE Hamburg-Frankfurt die tussen Kassel en Frankfurt via Marburg en Giessen rijdt.

-De IC Rostock-Dresden is met ingang van de nieuwe dienstregeling nog niet helemaal operationeel. Helaas zorgt de IC niet voor een nette uursdienst op Berlin-Dresden, maar wordt er ongeveer in een 30/90-verhouding gereden.

-Braunschweig, Hildesheim, Göttingen en Kassel krijgen weer een ICE-uursdienst naar Berlin (en de eerste twee genoemde plaatsen ook naar Frankfurt) door een nieuwe ICE Berlin-Braunschweig-Frankfurt Flughafen.

-De Württembergische Südbahn (Ulm-Lindau) is van 20 december 2019 tot 12 januari 2020 en van 13 juli 2020 tot 13 september 2020 zonder werkonderbrekingen te bereizen. Dit is nog een van de laatste lijnen waar DB Regio nog BR218 met Dosto-stammen inzet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41181
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Suus » wo 16 okt 2019, 09:26

Vanaf 15 december hebben alleen nog reizigers met een Flexpreis-ticket of bezitters van een verhoogd statuut (Bahn.Comfort e.d.) toegang tot het eerste klas gedeelte van de DB Lounges.
Rame à l'approche

umbusko
Berichten: 865
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor umbusko » wo 16 okt 2019, 10:00

Of überhaupt tot de lounge dus. -o-

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2885
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Nitein-Repart » wo 16 okt 2019, 18:40

Tijd om dan wat meer bankjes op de perrons te plaatsen, daar is op sommige stations ook wel wat behoefte aan.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41181
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor Suus » wo 16 okt 2019, 18:53

umbusko schreef:Of überhaupt tot de lounge dus. -o-

Tja, ik heb een verhoogd statuut bij Thalys dus ik zou er zelfs met SuperSparPreisEuropa nog in komen :')
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4096
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Berichtdoor cassie127 » wo 16 okt 2019, 19:30

Met een NS Businesskaart kom je er ook gewoon nog in
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten