Vragen treinkaartje Oostenrijk

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Vragen treinkaartje Oostenrijk

Bericht door Cookie »

Aangezien ik in de zomervakantie een rondje Oostenrijk wil gaan maken vanuit mijn vakantiebestemming, heb ik een aantal vragen:

* Is het toegestaan om met een normaal kaartje in Oostenrijk je reis te onderbreken?
* Op de site van de ÖBB zag ik dat er een Einfach-Raus-Ticket bestaat, waarmee je 1 dag onbeperkt met de regionale treinen mag reizen. Probleem is echter dat dit kaartje voor 2-5 personen geldt, het personenaantal wordt op het kaartje gedrukt. Is er ook een kaartje dat voor 1 persoon geldt?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Vragen treinkaartje Oostenrijk

Bericht door Jurjen »

Een ÖBB Vorteilscard <26 à 19,90 met een ÖBB Sommerticket à 59,00 en voor slechts € 78,90 reis je van 4 juli t/m 13 september gratis op alle trajecten van de ÖBB. Geldig ma-vr 0800-2400, in het weekend en op feestdagen de gehele dag.

Nadeel: niet geldig bij Privatbahnen (maar dat is het Einfach Raus Ticket ook niet)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Vragen treinkaartje Oostenrijk

Bericht door Cookie »

Klinkt aantrekkelijk inderdaad, hartelijk dank! Maar ik ben echter in Bayern op vakantie en wil eigenlijk maar 1 dag Oostenrijk aandoen (Kufstein - Bischofshofen via Wörgl Hbf, de Giselabahn). Heb in de winter namelijk dat traject afgelegd, maar ben erg benieuwd hoe deze zonder sneeuw eruit ziet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten