Abellio Niederrhein-netz

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
waldo79
Berichten: 5042
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Berichtdoor waldo79 » wo 22 jan 2020, 19:18

Kan me niet voorstellen dat er om 4.25 uur überhaupt reizigers in Arnhem willen instappen. Zeker omdat er geen binnenlandse treinen aansluiten.
Mij best :)

waldo79
Berichten: 5042
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Berichtdoor waldo79 » wo 22 jan 2020, 19:24

michiel71 schreef:
Z2N schreef:Oh, en als ik deze reis boek zou ik een enkeltje Arnhem - Empel Rees uit de NS-automaat trekken, dat kost me 7,10. (A)


Bij NS International kost zo'n kaartje online (Vanaf Arnhem Presikhaaf) €12,10.

Kun je voor €7,10 zo'n kaartje ook online kopen?

Opmerkelijk prijsverschil...
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 23 jan 2020, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote toegevoegd
Mij best :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 42317
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Berichtdoor Suus » wo 22 jan 2020, 19:38

michiel71 schreef:
Z2N schreef:Oh, en als ik deze reis boek zou ik een enkeltje Arnhem - Empel Rees uit de NS-automaat trekken, dat kost me 7,10. (A)


Bij NS International kost zo'n kaartje online (Vanaf Arnhem Presikhaaf) €12,10.

Kun je voor €7,10 zo'n kaartje ook online kopen?

Ja, en je kunt ook aangegeven of je Nederlandse/Internationale kortingskaarten hebt.

Voor mij kost een enkeltje Arnhem - Empel-Rees € 6,00 met Dal Vrij en Railplus.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4302
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Berichtdoor cassie127 » wo 22 jan 2020, 22:03

waldo79 schreef:Kan me niet voorstellen dat er om 4.25 uur überhaupt reizigers in Arnhem willen instappen. Zeker omdat er geen binnenlandse treinen aansluiten.
Morgen mag je vanuit Nederland naar Oberhausen gepland 20 minuten in Emmerich naar buiten staren
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 23 jan 2020, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote toegevoegd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 48763,3 km, Bus: 3425,9 km, Metro: 154,6 km, Tram: 65,0 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 15-12

Durashift
Berichten: 4068
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Berichtdoor Durashift » wo 22 jan 2020, 22:53

Iets anders.. morgen zit ik weer in 'die hoek' (Tolkamer, Babberich etc.) voor werk. Ik rij dan nog weleens via Elten. Maar de sluitingstijd van de spoorwegovergangen die je dan hebt zijn wel lang naar mijn idee. Langer als in Nederland.
Klopt dat?

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4302
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Berichtdoor cassie127 » wo 22 jan 2020, 23:59

Heeft het daar niet te maken dat als een sein op groen gaat alle overwegen worden afgesloten tot het passeren van de trein? Daar staat mij namelijk iets van bij. En als je weinig seinen op een traject hebt staan kan dat best wel even duren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 48763,3 km, Bus: 3425,9 km, Metro: 154,6 km, Tram: 65,0 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 15-12

michiel71
Berichten: 597
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Berichtdoor michiel71 » do 23 jan 2020, 00:08

cassie127 schreef:Morgen mag je vanuit Nederland naar Oberhausen gepland 20 minuten in Emmerich naar buiten staren

Deze week mag je vanuit Oberhausen naar Nederland gepland 10 minuten in Emmerich naar buiten staren...

Na een stop van 10 minuten (normaal 1 minuut) vertrekt de trein
richting Arnhem 10 minuten later uit Emmerich (**.55) dan normaal (**.45)
Toch komt de trein in Arnhem vervolgens maar 4 minuten later (**.18) aan dan normaal (**.14)
Blijkbaar wordt dat veroorzaakt doordat de trein er tussen Elten en Zevenaar nu 5 minuten korter over doet.

Code: Selecteer alles

Normaal  Baufahrplan Zug Normaal  Baufahrplan Zug
**.45   **:28 Arnhem CS   **.14   **.18
**.54   **:38 Zevenaar    **.02   **.07
**.00   **:43 Elten       **.51   **.01
**.06   **:48 Emmerich    **.45   **.55
**.08   **:08 Emmerich    **.44   **.44
**.08   **.08 Oberhausen  **.50   **.50
**.15   **.15 Duisburg    **.44   **.44


PERSBERICHT Abellio van 16 januari 2020:
RE 19: Beperkingen en wijzigingen
18-20 januari: Blokkering tussen Oberhausen Hbf en Arnhem Centraal
26 januari: Blokkering tussen OB Sterkrade en Emmerich
27 januari: Sluiting tussen Dinslaken en Emmerich

Vervanging verkeer is ingesteld voor de geannuleerde reizen
Vanwege bouwwerkzaamheden door DB Netz AG in de periode van zaterdag 18 januari 2020 (vanaf 02:00 uur) tot maandag 20 januari 2020 (tot 05:00 uur), zijn er beperkingen op de route van de RE 19-lijn van Abellio tussen Oberhausen Hbf en Arnhem Centraal.

Er rijden geen treinen op dit gedeelte in het weekend tijdens de genoemde periode. Tijdens de week van maandag 20 januari 2020 tot vrijdag 24 januari 2020 is de route gesloten op één spoor, evenals van zondag 26 tot maandagochtend 27 januari 2020. Daarnaast zullen er totale nachtsluitingen zijn tussen Oberhausen-Sterkrade en Emmerich op zondag 26 januari 2020 en tussen Dinslaken en Emmerich op 27 januari 2020.
Laatst gewijzigd door michiel71 op do 23 jan 2020, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4302
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Berichtdoor cassie127 » do 23 jan 2020, 00:12

Ik heb het hier over vanuit Arnhem naar Oberhausen. Dan sta je 20 minuten in Emmerich stil. Trein gaat dan om 08:28 weg uit Arnhem Centraal ipv 08:45
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 48763,3 km, Bus: 3425,9 km, Metro: 154,6 km, Tram: 65,0 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 15-12

Durashift
Berichten: 4068
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Berichtdoor Durashift » do 23 jan 2020, 00:31

cassie127 schreef:Heeft het daar niet te maken dat als een sein op groen gaat alle overwegen worden afgesloten tot het passeren van de trein? Daar staat mij namelijk iets van bij. En als je weinig seinen op een traject hebt staan kan dat best wel even duren


:pos: Klinkt logisch.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4302
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Berichtdoor cassie127 » do 23 jan 2020, 01:39

Suus schreef:Voor mij kost een enkeltje Arnhem - Empel-Rees € 6,00 met Dal Vrij en Railplus.

Voor mij kost dat uiteindelijk €5,30 met NL 100% korting + Railplus + Bahncard 25
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 48763,3 km, Bus: 3425,9 km, Metro: 154,6 km, Tram: 65,0 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 15-12

michiel71
Berichten: 597
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Berichtdoor michiel71 » do 23 jan 2020, 01:48

Suus schreef:Voor mij kost een enkeltje Arnhem - Empel-Rees € 6,00 met Dal Vrij en Railplus.


bij NS International zijn deze tickets niet te koop vanaf Arnhem CS, Velperpoort, Westervoort en Zevenaar...

Afbeelding


Maar weer wel te koop vanaf Didam, Pesikhaaf en andere stations ?! Hoe zit dat?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 42317
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Berichtdoor Suus » do 23 jan 2020, 02:19

Waarschijnlijk omdat sommige prijzen via de boekingsmodule hoger kunnen zijn dan de VRR-tarieven en men zo wil voorkomen dat reizigers in onwetendheid te dure tickets kopen.
Rame à l'approche

michiel71
Berichten: 597
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Berichtdoor michiel71 » do 23 jan 2020, 02:33

Suus schreef:Waarschijnlijk omdat sommige prijzen via de boekingsmodule hoger kunnen zijn dan de VRR-tarieven en men zo wil voorkomen dat reizigers in onwetendheid te dure tickets kopen.


NS International noemde een andere reden...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 42317
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Berichtdoor Suus » do 23 jan 2020, 02:36

Lijkt mij dezelfde reden.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2498
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Berichtdoor marvinkok » do 23 jan 2020, 09:26

Durashift schreef:
cassie127 schreef:Heeft het daar niet te maken dat als een sein op groen gaat alle overwegen worden afgesloten tot het passeren van de trein? Daar staat mij namelijk iets van bij. En als je weinig seinen op een traject hebt staan kan dat best wel even duren

:pos: Klinkt logisch.

Ligt er een beetje aan hoe de overweg bediend wordt.
Ook in Duitsland kennen ze aankondigingen voor overwegen zoals we dat hier hebben, dus de trein wordt gedetecteerd (in Duitslaand meestal door assentellers) en dan wordt de overweg geactiveerd. Dan ligt ie meestal ook niet zo lang dicht.
Vaak zie je dat thv stations de overwegen eerst dicht moeten liggen voordat het sein veilig komt, en dat wordt dan nog best vaak door een treindienstleider (Herr Laumann bijvoorbeeld) in gang gezet en dat duurt dan ook even. Ook zijn redelijk wat overwegen in Duitsland als ADOB uitgevoerd, die worden dus met 4 bomen compleet afgesloten, die duren ook al langer voordat ze gesloten zijn en het bijbehorende sein veilig komt..
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 23 jan 2020, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote toegevoegd
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3214
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Zugführer » do 23 jan 2020, 11:30

Ik heb de verschillende topics over de RE19 samengevoegd zodat alles centraal in dit topic besproken kan worden.
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km | 2019: 26.639 km

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4302
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor cassie127 » do 23 jan 2020, 12:56

top, het begon voor mij al een beetje onoverzichtelijk te worden toen er in twee topics diverse dingen over de RE 19 voorbij kwamen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 48763,3 km, Bus: 3425,9 km, Metro: 154,6 km, Tram: 65,0 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 15-12

dennistd
Berichten: 3548
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Berichtdoor dennistd » do 23 jan 2020, 15:16

marvinkok schreef:
Durashift schreef:
cassie127 schreef:Heeft het daar niet te maken dat als een sein op groen gaat alle overwegen worden afgesloten tot het passeren van de trein? Daar staat mij namelijk iets van bij. En als je weinig seinen op een traject hebt staan kan dat best wel even duren

:pos: Klinkt logisch.

Ligt er een beetje aan hoe de overweg bediend wordt.
Ook in Duitsland kennen ze aankondigingen voor overwegen zoals we dat hier hebben, dus de trein wordt gedetecteerd (in Duitslaand meestal door assentellers) en dan wordt de overweg geactiveerd. Dan ligt ie meestal ook niet zo lang dicht.
Vaak zie je dat thv stations de overwegen eerst dicht moeten liggen voordat het sein veilig komt, en dat wordt dan nog best vaak door een treindienstleider (Herr Laumann bijvoorbeeld) in gang gezet en dat duurt dan ook even. Ook zijn redelijk wat overwegen in Duitsland als ADOB uitgevoerd, die worden dus met 4 bomen compleet afgesloten, die duren ook al langer voordat ze gesloten zijn en het bijbehorende sein veilig komt..

En een stop-door-schakeling kennen ze volgens mij ook niet

michiel71
Berichten: 597
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor michiel71 » ma 27 jan 2020, 00:59

Afgelopen zondagavond telde ik in Arnhem een stuk of 40 reizigers in de laatste trein (vertrek 22:28u).

Stefan
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Stefan » di 28 jan 2020, 18:49

2 uur eerder waren het er ook ongeveer 40-50.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten