Pagina 14 van 14

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Geplaatst: wo 22 jan 2020, 19:18
door waldo79
Kan me niet voorstellen dat er om 4.25 uur überhaupt reizigers in Arnhem willen instappen. Zeker omdat er geen binnenlandse treinen aansluiten.

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Geplaatst: wo 22 jan 2020, 19:24
door waldo79
michiel71 schreef:
Z2N schreef:Oh, en als ik deze reis boek zou ik een enkeltje Arnhem - Empel Rees uit de NS-automaat trekken, dat kost me 7,10. (A)
Bij NS International kost zo'n kaartje online (Vanaf Arnhem Presikhaaf) €12,10.

Kun je voor €7,10 zo'n kaartje ook online kopen?
Opmerkelijk prijsverschil...

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Geplaatst: wo 22 jan 2020, 19:38
door Suus
michiel71 schreef:
Z2N schreef:Oh, en als ik deze reis boek zou ik een enkeltje Arnhem - Empel Rees uit de NS-automaat trekken, dat kost me 7,10. (A)
Bij NS International kost zo'n kaartje online (Vanaf Arnhem Presikhaaf) €12,10.

Kun je voor €7,10 zo'n kaartje ook online kopen?
Ja, en je kunt ook aangegeven of je Nederlandse/Internationale kortingskaarten hebt.

Voor mij kost een enkeltje Arnhem - Empel-Rees € 6,00 met Dal Vrij en Railplus.

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Geplaatst: wo 22 jan 2020, 22:03
door cassie127
waldo79 schreef:Kan me niet voorstellen dat er om 4.25 uur überhaupt reizigers in Arnhem willen instappen. Zeker omdat er geen binnenlandse treinen aansluiten.
Morgen mag je vanuit Nederland naar Oberhausen gepland 20 minuten in Emmerich naar buiten staren

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Geplaatst: wo 22 jan 2020, 22:53
door Durashift
Iets anders.. morgen zit ik weer in 'die hoek' (Tolkamer, Babberich etc.) voor werk. Ik rij dan nog weleens via Elten. Maar de sluitingstijd van de spoorwegovergangen die je dan hebt zijn wel lang naar mijn idee. Langer als in Nederland.
Klopt dat?

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Geplaatst: wo 22 jan 2020, 23:59
door cassie127
Heeft het daar niet te maken dat als een sein op groen gaat alle overwegen worden afgesloten tot het passeren van de trein? Daar staat mij namelijk iets van bij. En als je weinig seinen op een traject hebt staan kan dat best wel even duren

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Geplaatst: do 23 jan 2020, 00:08
door michiel71
cassie127 schreef:Morgen mag je vanuit Nederland naar Oberhausen gepland 20 minuten in Emmerich naar buiten staren
Deze week mag je vanuit Oberhausen naar Nederland gepland 10 minuten in Emmerich naar buiten staren...

Na een stop van 10 minuten (normaal 1 minuut) vertrekt de trein
richting Arnhem 10 minuten later uit Emmerich (**.55) dan normaal (**.45)
Toch komt de trein in Arnhem vervolgens maar 4 minuten later (**.18) aan dan normaal (**.14)
Blijkbaar wordt dat veroorzaakt doordat de trein er tussen Elten en Zevenaar nu 5 minuten korter over doet.

Code: Selecteer alles

Normaal  Baufahrplan Zug Normaal  Baufahrplan Zug
**.45   **:28 Arnhem CS   **.14   **.18
**.54   **:38 Zevenaar    **.02   **.07
**.00   **:43 Elten       **.51   **.01
**.06   **:48 Emmerich    **.45   **.55
**.08   **:08 Emmerich    **.44   **.44
**.08   **.08 Oberhausen  **.50   **.50
**.15   **.15 Duisburg    **.44   **.44
PERSBERICHT Abellio van 16 januari 2020:
RE 19: Beperkingen en wijzigingen
18-20 januari: Blokkering tussen Oberhausen Hbf en Arnhem Centraal
26 januari: Blokkering tussen OB Sterkrade en Emmerich
27 januari: Sluiting tussen Dinslaken en Emmerich

Vervanging verkeer is ingesteld voor de geannuleerde reizen
Vanwege bouwwerkzaamheden door DB Netz AG in de periode van zaterdag 18 januari 2020 (vanaf 02:00 uur) tot maandag 20 januari 2020 (tot 05:00 uur), zijn er beperkingen op de route van de RE 19-lijn van Abellio tussen Oberhausen Hbf en Arnhem Centraal.

Er rijden geen treinen op dit gedeelte in het weekend tijdens de genoemde periode. Tijdens de week van maandag 20 januari 2020 tot vrijdag 24 januari 2020 is de route gesloten op één spoor, evenals van zondag 26 tot maandagochtend 27 januari 2020. Daarnaast zullen er totale nachtsluitingen zijn tussen Oberhausen-Sterkrade en Emmerich op zondag 26 januari 2020 en tussen Dinslaken en Emmerich op 27 januari 2020.

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Geplaatst: do 23 jan 2020, 00:12
door cassie127
Ik heb het hier over vanuit Arnhem naar Oberhausen. Dan sta je 20 minuten in Emmerich stil. Trein gaat dan om 08:28 weg uit Arnhem Centraal ipv 08:45

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Geplaatst: do 23 jan 2020, 00:31
door Durashift
cassie127 schreef:Heeft het daar niet te maken dat als een sein op groen gaat alle overwegen worden afgesloten tot het passeren van de trein? Daar staat mij namelijk iets van bij. En als je weinig seinen op een traject hebt staan kan dat best wel even duren
:pos: Klinkt logisch.

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Geplaatst: do 23 jan 2020, 01:39
door cassie127
Suus schreef:Voor mij kost een enkeltje Arnhem - Empel-Rees € 6,00 met Dal Vrij en Railplus.
Voor mij kost dat uiteindelijk €5,30 met NL 100% korting + Railplus + Bahncard 25

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Geplaatst: do 23 jan 2020, 01:48
door michiel71
Suus schreef:Voor mij kost een enkeltje Arnhem - Empel-Rees € 6,00 met Dal Vrij en Railplus.
bij NS International zijn deze tickets niet te koop vanaf Arnhem CS, Velperpoort, Westervoort en Zevenaar...

Afbeelding


Maar weer wel te koop vanaf Didam, Pesikhaaf en andere stations ?! Hoe zit dat?

Afbeelding

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Geplaatst: do 23 jan 2020, 02:19
door Suus
Waarschijnlijk omdat sommige prijzen via de boekingsmodule hoger kunnen zijn dan de VRR-tarieven en men zo wil voorkomen dat reizigers in onwetendheid te dure tickets kopen.

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Geplaatst: do 23 jan 2020, 02:33
door michiel71
Suus schreef:Waarschijnlijk omdat sommige prijzen via de boekingsmodule hoger kunnen zijn dan de VRR-tarieven en men zo wil voorkomen dat reizigers in onwetendheid te dure tickets kopen.
NS International noemde een andere reden...

Afbeelding

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Geplaatst: do 23 jan 2020, 02:36
door Suus
Lijkt mij dezelfde reden.

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Geplaatst: do 23 jan 2020, 09:26
door marvinkok
Durashift schreef:
cassie127 schreef:Heeft het daar niet te maken dat als een sein op groen gaat alle overwegen worden afgesloten tot het passeren van de trein? Daar staat mij namelijk iets van bij. En als je weinig seinen op een traject hebt staan kan dat best wel even duren
:pos: Klinkt logisch.
Ligt er een beetje aan hoe de overweg bediend wordt.
Ook in Duitsland kennen ze aankondigingen voor overwegen zoals we dat hier hebben, dus de trein wordt gedetecteerd (in Duitslaand meestal door assentellers) en dan wordt de overweg geactiveerd. Dan ligt ie meestal ook niet zo lang dicht.
Vaak zie je dat thv stations de overwegen eerst dicht moeten liggen voordat het sein veilig komt, en dat wordt dan nog best vaak door een treindienstleider (Herr Laumann bijvoorbeeld) in gang gezet en dat duurt dan ook even. Ook zijn redelijk wat overwegen in Duitsland als ADOB uitgevoerd, die worden dus met 4 bomen compleet afgesloten, die duren ook al langer voordat ze gesloten zijn en het bijbehorende sein veilig komt..

Re: Abellio Niederrhein-netz

Geplaatst: do 23 jan 2020, 11:30
door Zugführer
Ik heb de verschillende topics over de RE19 samengevoegd zodat alles centraal in dit topic besproken kan worden.

Re: Abellio Niederrhein-netz

Geplaatst: do 23 jan 2020, 12:56
door cassie127
top, het begon voor mij al een beetje onoverzichtelijk te worden toen er in twee topics diverse dingen over de RE 19 voorbij kwamen

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Geplaatst: do 23 jan 2020, 15:16
door dennistd
marvinkok schreef:
Durashift schreef:
cassie127 schreef:Heeft het daar niet te maken dat als een sein op groen gaat alle overwegen worden afgesloten tot het passeren van de trein? Daar staat mij namelijk iets van bij. En als je weinig seinen op een traject hebt staan kan dat best wel even duren
:pos: Klinkt logisch.
Ligt er een beetje aan hoe de overweg bediend wordt.
Ook in Duitsland kennen ze aankondigingen voor overwegen zoals we dat hier hebben, dus de trein wordt gedetecteerd (in Duitslaand meestal door assentellers) en dan wordt de overweg geactiveerd. Dan ligt ie meestal ook niet zo lang dicht.
Vaak zie je dat thv stations de overwegen eerst dicht moeten liggen voordat het sein veilig komt, en dat wordt dan nog best vaak door een treindienstleider (Herr Laumann bijvoorbeeld) in gang gezet en dat duurt dan ook even. Ook zijn redelijk wat overwegen in Duitsland als ADOB uitgevoerd, die worden dus met 4 bomen compleet afgesloten, die duren ook al langer voordat ze gesloten zijn en het bijbehorende sein veilig komt..
En een stop-door-schakeling kennen ze volgens mij ook niet

Re: Abellio Niederrhein-netz

Geplaatst: ma 27 jan 2020, 00:59
door michiel71
Afgelopen zondagavond telde ik in Arnhem een stuk of 40 reizigers in de laatste trein (vertrek 22:28u).

Re: Abellio Niederrhein-netz

Geplaatst: di 28 jan 2020, 18:49
door Stefan
2 uur eerder waren het er ook ongeveer 40-50.