Treindiensten Niedersachsen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Treindiensten Niedersachsen

Bericht door Vinny »

Op Google Maps kwam ik een nieuwe spoorlijn tegen bij Sande (iets ten zuidwesten van Wilhemshaven). Er lijkt alleen een regionale trein naar Jever overheen te rijden. Is dat niet een extreem dure voorziening voor wat stadsgewestelijk vervoer of mis ik iets?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Treindiensten Niedersachsen

Bericht door teun »

Ik neem aan dat daar ook het nodige goederenvervoer naar de haven langskomt, wellicht dat men daar in Sande minder tevreden om was.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Treindiensten Niedersachsen

Bericht door OV-Hobbyist »

Die regionale trein rijdt na Jever door naar Esens. Er rijdt elk uur een RB59 Wilhelmshaven - Esens
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Niedersachsen

Bericht door Suus »

Ten noorden van Wilhelmshaven is een nieuwe diepzeehaven gebouwd. De JadeWeserPort, geopend in 2012. Deze haven heeft een spooraansluiting gekregen, die vanaf Sande nieuw is aangelegd. Tussen Sande en Oldenburg is de bestaande spoorlijn dubbelsporig gemaakt en geëlektrificeerd. Het zijtakje naar Wilhelmshaven Hbf is meteen ook meegenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treindiensten Niedersachsen

Bericht door Vinny »

Voor reizigers lijkt me Wilhelmshaven Hbf de belangrijskte bestemming eigenlijk. En inderdaad, de lijn zal wel voornamelijk voor goederenverkeer dan zijn gebouwd, scheelt dat ze niet meer door de bebouwde kom heen hoeven. Sanderbusch is alleen wel zijn station kwijt zo te zien.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Treindiensten Niedersachsen

Bericht door MaartenD »

Ja, het oude tracé is al professioneel opgeruimd, was er afgelopen zomer nog. Ik weet niet hoeveel opstappers Sanderbusch had, het lag natuurlijk wel wat meer in het centrum.
Het station van Sande zelf is ook helemaal omgebouwd, het is nu een troosteloos iets geworden. De mooie oude signaalbrug is weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Niedersachsen

Bericht door ICE11 »

De reactivering tussen Neuenhaus en Coevorden kan beginnen nadat er nu een toezegging is dat de Duitse overheid 90% van de bouwkosten betaald: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... 11300.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten