Spoordienstregeling Duitsland 2020
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Goeiendag, het wordt elk jaar erger met het propwerk op die kaart :')
En ik vraag me ook af wat stations als Heerlen Woonboulevard erop doen, met een zwarte lijn is toch aangegeven dat die buiten het geldigheidsbereik van NRW-tickets vallen? Zwarte lijnen die, net als de stippellijnen, volgens mij ook elk jaar om-en-om op de kaart voorkomen..
En ik vraag me ook af wat stations als Heerlen Woonboulevard erop doen, met een zwarte lijn is toch aangegeven dat die buiten het geldigheidsbereik van NRW-tickets vallen? Zwarte lijnen die, net als de stippellijnen, volgens mij ook elk jaar om-en-om op de kaart voorkomen..
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Die stippellijnen en zwarte lijnen zijn toch al een aantal jaar vaste prik. Al gaat het ook dit jaar weer fout, tussen Lengerich en Osnabrück Hbf zijn de treindiensten niet gestippeld terwijl dat wel zou moeten. En dit jaar is de RE18 tussen Osnabrück Hbf en Osnabrück Altstadt niet ingekleurd maar zwart, die heb ik ook wel eens wel ingekleurd gezien.
Heerlen Woonboulevard staat overigens op de kaart vanwege de IKEA aldaar. In Aachen hebben ze geen filiaal (al zou het handig zijn als Heerlen eventjes genoemd zou worden op Ikea.de)
De treindienst in België is nu aangepast zodat deze klopt aan de praktijk. Jammer van de spelfout bij Dolhain-Gileppe. Engers ten zuiden van Neuwied staat op de verkeerde lijn. Op de lijn van Erndtebrück naar Marburg zijn drie stations in Hessen aan de kaart toegevoegd. Sowieso is de omgang naar andere deelstaten niet consequent. Waarom wel helemaal tot Kreiensen de RB84 op de kaart zetten, maar de RE78 niet even tot Nienburg?
Heerlen Woonboulevard staat overigens op de kaart vanwege de IKEA aldaar. In Aachen hebben ze geen filiaal (al zou het handig zijn als Heerlen eventjes genoemd zou worden op Ikea.de)
De treindienst in België is nu aangepast zodat deze klopt aan de praktijk. Jammer van de spelfout bij Dolhain-Gileppe. Engers ten zuiden van Neuwied staat op de verkeerde lijn. Op de lijn van Erndtebrück naar Marburg zijn drie stations in Hessen aan de kaart toegevoegd. Sowieso is de omgang naar andere deelstaten niet consequent. Waarom wel helemaal tot Kreiensen de RB84 op de kaart zetten, maar de RE78 niet even tot Nienburg?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Volgens mij hangt het ook van de precieze kaart af. Ik weet in ieder geval zeker dat ik de kaart dit jaar in minstens twee vormen heb gezien: een met zwarte lijnen en stippellijnen en een zonder (waarop je dus niet in een oogopslag kon zien waar je kaartje geldig was).
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Heerlen Woonboulevard staat er waarschijnlijk expliciet bij om duidelijk te maken dat het niet onder het NRW-tarief valt, ondanks dat het wel tot het Großraum Heerlen behoort.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Heerlen woonboulevard kun je gewoon tickets in het AVV en NRW tarief bij de Arriva automaat kopen. Deze verkopen ze alleen op stations waar dit ticket ook geldig is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
En voor de duidelijkheid,hier de link met het geldigheidsgebied voor NRW Tickets buiten NRW
https://infoportal.mobil.nrw/nrw-tarif/ ... ckets.html
https://infoportal.mobil.nrw/nrw-tarif/ ... ckets.html
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
OK, dan klopt die zwarte lijn op die kaart dus niet.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Ik weet niet of het al aan de orde is gekomen maar vanaf 8 maart gaat er een nacht-IC rijden tussen Warnemünde en Wien Hauptbahnhof.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Een werkelijk fantastische verbinding. Wanneer wordt er een nachttrein Mariënberg-Amsterdam Centraal ingelegd door de spoorwegen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Heb je al een aanvraag ingediend bij het "aanvraagloket voor nieuwe nachttreinen van NS"?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
:') _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Toch nog een allerlaatste aanvulling:
De RB86 tussen Einbeck-Salzderhelden en Einbeck Mitte stopt met ingang van vandaag ook op het nieuwe station Einbeck Otto-Hahn-Straße.
*Insert hoop getier in Delfshaven :X *
De RB86 tussen Einbeck-Salzderhelden en Einbeck Mitte stopt met ingang van vandaag ook op het nieuwe station Einbeck Otto-Hahn-Straße.
*Insert hoop getier in Delfshaven :X *
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Op dit moment rijdt ik met IC2402 van Duisburg naar Hamburg.
Op het trein samenstelling bord in Duisburg zag ik dat deze IC in april vervangen wordt door een ICE. Echter, deze ICE zou moeten bestaan uit 2 1e klasse een restaurant en 6 2e klasse rijtuigen. Totaal 9 dus. Maar ik ken geen ICE met 9 rijtuigen. Iemand een idee welk type dit moet zijn?
Op het trein samenstelling bord in Duisburg zag ik dat deze IC in april vervangen wordt door een ICE. Echter, deze ICE zou moeten bestaan uit 2 1e klasse een restaurant en 6 2e klasse rijtuigen. Totaal 9 dus. Maar ik ken geen ICE met 9 rijtuigen. Iemand een idee welk type dit moet zijn?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Aldus Grahnert: IC 2402 wordt ICE 736, en gaat met ICE 1 kurz rijden. Daar had ik her en der al wel iets over gehoord, maar Hamburg - Keulen wordt dus het premièretraject.
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
DB overweegt een dergelijke operatie ook met de ICE2's uit te gaan voeren, waarbij uit de 44 ICE2's circa twintig negendelige ICE's met twee motorwagens worden gemaakt. Vooral omdat de stuurstanden erg onderhoudsgevoelig zijn, de stuurstanden dan geen ETCS ingebouwd hoeven te krijgen en hun belangrijkste inzetgebied (de lijn NRW - Berlijn) sowieso al vervalt met de instroom van de zevendelige ICE4's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Dat is dus bij ICE 2 een soort back-to-basic dus. Na de aflevering hebben ze ook eerst een tijdje als "langzug" gereden met twee motorwagens.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Maar dan neemt het aantal inzetbare ICE-treinstellen toch af? Of heb ik iets niet begrepen?
F.k.a. Bollenstad
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Het aantal inzetbare ICE 2-stellen neemt dan af, maar door de instroom van ICE4 neemt de algehele materieelcapaciteit fors toe. Een deel van de overcapaciteit wordt dus gebruikt om bestaande met loc rijdende IC-stammen te vervangen.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Oké... DB heeft blijkbaar geen last van een tekort aan materieel?
F.k.a. Bollenstad
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Tja blijkbaar niet nee... Instroom van ICE-4 doet al een hoop... Daarmee kunnen ze dan o.a. weer IC stammen mee aanpakken door die met oudere ICE treinen te gaan rijden. En als dat klaar is volgen ook nog de nieuwe IC treinen voor o.a. van en naar Amsterdam... Dus denk dat ze voorlopig ruim zitten in het IC(E) materieel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Dat gaat ook te hard van stapel: DB wil (onder druk van het BMWI) het langeafstandsverkeer flink laten groeien. Daar is natuurlijk veel extra materieel voor nodig.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Maar de belangrijkste taak van ICE2 is toch het rijden van vleugeltreinen? Dat kan dan toch niet met ICE4?Suus schreef:DB overweegt een dergelijke operatie ook met de ICE2's uit te gaan voeren, waarbij uit de 44 ICE2's circa twintig negendelige ICE's met twee motorwagens worden gemaakt. Vooral omdat de stuurstanden erg onderhoudsgevoelig zijn, de stuurstanden dan geen ETCS ingebouwd hoeven te krijgen en hun belangrijkste inzetgebied (de lijn NRW - Berlijn) sowieso al vervalt met de instroom van de zevendelige ICE4's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Tot nog toe zijn inderdaad alleen twaalf- en dertiendelige ICE4's geleverd, die kunnen niet gecombineerd rijden. Maar de zevendelige ICE4's waarvan eind dit jaar de instroom begint kunnen wel gekoppeld rijden. De huidige ICE2's zijn ook zevendelig (exclusief motorwagen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten