Volgens ROVER en het LOCOV mag dit juridisch niet. Een stoptrein is geen ICE !!! We wachten af !!!Suus schreef:NS mag dat wel, want er zijn geen afspraken over gemaakt. De concessie is ongeveer tien A4'tjes, daar past dit echt niet bij hoor.
Abellio Niederrhein-netz
Re: Abellio Niederrhein-netz
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ze mogen het uiteindelijk wel. Maar dan moeten ze het op die automaten niet mogelijk maken om een kaartje te kopen naar een station waar de ICE niet stopt en een verwijzing op de NS automaat naar de Abellio automaat
Dat zou op zijn minst nog een goede tijdelijke optie zijn. In Venlo verwijst men ook al standaard naar de Duitse automaten omdat die voor bijna alle reizen goedkoper zijn dan de NS automaat
Dat zou op zijn minst nog een goede tijdelijke optie zijn. In Venlo verwijst men ook al standaard naar de Duitse automaten omdat die voor bijna alle reizen goedkoper zijn dan de NS automaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Abellio Niederrhein-netz
In het advies dat Locov afgeeft staat alleen ze het ongewenst vinden, nergens staat dat het niet mag. NS moet wel de adviezen in overweging nemen, maar is niet verplicht zich eraan te houden.Voyager schreef:Volgens ROVER en het LOCOV mag dit juridisch niet. Een stoptrein is geen ICE !!! We wachten af !!!
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Abellio Niederrhein-netz
NS mag het gewoon, er is geen enkele regel on de concessie die het verbiedt, en geen enkele regel op nationaal of europees niveau die het tegen houdt. En het is ook niets bijzonders, het zijn gewoon twee tariefhuizen die naast elkaar bestaan maar die allebei geldig zijn bij dezelfde vervoerder. In landen als Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk (muv Noord-Ierland) doodnormaal, hier in Nederland is het nieuwer maar ook niet onbekend: toen rond de grote steden de strippenkaarten nog geldig waren verkocht NS ook losse kaartjes die duurder waren, vanwege de drempel van acht tariefeenheden.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Een ICE heeft andere voorzieningen als een stoptrein. Daar betaal je voor. ROVER moet gewoon naar de rechter stappen. Ik denk dat ze een zaak hebben !!Suus schreef:In het advies dat Locov afgeeft staat alleen ze het ongewenst vinden, nergens staat dat het niet mag. NS moet wel de adviezen in overweging nemen, maar is niet verplicht zich eraan te houden.Voyager schreef:Volgens ROVER en het LOCOV mag dit juridisch niet. Een stoptrein is geen ICE !!! We wachten af !!!
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Het is Voor Beter OV niet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Het lijkt me voldoende als NS op de kaartautomaten in Arnhem en Zevenaar een duidelijk sticker aanbrengt: reist u niet met de ICE naar Duitsland? Koop dan uw kaartje bij de Abellio-kaartautomaat.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Dat lijkt me niet voldoende, je kan immers in het hele land kaartjes voor Duitse bestemmingen in de automaat kopen.
Dan lijkt een mededeling op het scherm een slimmer idee, scheelt een hoop stickers plakken.
Dan lijkt een mededeling op het scherm een slimmer idee, scheelt een hoop stickers plakken.
Nee, want dan zou een kaartje naar Emmerich nog vele malen duurder zijn. Er wordt gewoon Fernverkehr-tarief gerekend voor de afstand die je reist vanaf Arnhem.cassie127 schreef:Kan het niet zijn dat de NS automaat via Oberhausen/Duisburg met ICE rekent en dat je vanaf die stations dan terug moet reizen met een RE of RB lijn richting Emmerich?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Abellio Niederrhein-netz
Zoals ik al zei: Een ICE heeft andere voorzieningen, service en snelheid als een stoptrein en stopt veel minder. Daarom kan er nooit ICE tarief berekend worden voor een stoptrein. Dit gebeurd binnen Nederland ook niet !!
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 21 mar 2017, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Abellio Niederrhein-netz
Dat kwalificeer ik dan als amoreel gedrag van de NS.Suus schreef:(..)
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Amoreel is: ik ga 120, er staat ook 120 op de borden, maar ik zit wel in een woonwijk."
https://www.trouw.nl/home/het-amorele-s ... ~ae025303/
Hoe moeilijk kan het voor de NS reisplanner nou zijn om te concluderen dat als een klant een enkele reis Utrecht - Wesel boekt, de tarieftabel van NS NL en de Abellio RE19 gebruikt moet worden ipv de NS Internationaal / DB ICE tabel.
Toch gewoon een kwestie van programmeren.. iets waar genoeg tijd voor geweest is.. toch?
Re: Abellio Niederrhein-netz
Daar mogen ze inderdaad wel aan gaan werken... Zeker omdat er steeds meer trajecten komen waar zowel IC als RE/RB zijn of gaan komen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Abellio Niederrhein-netz
Helemaal mee eens !!!Durashift schreef:Dat kwalificeer ik dan als amoreel gedrag van de NS.Suus schreef:(..)
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Amoreel is: ik ga 120, er staat ook 120 op de borden, maar ik zit wel in een woonwijk."
https://www.trouw.nl/home/het-amorele-s ... ~ae025303/
Hoe moeilijk kan het voor de NS reisplanner nou zijn om te concluderen dat als een klant een enkele reis Utrecht - Wesel boekt, de tarieftabel van NS NL en de Abellio RE19 gebruikt moet worden ipv de NS Internationaal / DB ICE tabel.
Toch gewoon een kwestie van programmeren.. iets waar genoeg tijd voor geweest is.. toch?
Re: Abellio Niederrhein-netz
Er zijn ook vier rittenkaarten te krijgen, die zijn iets goedkoper dan vier losse kaartjes.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Dat mag dan wel zo zijn. Je hoeft hier niet te gaan drammen op een forum (A)Voyager schreef:Een ICE heeft andere voorzieningen als een stoptrein. Daar betaal je voor. ROVER moet gewoon naar de rechter stappen. Ik denk dat ze een zaak hebben !!Suus schreef:In het advies dat Locov afgeeft staat alleen ze het ongewenst vinden, nergens staat dat het niet mag. NS moet wel de adviezen in overweging nemen, maar is niet verplicht zich eraan te houden.Voyager schreef:Volgens ROVER en het LOCOV mag dit juridisch niet. Een stoptrein is geen ICE !!! We wachten af !!!
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik vraag me trouwens wel af waarom hier niet de vervoerder-keuze voor gebruikt kan worden zoals deze ook op bijvoorbeeld Hengelo-Zutphen gesteld wordt door de kaartautomaat.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Dat is ook precies wat het Locov voorstelde meen ik te herinneren.
Ehm, dat is het wel degelijk hoor. Je zult er alleen een toeslag bij moeten kopen, maar op zichzelf is dat kaartje gewoon geldig.reisthijs schreef:Waarom wel dan? Als je in de NS-automaat een kaartje Amsterdam-Arnhem koopt is dat ook niet geldig op de ICE.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Abellio Niederrhein-netz
Zelfs een Kruidvatkaartje is met (extra) toeslag gewoon geldig in de ICE (en Intercity Direct). Wat is het probleem?
Re: Abellio Niederrhein-netz
Dat de Abellio RE 19 in deze een kruitvat-kaartjes-trein is, en de ICE die dingen niet zomaar accepteert. NS verkoopt wel kaartjes voor de ICE, maar geen kruitvat-kaartjes. En NS kan wel ICE-tarief rekenen naar stations waar geen ICE stopt, maar zolang NS geen kruitvat kaartjes (of in dit geval VRR- en NRW-vervoersbewijzen, waar beide instanties toestemming voor moeten geven) verkoopt verandert er niets.
Re: Abellio Niederrhein-netz
NS moet hierover eerlijk en duidelijk communiceren. Dus op hun automaten erop wijzen dat je voor het gebruik van de stoptrein beter een kaartje uit de andere automaat kan halen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Het probleem is dat je het punt mist.groningen schreef:Wat is het probleem?
Voor een binnenlandse reis is bij NS de meerprijs voor de ICE facultatief.
Voor een kaartje van Arnhem naar Duitsland bieden ze geen andere keus dan het ICE-tarief te betalen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Abellio Niederrhein-netz
Precies !!! Ik voer hier sinds januari al actie voor in Duitsland en in Nederland. Op dit forum zie ik voor de eerste keer dat iedereen zonder meer voor de NS is, zonder te luisteren of te lezen. Misschien hun werkgever ? Ik ga in ieder geval niet 3 zoveel betalen voor een stoptrein !!
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 21 mar 2017, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ja, dus de NS (Internationaal) verkoopt reisbestemmingen tegen een tarief dat zij helemaal niet waar kan maken.. (de niet-ICE stops in DLD)..Z2N schreef:Dat de Abellio RE 19 in deze een kruitvat-kaartjes-trein is, en de ICE die dingen niet zomaar accepteert. NS verkoopt wel kaartjes voor de ICE, maar geen kruitvat-kaartjes. En NS kan wel ICE-tarief rekenen naar stations waar geen ICE stopt, (..).
Re: Abellio Niederrhein-netz
Precies !!
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 21 mar 2017, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Abellio Niederrhein-netz
Het 'ICE-tarief' is eigenlijk het gewone tarief, dat voor het deel binnen Duitsland wordt opgelegd door DB. Dit tarief komt uit de zelfde rekenwijze als de normalpreis-vervoersbewijzen van DB. De goedkopere tarieven van Abellio zijn gesubsidieerde vervoersbewijzen vanuit de VRR en de regio NRW, deze kan en mag NS International niet verkopen.
Re: Abellio Niederrhein-netz
In de automaten van de DB kun je ook VRR tarief kiezen. Het is regionaal tarief.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 21 mar 2017, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten